Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jalkoja särkee ja sit särkee vähän lisää.. Vuorokauden ympäri, pahiten tietty yöllä/ aamulla ku pitäs nukkua. Nykyään lenkillä käydessä maha koko matkan kivikova ja "kiristää" .. Närästys onneks ei enää onneks joka päivästä. Ruoka maistuu, maistuu ehkä liiankin hyvin mut minkäs teet en rupee tässä vaiheessa enää sitä miettimää, lapsen synnyttyä mulla on sitte monta vuotta aikaa miettiä mitä suuhuni pistän :D

Olisko se alysha ollut Gaviscon? Sitä ei tarvitse ottaa kun 20-30ml kerralla, eli ei tarvi koko lasillista litkiä.. Mun mielestä aika neutraalin makusta, menee suht helposti alas vaikka yleensä en nestemäisiä lääkkeitä voi sietää! Ja sitä saa myös käsittääkseni purutablettina..

Gavisconia lääkäri mua nyt kehoitti kokeilemaan, kun valitin viimeks, ettei Renniestä, ruokavaliosta tms ei oo ollut apua yölliseen närästykseen. En oo sitä vielä ehtinyt apteekista hakemaan, mutta ajattelin kokeilla.

Kuulostais tutulta tuo Gaviscon-nimi ja käyttötapa, varmasti samasta siis kyse! :)

Sainpas nukuttua aamupäivän, varmaan siks kun olin tuntikausia ollut syömättä... nyt olo on ihan jees mut aamupala pitäis syödä. Kiitos vinkeistä, jotain lääkettä pitäis tosiaan kokeilla kun ei tää näinkään voi jatkua. Omeprazolia määräsi lääkäri ja näköjään ruokalusikalliseen vettä tai mehua pitäis sekottaa, ei siis onneks kuitenkaan lasilliseen. Eli ehkä jopa selviäisin siitä. Mut onkos toi Gaviscon siis reseptillä vai saako ilman? Se alkoi kiinnostaa. Manteleita ajattelin kokeilla myös kun niiden oon lukenut auttavan ja hyviä ovat :) tuskin niistä ainakaan haittaa siis on, parhaassa tapauksessa vähentää naposteluhimoakin.

Tää typy alkaa olla sitämieltä että 15 kg isoveikka saa kävellä vaikka kuumeissaankin itse.. muuten alkaa mammalla tuntua keila jalkovälissä protestina o_O

Gavisconia saa ilman reseptiä. Meillä oli se tuolla keskimmäisellä pojalla vauvana käytössä refluksin takia. Silloin tuli sitä itsekin maistettua. Ei se mitään herkkua ole, muttei pahaakaan.

Gavisconia saa ihan ilman reseptiä. Sitä voi myös antaa vaikka vastasyntyneelle, joten vaaratontakin on.

Zoen kanssa näköjään ihan samaan aikaan vastailtiin :) Tulipahan selväksi asia :)

Jaahas ilmeisesti Gaviscon vaikeuttaa tyroksiinin imeytymistä, mitä päivittäin joudun syömään. Pitänee mennä apteekkiin kyselemään tarkemmin. Tai ehkä kokeilen sitä lääkärin määräämää. Ja manteleita. Kun vaan jaksais lähtee liikkeelle. Nukuttaa ja närästää taas...

Jos siulla on kookosöljyä niin kannattaa kokeilla sitäkin. Miulla auttoi ruokalusikallinen.

Ja mummu suositteli ihan ruokasoodaa vajaa teelusikallinen ja vettä perään. Tiedä sitten kuinka toimiva. :D

Jaahas ilmeisesti Gaviscon vaikeuttaa tyroksiinin imeytymistä, mitä päivittäin joudun syömään. Pitänee mennä apteekkiin kyselemään tarkemmin. Tai ehkä kokeilen sitä lääkärin määräämää. Ja manteleita. Kun vaan jaksais lähtee liikkeelle. Nukuttaa ja närästää taas...
Itellä myös thyroxin raskauden ajan käytössä. Eikös se just siks oteta tyhjään vatsaan n. 30min ennen aamiaista, kun moni muukin vaikuttaa imeytymiseen. Eli ota gaviscon sitten vasta päivemmällä, tai ainakin yötä vasten. [emoji4]

Joo ehkä ne on sovitettavissa yhteen kun Gavisconissa ei taida olla ohjetta et pitäis ottaa aamulla. Kävin nyt sitten apteekissa vihdoin ja otin kuitenkin sen lääkärin määräämän Omeprazolin kokeiluun. Se pitää ottaa tyroksiinin tavoin aamulla tyhjään vatsaan mut niillä ei oo mitään vaikutusta toisiinsa. Kaupasta hain omppumehua mihin sekoitan sen kapselin sisällön, huomenna pääsee sit aamulla testaamaan pysyykö sisällä. Siihen asti järsin manteleita ja juon maitoo ja jogurttii.

Mua vaivaa ruokahaluttomuus, mutta silti on syötävä että verensokeri pysyy tasaisena. Ei edes eilisiä mokkapaloja tehnyt mieli. Jäätävä väsymys koko ajan päällä, vaikka nukun ihan hyvin yöunia (pätkissä tosin) ja nyt oon nukkunut päikkäreitäkin pojan kanssa. Kahvin jätin pois ettei närästäisi. Pahoinvointia ei ole onneksi nyt ollut, taisi johtua närästyksestä.

Minä oon popsinu omeprazolia melkein koko raskauden ajan. Nyt ei enää tunnu vaikuttavan. Pitänee käyä gavisconia testaukseen :) rennie ei auta mitään.
Lisäksi röyhtäilen ihan sikana. Tuntuu että vatta on ilmaa täynnä!

Mulla on närästys usein pahinta öisin ja nukkumaan mennessä niin nyt mun yleinen iltapala on vähän jogurttia ja Omepratzol. :D Kumminkin siinä menee vähän aikaa ennen kuin alkaa vaikuttamaan niin ei tunnu niin pahalta ruokatorvessa kun se jogurtti veulaa edestakaisin kuin, että olisi pelkät mahahapot. :) Lääkärin mukaan saan ottaa sitä silloin kun se parhaiten tuntuu auttavan, ettei ole pakko aamuisin ottaa. :)

Nyt on kyllä niin outoa kun viimeksi jouduin oksentamaan lauantaina ja muutenkin kuvotus on vähän helpottanut!:woot: Jotenkin tottui jo siihen, että aina kun jotain vähänkin teki niin joutui halaamaan pönttöä, mutta ei enää! Nyt vaan supistukset rajoittaa menoa...

Täällä vetas jostain vatsan sekasin. Eilisestä asti saanu enemmän rampata wc:ssä ja pahiten tänään sekaisin :(
Lisäksi alavatsa on tosi kipeä. Lääkärille tästä mainitsin neuvolassa, mutta sano että ottaa paracetamolia. Muttei sitäkään joka päivä haluttais ottaa, kun pääkipujen takia joutuu aika usein sitä nappailemaan.

Takaisin