Raskausoireet..

Aurinkoinen82

Satasella mukana keskusteluissa
Hei
Ajattelin aloittaa tälläisin keskustelun, kun kullekin jotain yleensä jossain vaiheessa tulee.

Itse pääsin ensimmäisen kanssa tosi vähillä oireilla. Toivottavasti tämä toinenkin raskaus päästää minut helpolla, koska mieheni matkustelee työpuolesta paljon. Niin jaksaisin paremmin puuhastella pienen taaperon kanssa. =)

Nyt tästä ollut vasta pientä kuvotusta ja järkyttävä jano koko ajan..
 
Mulla on tähän mennessä vain ollut rinnat älyttömän arat, eipä oikeastaan muita oireita, joita luokittelisin raskauteen liittyviksi. Toivottavasti ei pahemmin niitä tulisikaan, pääsisi vähemmällä! :) Mutta eiköhän parin viikon päästä ala näkyä jotain uusia oireita!

Ainiin, kyllä mulla on tehnyt ihan hirveästi mieli juotavaa jogurttia (mansikka-banaani), mutta en tiedä liittyykö mieliteko nyt tähän raskauteen sitten vai ei. :)
 
Täälläkin ollaan vielä vähäoireisia. Alamahaa juilii ja jomottelee aina satunnaisesti... etenkin öisin. Rinnat on ehkä ihan aavistuksen arat, jos oikein tunnustelemalla tunnustelee ja jotenkin tutuu, että ihan kun ne ois vähän turvonneetkin, tai sitten mä vaan kuvittelen. Sekin on hyvin mahdollista.
Ja väsyttää... johtunee ehkä yöheräilyistä ja normaalia aikaisemmin heräämisestä aamulla ja siitä, että painaa koko ajan, kun mikäkin viitapiru menemään eikä jouda kunnolla pysähtymään. Onneksi ens viikolla helpottaa.

Onko kukaan harkinnut menevänsä varhaisultraan? Mä ajattelin kysyä polilta (lapsettomuuspoli) jos pääsisin käymään siellä. Siellä olen kuitenkin kirjoilla jo valmiiksi (tehty lapsettomuustutkimuksia ja se aikaisempi keskenmeno) ja sanoivat, että saa soitella jos on jotain mielenpäällä.
 
Mulla jää ensimmäinen kunnan tarjoomakin ultra käymättä, mutta tekis kyllä mieli käydä kurkkaamassa, että pikku asukkaalla on kaikki hyvin. Reissataan tänä kesänä miehen työntakia paljon, niin vaikeuttaa vähän noita ultra ja neuvolakuvioita. Noh eiköhän tästä tervelapsi kuitenkin tule. emoticon
 
mulla on tässä alkuraskauden oireina ollut rintojen arkuutta, jatkuva vessahätä, väsymys, itkuisuus ja pahoinvointi sekä oudot tuntemukset alavatsassa. Rinnat ovat tulleet hyvin aroiksi tässä parin päivän aikana. Illalla, kun ottaa rintsikat pois, tuntuu todella pahalta :(

Vessassa ramppaan myös öisin ja olen vuosia kärsinyt unettomuudesta, joten keskellä yötä herääminen tarkoittaa sitä, että uudelleen nukahtamista saa odotella jonkin aikaa. Väsymystä kyllä on, mutta nukahtaminen on välillä tuskaista. 

En ole normaalisti luonteeltani kovin herkkä, joten tuntuu aika oudolta kyynelehtiä vähän väliä :D Fiilis on yleisesti ottaen mainio, tosin pelottaa aika paljon, että onnistuuko tämä kauan odotettu raskaus ja saammeko vihdoin toivomamme vauvan.


 
Nyt sit viitos viikolta alko tää väsymys, mikä ekassakin raskaudessa oli riesana. Otin just Benjamin nallen seikkailujen pituiset tirsat. Ja ihan hyvin voisin nukkua vielä tunnin pari..

Toivottavasti helpottaisi jossain vaiheessa. Muuten tulee tosi kiva syksy, kun aloitan työt.

emoticon
 
Mä odotan jännittyneenä sitä, kun pahimmat oireet alkaa.. Ja toivon samalla, että välttyisin esim oksentelulta. Mulla on ollut nyt melkein koko ajan nälkä, ja normaalia isompien annoskokojen takia varmaan sitten turvottaakin. Ahdistaa, kun ei tunnu enää vaatteet mahtuvan päälle jo tässä vaiheessa. Pelkään, että alkaa nousta kiloja liian nopeasti ja liian paljon. Nyt on tähän mennessä noussut paino kilolla. Rinnat edelleen kipeät, välillä meinaa tulla huono olo, mutta saan jollain välipalalla (esim appelsiini) taas verensokerin ylös ja pahaolo lähtee.
 
Ääretön väsymys painaa päälle täälläkin ja ilman päikkäreitä ei vaan selviä. Järkyttävää, miten voi ihmistä väsyttää, tuntuu että tää väsymys on ihan kaiken kaatavaa eikä mitään saa aikaiseksi, kun koko ajan vaan vedet silmissä leukojaan repii.
Rinnat on nyt olleet muutaman päivän tosi arat, varsinkin iltaisin kun ottaa rintsikat pois. Auts... ja tuntuu ne muutenkin jotenkin turvonneilta ja raskaammilta.
Mahan nipistelyt on vähentyneet tosi paljon, ajottain tuntuu semmoista lievää jomotusta. Tästä voisi jopa hätääntyä, että onko siellä enään ketään, kun nuo tuntemukset alkavat kadota. Mutta en aio sallia itselleni turhia stressejä, odotellaan rauhassa ensimmäistä ultraa, joka mulla on jo ennen juhannusta 20.6
Olo on ollut edelleen ihan hyvä. Tästä helteestä johtuen ei tosin tee mieli syödä oikein mitään. Nyt on myös pari päivää ollut pää kipeä. Johtuisko sekin helteestä? Voi se kyllä johtua niistä raskaushormooneistakin...
 
Aika jännä oli, että kun mulle tuli tasan 6rv täyteen, alkoi kauhea pahoinvointi. Sitä ennen pahoinvointi oli aika mietoa ja pysyi hallinnassa, kunhan söi tarpeeksi usein. Nyt on paha olo koko ajan :(
 
Täällä on ollut pientä ällötystä, mutta ei vielä mitään vakavaa.
Suurin oire on alamahan kivut, mutta nyt jo helpottaneet huomattavasti.
Kun menkkojen piti alkaa niin oli kyllä ihan tavallisten menkkojen oloiset kivut ja odotin menkkojen tulevan vaikka olin jo edellispäivänä tehnyt pos testinkin!
Tänään on ollut myös ekaa kertaa oikeesti kipeät rinnat. Tai oikeastaan vaan nännit...auts.

Niin ja varasin jo ensimmäisen neuvola-ajankin, joka on juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Jännittää tämä kaikki niin paljon ettei tahdo millään tajutakaan! Esikoista tässä siis odotellaan.
 
 
todellakin jännittää! esikoista meilläkin odotellaan. On jotenkin kovin epäuskoinen olo ja pelottaa, että jos jotain sattuu. Raskaustestejäkin oon tehnyt useamman, kun en oikein usko tätä todeksi 

mun piti ostaa jo isommat rintsikat, kun ilmeisesti nää rinnat otti jonkin kasvupyrähdyksen heti tässä alkuun. Vai liekkö sitten turvotusta tms. Mulla on kyllä isot rinnat normaalistikin, mutta nyt nää tuntuu valtavilta, kun joutuu vielä varomaan kaikessa, kun on niin kipeät 
 
Mullakin on ollut pelkästään rintojen arkuutta ja mietin, milloin tulee (jos tulee ollenkaan) sitä kuuluisaa aamupahoinvointia. Painoa ei oo vielä tullut lisää, mutta rinnat on todella turvoksissa. Ei meinaa vanhat liivit mahtua, joten ensiksi varmaan rintsikkaostoksille :)
 
Esikoista odottaessani pääsin helpolla, ei ollut alussa muita oireita, kun aristavat rinnat pikkuiset alavatsan vihlaisut ja väsymys.
Nyt onkin oireita ollut oikein ensimmäisenkin edestä. Ensimmäisenä alkoi rinnat turvota ja ovat nyt todella kipeät.
Pahoinvointi kestää oikeastaan kokopäivän ja illat vietänkin vessanpönttöä halaillen.
Verenpaineet ovat pudonneet alle sataan jonka vuoksi aika moista huimausta ja väsymystä. Alavatsassa myös vihlaisuja silloin tällöin.
Tukalaa on ollut, mutta kyllä kaikki oireet aikanaan loppuu ja kyllä nämä oireet kestää pää pystyssä, kun loppu tulos on jotain ihanaa <3
 
Täälläkin ollaan menossa kovaa vauhtia rintsikkaostoksille! Ihan uskomatonta, että näin äkkiä jo pitää käydä uudet ostamassa, mutta minkäs teet, kun ei tuo etuvarustus meinaa pysyä kupeissa sitten millään emoticon Minäkään en alkujaankaan mikään pienirintainen oo ollut ja nyt ne on jo kasvaneet ohi D-kupeista... auts... mihin näiden boobsien kanssa vielä joutuu. Ja arat ovat!

Lievää pahoinvointia on myös ollut, lähinnä semmoista pikkaisen yököttävää oloa. Se luultavasti on johtunut vain siitä, että en ole muistanut syödä tarpeeksi tiheästi. Yökötys on mennyt ohi syömällä ja toistaiseksi olen pystynyt syömään kaikkea ihan normaalisti. Viime raskauden aikana (keskenmeno) ei tehnyt mieli syödä mitään, vaikka koko ajan oli nälkä. Mikään ei maistunut millekään. Onneksi ainakin toistaiseksi on ruoka maistunut ihan normaaliin tapaan. Toivottavasti ei pahoinvointi kovin pahaksi pääse äitymään. Pitää muistaa napostella välipaloja useemmin.

Ja väsyttää! Voi vietävä, eilen nukuin 2 tunnin päikkärit ja lisääkin oisin voinut nukkua.
 
täällä kärsitään nyt todella rankasta pahoinvoinnista. Muutama päivä on nyt mennyt niin, että mitään ei pysty tekemään tämän olotilan takia. Koko ajan oksettaa. 
 
Mahaa turvottaa, tiukimpia housuja ei tee enää mieli laittaa jalkaan. Ja itku on aika herkässä...
 
Onkos kellään muulla verenpaineet laskeneet? Itse koen vähän väliä voimakasta huimausta, varsinkin aamuisin. Kävinkin sitten terkkarilla mittauttaa verenpaineen niin se oli vain 90/70. normaalisti paineet mulla jotain 120/80.
Esikoista odotellessa kyllä paineet myös laski, mutta en muista että olisi alle sataan laskenut.
Nyt luvan kanssa vähän lakua naamariin niin saisi vähän paineita nousemaan. :)
 
Mulla siis toinen raskaus menossa ja täytyy kyllä sanoa ettei suurempia oireita tämän raskauden osalta vielä ole ollut. No väsymys tietysti painaa, mutta esikoinen pitää siitä huolen ettei äitikään saa nukuttua tai levättyä. Toivottavasti poika oppisi nukkumaan ennen kun uusi tulokas syntyy.
Joo, ei oo tissit täällä turvonneet... onkohan mussa joku hormanaalinen vaje kun edellisessäkään raskaudessa rinnat oli koko ajan pienet, vaikka ajattelin että nyt ne kerrankin ovat jäätävän kokoiset daisarit. Mutta ei, A:ssa pysyttiin ja pysytään varmaan nytkin. Voikohan se enteillä taas sitä ettei maitoa minun rinnoistani tule?? Kun rintojen "turpoaminen" on merkki niiden valmistautumisesta imetykseen...
 
Apua, nyt tuli KAMALA väsymys!!!

Oon koko viikon nukkunut noin 9h yössä ja silti oon ollut klo 18 aikaan aivan poikki. Keskiviikkona menin nukkumaan jo klo 20, ja nukuin klo 6.30 asti 10,5h, silti olin eilen erittäin väsynyt!

Kaipa se on vaan nukuttava niin paljon kuin kroppa vaatii, vielä kun sitä unta on mahdollista saada. Tuntuu vaan niin turhalta, kun päivässä ei ehdi mitään muuta tekemään kuin käymään töissä, syömään ja nukkumaan. Kaipa ne on ne tärkeimmät tässä elämäntilanteessa? :D
 
Nyt sit alko kuvottaa ruuat.. tosi inhottava syödä, kun saa etenkin viimesten parin kolmen haarukallisen kanssa miettiä, että lähtiskö oksentaan vai ei. Noh toivotaan, ettei tartte tässäkään raskaudessa pönttöä halaileen. 

 
Takaisin
Top