Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Valitettavasti normaalia :( jos tuntuu ettei mikään pysy sisällä ja alkaa nestetasapaino mennä niin kannattaa ottaa varmaan yhteys neuvolan tai lääkäriin. Ettet joudu tiputukseen..

Paljon sulla on viikkoja? Kyllähän tuo jatkuva oksentelu valitettavasti sopii raskausoireeks..

Viikko 14. Pahoinvointi ja oksennus tulee vasta n. 1h ruokailun jälkeen.

Lulu, kuulostaa tosiaan raskauteen liittyvältä. Vähän tollasta närästystyyppistä sulla toi, kun ruokailun aiheuttama vatsahappojen nousu saa sut oksentamaan. Raskaushormonit löysentää mahaporttia ja ruokasula palaa helposti ylöspäin. Voithan sä kokeilla esim rennietä, jos siitä on apua (saa ottaa just siinä tunnin kuluttua ruokailusta).

Onko kukaan kokeillut pahoinvointiin perinteistä postafenia? Itse nappailin pahimpina päivinä 1/4-puolikkaan, ja vei selkeästi terävimmän kärjen pois, niin että sai jotain pysymään sisällä. Tämä varmasti herättää mielipiteitä. Itse tähän valaistuin ruotsin reissulla, siellä postafenia kun käytetään raskauspahoinvoinnin hoitoonkin. Miinus puolena toki on väsyttävä vaikutus(itse en puolikkaasta niinkään väsynyt) ja suun kuivuminen. Neuvolassa lääkärin mukaan myös turvallinen lääke, mutta suositteli kohdallani ottamaan vaan tarvittaessa, kun alkuraskaudesta muutenkin oli ihan nukkuneen rukous. :D

Uutena oireena mulla alkoi pääsiäisen tienoilla päänsäryt. Todella epämukavaa! Pitäisi vaan muistaa juoda sitä vettä...

Itsellä tuntuu fyysiset oireet helpottaneen, henkiset senkun pahenee. :D huuhtoitku räjähtää ilmoille milloin mistäkin asiasta... Ja pinna, se senkun kiristyy.

Onko muuten muilla väsymyksestä kärsineillä alkaneet jo oireet helpottaa? Itselläni tilanne on edelleen sama, ajoittain jopa pahempi kun 1.kolmanneksella. Vieläkin pohdin että pitäiskö mennä terveyskeskukseen keskustelemaan sairasloman tarpeesta vai ei. Kynnys on todella korkea. Toisaalta työnteosta ei oikein tule mitään kun väsymyksen takia en pysty keskittymään kahta minuuttia kauempaa :sad001

Onko muuten muilla väsymyksestä kärsineillä alkaneet jo oireet helpottaa? Itselläni tilanne on edelleen sama, ajoittain jopa pahempi kun 1.kolmanneksella. :sad001

Onko veriarvot kunnossa, syötkö lisärautaa? Itsellä alkoi helpottaa väsymys rautakuurin myötä. Väsymys oli aivan karmeaa 7-10 viikoilla. Nyt tuntuu jo melko normaalilta olo sen suhteen.

Hetken aikaa jo luulin, että väsymys helpotti, mutta eilen iski taas ihan kunnolla, seitsemältä menin nukkumaan ja nukuin aamuun asti, olen myös miettinyt tuota saikkua, mutta jotenkin on tosi iso kynnys sitä hakea "vaan" väsymyksen takia, ei vaan tahdo työnteosta tulla mitään ja siitäkin tulee huono omatunto... matkoineen työpäivä reilu 10h tuntuu kyllä tosi raskaalta nyt.. ymmärrän täysin sinua jnk

Mulla on hemoglobiini aina ollut todella hyvä, pari viikkoa sitten otetuissa verikokeissa taisi olla 141 eli siitä johtuvaa väsymystä ei pitäisi olla. Olen ymmärtänyt, että väsymys oireena ilman että on veriarvoissa ongelmaa ja että se vaikuttaa jo oikeastaan elämiseen, ei ole mikään tyyppilisin oire. Mutta aivan kamala! En ole siivonnut tai tehnyt ruokaa yli kuukauteen. Onneksi mies, vielä ainakin, jaksaa olla ymmärtäväinen.

Minulla on onneksi huomenna soittoaika terveysaseman terveydenhoitajalle (eri asiasta tosin) ja tiistaina on neuvolan terkkari. Ajattelin näissä foorumeissa ottaa asian puheeksi. Olisi paljon helpompaa jos oireena olisi vaikka jatkuva oksentelu..

Haaveilija87, 10 tuntia?! Apua.. Mä en kyllä pystyisi tohon. Mulla on kivasti tullut miinustunteja kun oon käytännössä joka päivä joutunut lähtemään aiemmin kotiin.

Kyllä, työmatka 1h/suunta, pitäisi soitella neuvolaan ja varata seuraavaa aikaa, soittoaikakin vaan niin huonoon aikaan päivästä kun voi olla... täytyy ottaa tämä jaksaminen samalla puheeksi, mua vaan vähän pelottaa jäädä nyt saikulle, kun työsopimus kohta katkolla ja toivoisin kuitenkin, että sitä ä-lomaan asti jatkettaisiin...

Mulla on raskauden alusta asti vaivannut tukkonen nenä. Nyt oire on tosi hankalana ja valvottaa öisin. Siis nenän+poskionteloiden+suun ja kurkun ja jopa henkitorven limakalvot ovat kuivat ja tosi kipeät. Nenän tukkoisuuden vuoksi nukun suu auki mikä sitten pahentaa tätä saharaa suussa ja nielussa. Jos tilassa on voimakas ilmankierto, myös silmät kuivuvat kipeiksi. En oo millekään allerginen, eikä oo varsinaisesti nuhaa. Suurten kita- ja nielurisojen poisto on tehnyt nielustani liian suuren, sanoi lääkäri. Siksi mulla herkästi kipeytyy kuulema tuo kurkku.

Oon käyttäny kuivan suun suuvettä ja nenätippoja apteekin neuvomana, ja näillä selvisin pitkälle. Ja juon kuin heppa helteellä. Pullo vettä aina ksssissa mukana ja lasipino pöydällä. Nyt tilanne pahentunut.

Ehkä pitää hankkia ilmankostutin makkariin... Tiiättekö muita konsteja? Hunaja kuulema auttaa karheaan kurkkuun mut sitä ei raskausaikana sais syyä.

Saa hunajaa syödä raskaana, ei saa vaan antaa alle vuosikkaalle lapselle. Auttaisko pieni kohoasento nukkuessa...?

Ai hunaja käy? Voisin kokeilla.

Kohoasento on, närästyksen vuoksi. Koko päivä ollu nyt pilalla koska päänsärky tuli myös kuvioihin eikä parasetamoli juuri auta.

Tää nenä on kamalan kipeä poskionteloita myöten ja suu halkeilevia haavoja täys. Ynnä ientulehdusta pukkaa. Kaikki hajut tuntuu tosi voimakkaina. Tiistaina neuvola.

No mulla on käytössä tuo Apteekin kuivan suun suuvesi. Ennen se on tehonnut. Geelit vähän ajatuksenakin etoo.

Tää ongelma lähtee kyllä varmaan nenästä. Suun kautta hengittelen ku nenä niin kipeä. Hokasin että samallain paheni viimeksikin kun kävin uimassa. Jospa oon herkistynyt nyt kloorivedelle. Siis eikö raskausaikana voi tulla ihan allergioitakin, ohimeneviä, hotärmoonien vaikutuksesta? Joku joskus valitti..

Harmi harmi. En luopuis kyllä uinnista vielä. Tosiaan silmätki nyt kuivat. Eilisen uinnin jälkeen tää olo muuttu tälkaiseksi. Altaassa jo huomasin kurkkukivun.

No, olipa mikä vaiva vaan kun se riittävän pahaisi menee on ihan pulassa.

No, jos se sitten helpottais hormonien tasoittuessa. Itsellä ei ole kuivumisongelmaa, mutta alkaa kyllästyttää tää jatkuva suun kipuilu (ientulehdusta, pieniä haavaumia), kun pahoinvointi hankaloittaa suun hygienian ylläpitoa. :sad001

Kertokaahan viisaammat että mistä tämä johtuu. Viime yönä kesken unien heräsin siihen, ko tavallaan kramppasi alapään ja nivuset ja nyt sit koko päivän aika ajoin tuntunu vihlaisuja jotka menee noppeesti ohi ja yleensä tulee ko noppeesti vaihtaa asentoa. Mahassa ei mitään kipuja ole ollut. Eli kramppi tuntu samalta kuin suonenveto pohkeessa..

Takaisin