Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse itselleni vastaten, ei tietenkään saa.. Onkohan siitä neoproctista mihinkään? Siinä näyttää olevan puudutetta itsessään, juurikin lidocaiinia. Täytynee huomenna soitella terkalle asiasta.. Tuli nyt ehkä vähän pilattua tätä ketjua ällöasioilla. Mutta tosi tuskastuttavia nää peräpään ongelmat, huoh.

Mulla oli kyllä pukamat esikoisestakin, ja lakkasivat vaivaamasta noin kk synnytyksen jälkeen. Vaiva alkoi uudestaan vasta tässä raskaudessa. En toki tiedä jäikö mulle jotkut sisäiset pukamat esikoisesta mutta ainakaan ei mitään vaivaa ollut, joten toivon kovasti että tälläkin kertaa ne voisivat rauhoittua synnytyksen jälkeen. Mihinkään toimenpiteeseen en ainakaan mene ennen kuin ei vaan muuten pärjää, ja onneksi ei olla vielä siellä.

Joo, ei taida saada kun käyttävät sairaalassa puudutetarkoituksiin. Mutta neuvolalääkärihän voisi laittaa jotain kunnon troppia pukamiin vaikka puhelinreseptinä? Sellainen vaiva kyllä ettei kannata kärsiä kun apuja on. Ja tietty särkylääkettä lisäksi alapääkipuihin jos tarvetta.

Voisiko joku kanssasisarista kertoa, mikä on normaali määrä itkua päivässä? Tuntuu, että nämä hormoonit ampuvat täysin yli. Herkistyn ihan kaikesta ja koko ajan. Vielä pitäisi kuukausi mukamas kestää sekoamatta.

En osaa Kirpsu sanoa, mikä on normaali määrä itkua, mutta musta kanssa tuntuu, että itken joka asiasta ja tosi usein, muutenkin ollut jotenkin alakuloinen olo jo pari viikkoa, toivottavasti tämä muuttuu tästä iloksi, kuitenkin sitä vauvan syntymää odottaa enemmän kuin mitään muuta, jaksamista sinne :)

Minä kyllä mieluummin itkisin ko olisin koko ajan kiukkunen :D kai mä oon liikaa ollu kotona, ni tuntuu että seinät kaatuu päälle. Joku hemmottelujuttu olis paikallaan :)

Joo...mä kans itkisin ennemmin. Mä oon ihan raivona. Johtuu ehkä unenpuutteesta ja lisääntyvistä vauvoista....

Mä oon taas tämän päivän juossu vessassa. Koko ajan supistelee kivuttomasti, mut pistää mahan ihan velliksi :( Ja kiukkunen oon minäkin.. Voi kun sais hetken hemmottelua tai kahdenkeskistä aikaa miehen kans. Päivälläkin olis kiva jos sais nukkua päiväunet, kun nuo yöunet on aika surkeita. Toukkapussia oon kutonut sohvalla röhnöttäen. Alkaa käydä pitkiksi nää päivät, kun ei kohta pysty tekee mitään.

Mulla oli tommonen nyyhkyvaihe kesällä. Kesti oikeestaan koko kesän ja nessu kädessä piti kulkea. Nyt kyynelehdin aina kun kuulen tarinan tai muistan jonku mitättömän sattumuksen, joissa toinen ihminen pyyteettömästi auttaa/suojelee toista. Viimeksi aamulla tirautin. Kait sitä herkistyy kohtaamaan avuttoman vauvan tarpeet.

Täällä on tämä päivä kyttäilty, että kasteliko lapsivesi vai mikä aamulla alushousut. Olin just 10 minuuttia sit käyny wc:ssä, kun tuli kumma tunne ja menin uudelleen. Huomasin sit että alushousut oli sen verran märät että vaihtoon meni. Nyt oon sitte tarkkaillu, että vieläkö kastuu mutten tiedä kuinka housujen pitäs kastua että se laskettas siksi... Jos tässä eu kummempia tapahdu, niin huomenna on onneks neuvola niin pitää siellä kertoa tästä.

Tiuku kyllä sitä pitäisi koko ajan vuotaa lisää mikäli lapsivettä on. Jos huomaat tihkuttavan jatkuvasti niin voit soittaa synnärille mihin aikaan vrk tahansa, he pyytävät sinut varmasti käymään testauttamaan onko lapsivettä vai ei.

Mulle neuvottiin, että side pöksyihin ja päälle talous- tai vessapaperia. Jos side kastuu, niin todennäköisest lapsivettä, eikä haise virtsalle. Valkovuodon pitäisi jäädä siihen paperin päälle. Tosin mulla meni sekä vetinen valkovuoto että jokin muu luultavasti virtsa (ei tiedetä edellellenkään mikä mm. hajutonta, mautonta mutta ei narahtanut lapsivesitestissä) läpi. Se on viikoista kiinni, että miten nopeasti toimitaan. Mulla kun oli viikkoja 36 niin piti heti tulla testehin, kun meni side kastui kunnolla ja normaaisti olis tullut antibioottitippa ja käynnistyskin vuorokauden sisään. Joten ehkä kannattaa soittaa synnytyspäivystykseen, eikä ootella huomiseen, niin saa omaan tilanteeseen sopivat ohjeet.

Teinkin tuon "paperitestin", mutta huomasin että kastui vain vähän eikä siteeseen asti. Otin sitten pois ne ja nyt oon kyttäilly vessareissuilla alkkareita, että onko ne kastunu.
Ei nyt ihan vielä haluais synnyttää/käynnistystä, kun on vasta 34+ menossa.
Pitää kuitenki varalta alkaa sairaalakassit pakkaileen :o

Tuli huomattua että aviomiehelläni on ehkä hieman tarkemmat hoksottimet kuin mulla. Sanoi ett "arvaa mitä, sun vatsa ei ole aikasemmin ollut noin matalalla." Minä hölmistyneenä sanoin "täh?". Nähtyäni sivuprofiilini, olin samaa mieltä. Oiskohan vaavi nyt enemmän lähtökuopissa kuin vain se että on rt asennossa.

Muokattu viimeksi:
Jo edellisessä raskaudessa ihmettelin kun täällä foorumilla ja muutoinkin raskaana olevat naiset valittelivat sormien nivelkipuja ja esimerkiksi ranteiden kipeytymistä. Mietin mielessäni, että se ei voi olla raskausoire. Ilmeisesti universumi haluaa opettaa mulle jotain, koska mun sormien nivelet on nyt sitten olleet reilun viikon ajan aivan todella kipeät. Yön jälkeen käsiä ei meinaa saada nyrkkiin ollenkaan! Tänä aamuna huomasin, että myös ranteet ovat kipeät. Ja siis tosiaankin toivon että raskaudesta johtuvaa..... jotta siis loppuisi myös vauvan synnyttyä.

Yöt ovat muutenkin tuskaisia, lonkat ja nivuset kipeytyvät ja pissahätä herättää vähän väliä. Viikkoja on nyt 36+3, mutta oikeasti haluaisin jo synnyttää. Olo on sanalla sanoen vaikea!

Yöt on vähän vaikeita joo. Viime yönä heräsin närästykseen, pissahätään ja esikoisen itkuun. Miehen yritän antaa nukkua, koska hänen pitää olla työkykyinen, mutta kyllä hänkin varmasti jatkuvaan ravaamiseen herää.

Tänään olen haaveillut kunnon halauksesta, jolloin maha ei tule tielle ja eilen mietin kuinka ihanaa olisi syödä miettimättä sokeriarvoja tai juoda yksi siideri.

Mahaan on tullut muutama arpi, ikään kuin edellisten jatkoksi. Mahaa rasvaan kun muistan/jaksan. Muutama viikko sitten ihmettelemäni mustelma on mahasta kadonnut. Napakin on hävinnyt.

En nyt ehkä sanoisi, että olen ihan kypsä, mutta on nämä viimeiset viikot pitkiä. Eilen sain selkäkipuun avun tukivyöstä, joka on raskausajan lojunut käyttämättömänä. Kai tämä tästä, päivä kerrallaan. Täysiaikaisuuteen tähdätään, nyt rv 35+2.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa kerhoon Triina. Itsellä aamuisin auttaa se, että pitää hetkisen käsiä kylmässä vedessä. Muuten sormia ei saa koukkuun pariin tuntiin ja jos saa, ne jää ikäänkuin lukkoon. Rannekanava niin ahtaalla. Napsusormiksi sanoi lääkäri, toivottavasti ei jää täällä pysyväksi vaivaksi ettei tarvita leikkausta.

Takaisin