Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mulla vaikutti allergioihin raskausaika sekä positiivisesti että negatiivisesti: yks ruoka-allergia ilmestyi raskausaikana mutta siitepölyallergia taas katosi tuhka tuulee.

Nyt tosiaan kuudettatoista viikkoa elellään ja eilen illalla iski järkyttävä paha olo: kuin pallea räjähtäisi tai sen tilalla olisi kivi. Vuorotellen. Yläselkäkin ihan juntturassa. Lopulta piti oksentaa jonka jälkeen olo helpotti... Mutta koko aamu on mennyt nyt miettiessä pysyykö aamupala sisällä... Äh. Liekö raskausoireiden liittyvää vai jotain mahatautia. Mut tuntuu kuin ruoka ei menisi vatsaan asti.

Neito101415 tuo kuulostaa ihan tutulta kohdun kasvukivulta. Tottakai kaikkea kipua säikkyy, kun raskaus vielä alussa. Vai millä viikolla oot? - Itse vasta koin semmoista, että lähdin vesijumppaan juuri mahan täyteen syöneenä. Lämmittelyn jälkeen tuli oikeelle puolen mahalihaksiin erikoinen kramppi ja kesti kipeenä sitten loppujumpan. Seisoin paikallani ja välil tein liikkeitä varovasti omaan tahtiin. Olin jotenii lamassa kun luulin jo keskenmenon alkaneen.:stop: En osannu eli kehdannut paikaltani lähteä. Vasta kivun hellittäessä venytyksissä osasin yhdistellä järkevästi mistä vaiva tuli. Heh. Toki koko ajan rauhottelin itteäni tiedolla että ei tää sentään supistelua oo.

Mutta mullaki on ollu just tuollaisia vihlontoja alapäässä/nivusissa ja oon jo niihin niin tottunut että en enää pelästy. Siis ihan sähköiskun kaltaisia reiteen saakka kulkevia repimiskipuja. Tänään alkoi 14 vk eli kuuluu asiaan.

Pauveli, otan osaa pahoinvointiin! Se on kamalinta raskaudessa. Ite pääsin parin viikon kärsimisellä nyt, mutta ystävän tiputukseen vieviä raskauksia hyperpahoinvoinnin kourissa oon myötäelänyt voimattomana.:sad001 Mutta muistan kyllä olotilan! Ihmiset ei tajua että se on enemmän kuin oksetusta. Koko olo on kuin oisi myrkkyä syönyt eikä mieliala ole oma. Paljon pahempaa kuin oksennustaudissa. Onko sulla yhtään taukopäiviä olossasi? Kuinka pitkällä oot?

Mun suukipu ja nenä ovat raujottuneet samanlaisiksi kuin alkuraskaudes. Ehdin eilen pelästyä että tätäkö se on nyt loppuraskaus syksyyn asti...koo ja pidän taukoa uimahallista. Selvästi se pahentaa oiretta.

Kia, tuli vielä mieleen, että voisiko tämä keväinen hiekkapöly olla pahentamassa oireita? Siihen ei tietenkään löydy mitään nopeaa apua, mutta jos voisi ajatella pölytilanteen helpottuessa sunkin oireiden helpottuvan.

Joo, just toi jatkuva ällötys on pahinta. En välttämättä oksenna moneen päivään ja huononakin päivänä oksennan vain 1-2 kertaa. Mutta jatkuvasti on palakurkussa ja voimakkaat hajut (ei välttämättä tarvii olla edes paha haju) saa yökkimään. Pääsiäisen tienoolla vähän jo helpotti palatakseen taas 24h pahana olona. Esikoisen kohdalla helpotti rv 16 ja nyt menossa rv 13, joten jospa tämä tästä pian. Yritän ajatella, että enemmän pahoinvointia on jo takanapäin kuin edessäpäin.

Varmaan nää kaikki vaivat on sitten helpompi kestää kun tuntee kunnolla liikkeet. Tulee todemmaksi se että miks tässä kärsitään.

Ootteko tunteneet mitään kareiluja tai paineen muljahuksia? Mulla muka tuntuu tommosta varsinki illalla kun pysähdyn istumaan lehden kans. Taitaa olla vaan asemia ettivän suoliston liikettä...

Oon viikoilla 12+1 nyt ja tokihan minäki keskenmenoa heti ajattelin :/ on kaikki niin uutta ja ihmeellistä ja ei voi verrata mihinkään aiempaan. Ja totta kai ko semmonen yöllä tulee ni sitähän säikähtää vielä kahta kauheammin.
Äsken tuli kans pieni vihlova kipu nivusiin, ko töissä pötköttelin ja kiireellä nousin sängystä ylös keikan tullessa. Mutta kai se mennee tästä taas ohi :)

Mulla on kans noita muljahduksia. Vois olla jo sikiönkin muljahtelua..varsinaisia liikkeitä en ole tuntenut kertaakaan.

• Tykkään
Reaktiot: Kia
Sain nyt sairaslomaa tiistaille saakka väsymyksen vuoksi. Käytiin eilen neuvolassa ja selitin terkalle että väsymys ei vaan ole mennyt ohi, hemoblogiinikin on edelleen todella hyvä. Sain heti ajan lääkärille ja siellä oli aivan superihana lääkäri ottamassa vastaan. Tuli ihan itku kun vihdoin joku ymmärsi ja otti oireeni tosissaan! Tuntuu kauhealta kun joutuu perustelemaan kaikille ja todistelemaan että ei oikeasti ole ollut esim. täysin työkykyinen.

Ööh, eilen illalla nukkumaan käydessä huomasin, että multahan valuu maitoa paitaan.. Imettänyt en ole nyt n. 3 kuukauteen. Onko mahdollista näin aikaisessa vaiheessa?

Ööh, eilen illalla nukkumaan käydessä huomasin, että multahan valuu maitoa paitaan.. Imettänyt en ole nyt n. 3 kuukauteen. Onko mahdollista näin aikaisessa vaiheessa?
On täysin mahdollista. Maidon tulo hiipuu normaalisti noin 40 päivässä imetyksen jälkeen, mutta poikkeuksiakin on.. Jotkut saa puristettua maitotippoja pitkäänkin jopa vuosia lopetuksen jälkeen.
Raskauden aikana saattaa ensikertalaiseltakin tulla kunnolla maitoa :) Nou hätä :)

Ihan normaalia :) multaki tuli pitkin ekaa vuotta vaikka imetys lopetettiin kolmikuisena.

Mietin myös, että mehän käytiin eilen saunassa ja silläkin saattoi olla vaikutusta. Hyvä tietää sen olevan normaalia :)

Mulla alko etova olo joskus rv 6 ja kerran illassa oksentelu myös samoihin aikoihin.Toisinaan jopa kolmesti tai sitten en oksentanut ollenkaan. Tossa just joku päivä sitten sanoin äidille että nyt on lähtenyt oksetus olo helpottamaan ni eikös sitä eilen pitäny olla taas pää pöntössä.. nyt siis rv 14+0
edellisen kohdalla pahoinvointi oli vielä rajumpaa ja silti tuli töissä käytyä, mut silloin ei ollutkaan tätä väsymystä! Joku päivä sitten olisin voinut vielä nukkua päivät läpeensä.

Mä en oksenna, mutta todella huono olo oli kyllä myös rv6 alkaen. Helpotti vähitellen ja silti vielä viikolla 14 tuskailin, että eikö tää ikinä lopu! Nyt 17. viikolla ja ei kyllä enää pahoinvointi haittaa menoa. Tsemppiä kaikki huonovointiset, kyllä se suurimmalla osalla alkaa pian helpottaa.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Mulla ei oo ollu ollenkaan pahoinvointia eikä oikein muitakaan oireita. Vaikee uskoo vieläkään et on edes raskaana. Jos ne pienen liikkeet tuntuisi pikkuhiljaa

Jäätävä päivittäinen päänsärky ja väsymys.. Päänsärky pahenee aina päivää kohti ja on samanlaista kuin migreenissä mutta ilman oksennusta. Tänäänkin ois vaan tehny mieli itkeä töissä kun sattu ja väsytti niin paljon :/

Itsellä alkoi tänään sokerirasitustestin jälkeen ihan hemmetinmoinen päänsärky, joka on hieman laantunut mutta jatkuu edelleen... Toivotaan, että huomenna olisi parempi päivä

Tän hetkiset oireet ovat todella kipeät ja sisältä kova rintavarustus, välillä ihan kirvelee! Varmaankin turvotuksesta johtuva täysolo eikä ruoka ihan hirveän hyvin maistu.Mieli alanvaihtelut.Ajoittainen pahoinvointi.Mahan kutina kun iho niin kireenä ja venyy.Satunnaiset jomottelut häpyluussa (liitoskipuja?) ja vatsassa. Siinäpä ne :) Vauva potkii säännöllisesti <3 :love7

Niin ja väsymys ja vireystilojen hassut vaihtelut! :D Yleensäottaen illalla ja iltapäivällä väsyttää eniten.Oon ihan pihalla yleensä iltasin, ihan niiku nytkin.Tulee kirjotusvirheitä x)

Tikru yhdyn sun oireisiin. Mulla kanssa on toi vireystilan vaihtelu aikamoista. Ja rinnat on kuin kaks lyijysäkkiä ja kipeet. Joo ja turvotus :shifty:

Takaisin