Raskausoireet..

mulla ei taaskaan oo oikein mitään oireita, niinkuin ei edellisessäkään raskaudessa. Nälkä on koko ajan ja kusella täytyy rampata, muuten ei mitään...:P

Heippa!

Mullakaan ei muita oireita ole ollut kun nälkä koko ajan ja rinnat kipeät.. Tosin nyt 6.viikolta on alkanut sellainen etova olo, joka pahenee iltaa kohden.. Vielä ei onneksi ole tarvinnut oksentaa! :D

Siis yäk. Tää paha olo vie mun elämänhalun ja joka päivä mietin teenkö oikein kun edes aion tämän lapsen pitää. Mä en todella jaksais tätä. Tuolla kun kuvattiin et jatkuva krapula 247 niin sopi kuvaan. Siihen päälle hyvin vaativa 7v ja erittäin äksyluontoiseksi kasvanut 11kk ja talon valmistunen kesken, joten vaikka mies lomalla se on piha hommissa talon kimpussa ja mina passaan sisällä näitä natiaisia. Oli hellepäivä tai mikä tahansa. Voi laps raukat ku saavat kärsiä. Ei pääse rannalle yms muutenkaan. Tuo 11kk hihkuu ku ovi avataan ja se näkee ulkoilmaa. Ja sit meinaa tulla itku ku se laitetaaan kiinni eikä hän päässykkää ulos.

No toki mä yritän päivittäin sitä viedä mut ku ei taho onnistua. Kualema korjaa.

Mä oon ihan kuallu vaikka en koko ajan oksennakkaan. Täs varmaas tekee tuo kun en ollu valmistautunu asiaan ollenkaan. Eikä meidän ollu tarktous edes enää lapsia tehdä. Miehellläkin on omia vielä 2 joten meillä onkin sitten tämä luomupirulainen mukaan lukien 5 lasta. No miehen lapset asuvat vakituiseen äitillään, joten kotona on nytkin vain 2. Tämä 11kk on miehen kanssa yhteinen.

Oho meni vähä asian viereen. Nii no nukkumaan mun pitki mennä ,,,, eikä tänne.

Tiedän eemi sun tunteet täysin. Itelläni edellisestä raskaudesta meni kolmekuukautta pää vessanpöntössä. Töissäkin oli ämpäri takahuoneessa valmiina kun oli putkiremontti ja vessa niin kaukana että pelkäsin etten kerkeäisi sinne asti. Nyt kauhulla odotan että koska se alkaa taas. Kerran kävin sairaalassakin tiputuksessa kun ei pysynyt enää vesikään sisällä ja alko olemaan niin kuivunut. Silloin ajattelin että ei enää ikinä!

Nyt alkaa tulemaan jo pieniä kuvotuksen tuntemuksia ja esimerkiksi juusto on leivän päällä jotain aivan kamalaa. Ruisleipää runsaalla voilla ja tomaatilla sen sijaan menisi vaikka kuinka paljon ja nektariineja ainakin kilo päivässä

Itellä oon huomannut selkeesti että olen kiukkunen kuin ampiainen,.Pienet asiat ärsyttää.Miehen tekoset ärsyttää.Mieskin taisi eilen tokaista että "kun en tie miten päin olis etten tee mitään "väärää"  voi toista. Sanoin kyllä että yritän hillitä kiukkuisuutta ku tien heti kiukuttelun jälkeen et oli turhaa. No joo.Itku on kans hyvin herkässä nytte. Ylivoimainen ykkönen on kuitenki aivan hirvittävä turvotus.siis kertakaikkiaan.Oon pitkä ja hoikka mutta nyt olo pn kuin valaalla.siis aivan järkyttävää. Toki oma simmu on kriittisempi mutta siis vatsan turvotus on hirvittävä.Tosin kertovat että monasti turvotus laskee ekan kolmanneksen jälkeen kun vauvamasu alkaa kasvamaan :) Ihanaa ja siunattua odotusta kaikille "kanssakärsijille"  emoticon

Mulla oli kans PeppiPitkätossu ed raskaudessa ihan hirvee turvotus alkuraskauden. Tässäkin tais olla jotain turvotusta silloin ku en viel tienny olevani raskaana. Ku ajattelin vaan et ny on pakko alkaa laihduttaa ku vatta pömpöttää niin hirveesti. Mut ku paha olo alkoi nii on vatsakumpukin hävinny.

Mulla muuten paha olo alkoi ed raskaudessa pari päivää sen jälkeen kun 6vk oli täynnä. Ensimmäisestä raskaudesta en varmasti muista kun siitä on jo aikaa mut jotenkin luulen et se alkoi vähän myöhemmin ja oli vähäisempää kuin edellisessä. Tässä siis nyt viikkojen mukaan olisi alkanut vasta 7 + viikoilla tuo pahoinvointi. Mut en tosiaan ole vielä varma et onko toi matkalainen viikkojen mukainen. No oneksi se selviää ensi viikolla varmasti. Menen ultraan. Pitäkää peukkuja et olis viikot oikein.

Sinivuokko: toivottavasti säästyisit tällä kertaa vähemmällä. Mut jotenkin valitettavasti uskon näissä pahan olon syövereissäni et se vaan on niin et sit voidaan todella pahoin ja niin pirun kauan et kualema tuntuu korjaavan.

Mun pitäs varmaant ehä uus tickerikin ku nyt on esillä vain tuo Siina Miina Möykkyläisen. Jos tekis sit ens viikolla nii ei tartte heti korjailla viikkoja siihen.

Täälläkin ihan "mukavasti" alkaa tuota pahaa oloa oleman. Kivaa yrittä tehdä töitä kun ei tiedä koska oksentaa ja yritä siinä sitten käydä koeajamaas autoja ku meinaa oksentaa koko ajan onneks ei ole kyllä vielä kertaakan tullut oksennut *koputtaa puuta*
kaikista kauheinta on yöllä pahoinvointi kun pitää hereillä yöllä vielä lisäks muutenkin ku pikku neiti valvottaa edelleen.

Onneks eka raskaus oli täysin oireeton :)

Here we go again... Viime viikolla alkoi olla olo sitten kunnolla mallillaan. Nukun seisaallaan ja mikään ruoka ei ole kelpaavaa. Jos syö tuossa noin klo 16-18 niin saa syötyä. Muuten olo on sen verran kukkea ettei omenaa ja mehua kummempaa kannata yrittää syödä. Osaako kukaan sanoa onko pahoinvointiin olemassa mitään lääkettä? Nää kikka kolmoset syö vahan ennen sängystänousua/ syö usein ja vähän jne evät vaan toimi.

Tein hädissäni jo uuden testin tänään, kun muutamaan päivään ei ole ollut minkäänlaista tuntemusta siitä että kehossa jotain tapahtuisi. Rinnatkaan ei oikeastaan enää arista. Mutta positiivista se näytti. Voisinkohan olla niin onnekas, että selviäisin tosi vähin oirein - yleensä olen terveyden suhteen sellainen että kaikki mahdollinen tulee mulle tuplaten ja jotenkin olin ihan valmis siihen että raskausoireet on aivan kammottavat :D

neuvolaan torstaina... hui

No niin, täälläkin alkaa vaikuttaa tutulta. Jokapäiväinen kuvotus on astunut kuvioihin... Noh tosin, en valita, voisi varmasti olla huonomminkin. Mutta vaikeatahan tuota oksettavaa "palaa kurkussa" on olla huomaamatta. Ja tosiaan tuo turvotus on myös hurjaa! Alamasu on niin pinkeä pallo, että käytin tänään jo ed. raskaudessa ostettuja äitiysfarkkuja! (Norm. olen siis ihan hoikka tytteli.) Mutta eipä kiristänyt enää ei! :D

mä olen melkein kateellinen teille joilla on oireita, oloja ja kaikkea muuta josta muistatte olevanne raskaana. Mä en edes muista koko asiaa kun esikoisen kanssa päivät telmii. Välillä vessassa useesti rampatessa muistuu mieleen. Ja nyt parina päivänä on joo ollu rinnat  vähän arat. Mulla ei ollu edellisessäkään raskaudessa mitään, kai tääkin menee samalla tavalla. En valita, mutta toisaalta edellisessä raskaudessa viimeiset 2-3 kk oli yhtä helvettiä iskiaskipujen, helteiden ja sen jättimäisen masun kanssa. Ehkäpä siis meille joilla ei alkuraskaudessa ole oireita, kostautuu sitten loppuraskaudessa

Minulla ollut paha olo varmaan viikosta 6 lähtien (nyt vk 10 menossa) ja viime viikolla tuntui, että maa keinui, mutta onneksi tuo keinutus on hävinnyt ja muutenkin ehkä paha olo tasaantunut. Tänään aamulla kävin oksentamassa, mutta muuten ollut ihan jees olo. Hedelmiä syön koko ajan :) Muita oireita pahoinvoinnin lisäksi on hirmuisan kipeät rinnat ja alavatsan juilinta/nipistely ja välillä on häpykumpua jomottanut.
Eka neuvola oli ja meni ja LA 3.2.

Emz: mulla kuukatisten mukaan sama laskettu aika ku sulla. Mustakin tuntuu et aivanku vähä niinku ehkä helpottais. Mut tiedän et tää ei tule loppumaan kunnolla. Kokemuksesta.

Mua aina vähä hämää toi ku täällä vaun sivuilla noi kaikki tietojutut ja jotkut käyttävät tuota seuraavan viikon viikkoaikaa. Siis tarkotan sitä et sanotaan et ku on menossa 9+4 niin sanotaan et on viikolla 10. Mut kyllä niistä kaikkialla muualla niinku neuvolassa ja sairaalassa yms käytetään ilmastuna niistä täysistä viikoista. Ku sehän menee silleen et jos noin sen laskee niinku täälä vaun sivuilla lasketaan sitähän synnyttäiski vasta viikolla 41. Mut siis älä ihmeessä ota ittees. ei todellakaan ole tarkotus arvostella. Muistan et tästä käytiin viimeksikin tuolla elokuisissa 2010 keskustelua paljonki alkuraskaudesta et miten ne viikot ilmoitetaan. Ja eihän sillä oikeasti ole niin tarkkaan väliä miten ne ilmoittaa ku kaikki ovat kuiteski raskaana. Sitä vaan ku puhutaan samasta asiasta eri nimillä niin se hämää.

Etovaa oloa edelleen ja sen lisäksi vielä pyörrytystä tai siis semmoista heikotusta, mitä matala verenpaine aiheuttaa. Meinaa käydä voimille nämä hellepäivät etenkin jos on ukkosta ilmassa, kuten eilen.

Väsymystä myös edelleen. Eilen menin jo 21 jälkeen nukkumaan, mutta silti en saanut nukuttua riittävästi, kun sohvalle nukahtanut mies saapui nukkumaan 4 jälkeen ja koiranpentumme innostui riehumaan pitäen minut hereillä. Aamulla tasan 7ltä pentu herätti riemuissaan, että tämähän on normaali heräämisaikamme! No niin onkin, mutta tänään olisin mieluusti nukkunut vielä vähän pitempään.

Vielä yksi uusi havainto: alkuviikosta huomasin suihkuun mennessä, että rinnoistani on tullut maitomaista tahmeaa vauvan puklulle haisevaa eritettä. Olen huomannut saman muutamana päivänä senkin jälkeen. Ei sitten liene turhaan tissit arkana... en vaan näin pian osannut odottaa!

Kyllä meillä ainakin ilmoitetaan viikot just silleen, että jos on nyt 9+4 niin on viikolla 10. Ja muistan kyllä ed raskaudessakin niin ihan neuvolassa ja ultrassa ja kaikkialla noi viikot ilmoitettiin noin....
ja mun mielestä se on ihan järkeen käypää.

Mutta juu oireita oireita oireita... niitä riittää!! ja olenkin jo kironnut etten enään yhtään lasta tämän tulokkaan jälkeen tee. Olen niin loppu kokoaikaiseen pahaan oloon ja heikotukseen ja huimaukseen yms... nyt on tullut aivan kamala väsymys, voisin vain nukkua koko ajan. tuntuu ettei saa itsestään mitään irti..

ZzzzZZZzzz.. Kertokaa mulle naiset hyvät, jos edes tässä vaiheessa raskautta ei saa öitään nukutuksi, niin miten ihmeessä ihminen pysyy missään määrin hereillä loppuraskaudesta saatika sitten kun se sinappikone saapuu? Mä en ihan aikuisten oikeasti musita milloin mä olen viimeksi nukkunut yöunet kesketymättömästi putkeen. Tää helle ja jatkuva kusihätä saa aikaseksi sen, että olo on kuin jatkuvasti pyöris rauhottavien alaisena emoticon

Toisekseen mun hormoonini ovat ottaneet  jonkin maanis-depressiivisen vaiheen, sillä nyt itkettää ja suututtaa. Ja ihan väärissä paikoissa ja väärään aikaan. Eilen aloin itkemään, koska meidän matkalipuissa luki mun nimeni kohdalla neiti eikä rouva.

Miulla ei onneksi ole ollut oikein mitään oireita, jollain viikolla oli menkka kipujen kaltaista pientä pistelyä. Rinnat on olleet myös vähän arat. Muuten helpolla selvinnyt, jesh! 10 plus 3 menossa

Artemis: "hyvin" sitä jaksaa olla 3 vuottakin heräämällä joka ikinen yö useammin kuin kerran.. Mulla nuo vanhemmat muksut synty 1v2kk ikäerolla jolloin tuli yli 3v väliä yli 8h yhtäjaksoisille yöunille  .. okei, en kyllä juuri muista tuosta ajasta mitään.. 

No ei vaan, kohta tulee syksy, viileämmät illat ja tää ällö alkuraskaus on ohi kaikkine vaivoineen..

Mä olen niin loppu. Meillä töissä on yli 32 astetta lämmintä, ei lämpötaukoja eikä minkäänlaista tuulenvirettä mistään ja JATKUVA oksettava olo sen kun jatkuu.. blaah!!

Oppoti oo.Lisää odotusajan ihanuuksia>Pissalla saa ravata jatkuvasti ja siis ihan tosissaan jatkuvasti. mulla on muutoinki suhteellisen tiheä vessassakäynti tahti niin tämä nyt sitten tuplaa sen. kaikista "hauskinat " on se kun yöllä on pakko mennä vessaan. Ei millään jaksaisi mutta pakko mennä.Itellä unenlaatu myös jotenkin muuttunut raskauden myötä.Nukun paljon sikeämmin ja syvemmin kuin aikaisemmin. Olen aina ollut kova nukkumaan mutta herännyt helposti pieniinkin ääniin. Nyt tuntuu että vaikka talo kaatuis ympäriltä niin vetäisin tyytyväisenä sikeitä  
Toisekseen, unet ovat käyneet hvyinkin mielenkiintoisiksi näin raskauden aikana.Toki mieli myllertää ja pönttö sekasi mutta aamusin on hauska naureskella aivan friikeille unille joita yöllä sattuu näkemään.Hah.hauskaa

Siunattua matkaa edelleen siskot! emoticon

Täälläkin uni on muuttunut...tai siis kun sitä unta ei saa millään, melkein joka ilta pyörin tunnin kaks vaikka kuinka väsyttäis. Sit herää yöllä vähän väliä pyörimään eikä taaskaan saa unenpäästä kiinni. Niiiiin turhauttavaa! Ja mä kun nukun yleensä vatsallani, enää se ei onnistu ilman kipua vatsassa. Yritä siinä sitten keksiä joku muu mieluinen asento... Aamusin pitäs herätä virkeänä leikkimään esikoisen kanssa. Kyllä on esikoinenkin huomannut että äiti on ihan kummallinen aamuisin kun ei jaksa sängystä nousta. Se onkin inhottavaa kun aamuisin tuntuu että uni tulee puolessa minuutissa ja vois nukkua koko päivän muttei se oikein ole mahdollista kotiäitinä :P Ja yks minua suuresti inhottava "raskausoire". Oli sama homma myös esikoista odotellessa, nimittäin minä jolla on aina kasvot pehmoiset ja sileät kuin vauvan peppu olen täynnä KUVOTTAVIA JÄTTIMÄISIÄ FINNEJÄ :(
Onneksi se pienokainen on taatusti kaiken  vaivan arvoinen <3

Onko muilla kovia alavatsakipuja? En muista oliko esikoista odotellessa  näin kovia, välillä meinaa huolestua... viimeyönäkin tuntui kuin supistelis kun särki niin mahottomasti. Ja olo oli kuin ois raskauden puolivälissä kun vatsa on niin mahdottoman pömpöllään yöaikaan...

Takaisin