Raskausoireet!

Hemppa: kyllä me varmaan suurinpiirtein samassa rytmissä mennään edelleen... mulla oli myös su-ma käytännössä oireeton olo, mutta eilen illalla kuvotus sitten kuitenkin palasi -erehdyin syömään yhden karkin ja se oli siinä. Nyt kuitenkin huomattavasti parempi olo kuin esim. viikko sitten. Eikös se ole ihan normaalia että nyt vähän helpottaa jo?  Ihan varmasti kaikki on hyvin, mä murehdin ihan samaa vielä eilen, mutta tänään kun akupunktiolääkäri tunnisti pulssista että masussa on vauva ja löysin vielä neliapilankin maasta, niin olen vakuuttunut että kaikki on kunnossa :)
 
Nonni! Eilen sain jonkun kesälenssun, yö meni kurkkukipua potiessa. Aamulla olin ihan poikki ja loikoilin normaalia pidempään sängyssä, niin että ehti tulla nälkä. Ylösnoustua join kulauksen mehua ja samantien oksentamaan oikein pitkän kaavan mukaan! Hassuinta tässä on että kun pääsin pönttöä halaamasta, pesin naaman ja huuhtelin suun ja söin heti perään kaksi leipää leikkeleillä. Rv10 alkoi juuri. Tähän asti ollut pientä kuvotuksen tunnetta aamuisin ja iltapäivisin.
 
Mul on pahoinvointi loppunu jo suht kokonaa. :) Ainoita oireita enää on toi kauhee väsymys ja rinnat on kipeet. Mut muuten ei mitään. :) Paitsi suurin ongelma on kyl koko raskauden ollu noi finnit! Ennen raskautta iho oli ihan hyvä mut nyt se elää ihan omaa elämää. :o
 
Tervehdys!
Minullakin on tällä viikolla alkanu aamupahoinvointi. Kaksi edellistä raskauttani menivät kesken niin alussa ettei pahoinvointi silloin kerennyt alkaa. Mutta olen vain tyytyväinen että oireita tunnen, vaikka se olisikin tätä pahaa oloa :) Edellisessä raskaudessa rinnat olivat todella arat ja kun se loppui kuin seinään, tulikin sitten pikkuisemme pois :( Tällä kertaa rintoja ei arista läheskään yhtä paljon mutta silti tunnen "äidin vaistolla" :) että se ei tarkoita mitään pahaa. Finnejä on minulle tullut myös oikein kunnolla ja turvotus ollut sitä luokkaa että tunikat ja väljät mekot ovat olleet käytössä.:) Olin aika yllättynyt kun varasin ajan yksityiselle varhaisultraan, sanoivat että tekevät sen aikaisintaan kun 8viikkoa on täynnä.. Menisin sinne varmistamaan ettei ole tuulimuna ja että kehittyy mutta taidan sitten odottaa että 12viikkoa täynnä. Meillä siis lähin yksityinen 60km päässä joten yritän kestää ne 4viikkoa. Ja perjantaina neuvola niin eiköhän siellä sitten kuule jos raskaushormonit nousee.
Mukavaa odotusta kaikille!
 
Jos jollain jotain vinkkejä ton ihon hoitoon ni otetaan kyl mielellään vastaan! :)
 
Mulla on meneillään 8+1 ja pahoinvointi, huimaus ja järjetön suorastaan musertava väsymys alkoi pitkästi ennen kun ymmärsin olevani raskaana.Nyt pahoinvointi on lisääntynyt ja huimaus vähentynyt, mutta väsymys on edelleen aivan mahdotonta luokkaa. Pahoinvointi painottuu aamuun ja päivään, illalla yleensä on helpompi olla ja ensimmäisen kerran voin syödä jotain vasta klo 15-16 tietämillä. Jo hammasharjan suuhun laittamisesta alkaa yökkäilyt toisinaan on parempia päiviä ja toisinaan sitten ei. Aamut ja päivät menee vishy veden voimin hyvällä tuurilla voi onnistua mandariinin syönti päivällä.

Perjantain neuvola käynnillä terveydenhoitaja järjesti minulle kahden viikon sairausloman, jonka jälkeen alkaa neljän viikon loma ja toivottavasti nämä oireet helpottavat siihen mennessä kun työt jatkuvat.

Odottelen innolla sitä hetkeä jolloin olen elämäni kunnossa niin kuin olen useamman raskaana olevan suusta kuullut.

Aurinkoista odotusta

 
Minulla yököttöö aamulla, päivällä sekä illalla vaihteleva määrä. Yleensä yskin ja yökkään illalla sekä niinä aamuina kun olen töissä. Tätä on jatkunut jo monta viikkoa ja toivon todella jo että menis ohi!! Raskaus viikkoja nyt 10.

Lisäksi väsymys on kova eikä töitä jaksa tehdä enää samaan tahtiin. Ja illat mielellään lepäisi.

Muutama näppy itsellekin tullut. Mutta luulen että johtuu siitä, että on tullut vähän herkuteltua.. Minulla oli aiemmin näppy ongelma, mikä parani kun löysin oikeat hoitotuotteet;  illalla joku perus puhdistusgeeli (oisko nivean), huolellinen puhdistus sen jälkeen vichyn kasvovedellä ja sen jälkeen vichyn aqualia thermal rasvaa. Ja aamulla ainoastaan nuo vichyn tuotteet.
 
Kirjotellaan oireista, nyt kun niitä tällä kertaa on. Ekasta raskaudesta ei siis ollut mitään! Raskaana tiesin olevani, kun ei tullut menkkoja, mutta ei siis yksinkertaisesti ollut mitään pahoinvointia jne. Synnytyssalissa kyllä valkeni, että kyllä sieltä joku tulee;).Mutt nyt; ihan järjetön ällötys-pahoinvointi-väsymys oli jossain viikoilla 5- 7. Onneksi on menossa ehkä ohi...Nälkä, mikä ihana tekosyy! Siis nälkä on koko ajan, mutta toisaalta mulla on aina. Vatsa on turvoksissa ihan pelottavan paljon jo nyt ja mieskin jo huomautti, että miten se voi jo nyt näkyä! No, ehkä ei edellisen muksun jälkeen ole paljoa ehtinyt lihaksia treenaamaan ja nyt "repsahtaa" heti alkumetreillä. Mutta tällaista täällä...
 
Mulla on nyt 2pv kestäny kauheat lantiokivut! Mahaan ei koska, mut lantioata särkee ja se säteilee sitte muuallekkin. Eilen kävin lääkärissä ja se sano että ne on normaaleja "liitoskipuja" että ei kannata huolestua, lepoa lepoa ja liikkumista oman jaksamisen ja kivun sallimisen mukaan, eli nyt sairaslomalla sitte makaillaan. Toivottavasti kivut helpottais. :) Onks kellään muulla ollu??!!
 
Susg87: Ei mulla iahn tollasta oo ollu, mutta alaselkä kyllä vihottelee ja säteilee jalkoihin ja välillä nivusissa on outoa kipuilua...Mut on kyllä pysynyt ihasn siedettävänä...

Josu25: Mua myös hirvittää tää mun mahan kasvu ja meen huomenna yksityiselle varmistamaan että kaikki hyvin ja samalla haluan tietää tarkat viikot ja että tulokkaita on vain se yksi :-) Siinhän se pommi olisikin jos sieltä tulisi kerralla enemmän! Suvussa on kaksosia ja kolmosia että vähän kyllä jänskättää, mutta ehkä se on ihan normaalia tää mahan kasvu, hurjaa se on silti ;-)

Omista oireista tulikin kirjoiteltua tonne tammivaavien odotus palstalle :-)

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 
Susq87: Mulla oli ekassa raskaudessa alusta loppuun asti just tollasta kipua. Jostain puolesta välistä lähtien oli niin kovat kivut, etten pystynyt liikkumaan juuri ollenkaan. Tää raskaus näyttäis menevän vähän samalla tavalla, just tosta lantiosärystä ja jomotuksesta arvelinkin olevani raskaana (kun ei tosiaan ne kuukautiset ehtineet synnytyksen jälkeen alkaa). Se kipu paheni mulla selkään ja lantioon silleen, että en pystynyt nukkumaan öisin juuri ollenkaan, kun selällään ollessa särky oli ihan hirveä ja kyljellään puutui jalat. :S Toivottavasti sulla ei mene yhtä pahaksi ja että olis mulla tää toka raskaus vähän helpompi!! Nyt yritän ehkäistä pahimpia kipuja uimisella (ainakin näin alussa se ei aiheuta kipua, saa nähdä pystynkö jatkamaan kuinka pitkään) ja hommasin vihdoin tukitopin, joka tukee vatsaa ja selkää.
 
Vähän helpotti oloa että muillakin on ollut niin ei tarvi huolestua. :)
Mulla on helpointa ku makaan kylellään sikiöasennossa niin silloin ei tunnu kipuja ja selällään tietyssä asennossa pystyy myös olemaan. Muuten tuntuu jomotusta lantiossa kokoajan. Mä kyllä toivon että tää menee ohi niin pystyis olee ihan normaalisti, mun tuurilla kyllä ei mee. Ootteko särkylääkettä ottanu kipuihin ja onko ollu apua?
 
Kerrohan sitten, että mitä ne yksityisellä sanoo. Mä kävin eilen tosiaan ekassa neuvolassa, jossa ultralla kyllä katottiin ja kyllä sieltä sydämen syke näkyi. Mun mies on ite kaksonen ja meidän kummankin suvussa on kans kaksosia...siinähän sitä oliskin, kun täräyttäs kaksoset, kolmoset tai...kääk! No joo, jos nyt maksimissaan ne kaksi. Ei tarvii alkaa isompaa autoa katselemaan! Ehkä sit seuraavan muksun jälkeen... Hyvä, että on raskaaksi "ehtinyt", niin seuraavasta jo puhe; ai mikä krooninen vauvakuume..?!?Mutta tää turpoominen on kyllä huisaa...mutta ehkä se vaan kuuluu asiaan, ainakin näin toisen raskauden kohdalla eri toten!
 
Lantio kivut helpottaneet, olen saanut viettää jo kaksi kivutonta päivää. :) Oireina ainostaan enää järkyttävä väsymys, finnit ja tissit ovat arat. Muuten on todella hyvä olla. :)
 
Täällä on tullu pahoinvointi takas. Välillä kävin töissä pari viikkoa, ei tietoakaan pahasta olosta. Nyt kun jäin kotiin, olo on  ollut ihan hirveä pitkin päivää. Ens pe 1.7 on nt-ultra, sitä odotetaan miehen kanssa kovasti. :)
 
Uskomatonta Hemppa, että meidän kuvotukset menee vieläkin ihan samassa rytmissä. Mulla ihan sama: rv.9-10 menivät ihan kivasti ja luulinkin, että tässä ne pahoinvoinnit nyt sitten oli ja kiitos, mutta ei... sunnuntai-iltana alkoivat huonovointisuus ja kuvotus uudelleen ja eilen tuli koko raskausajan toinen oksu. Tänään kävin akupunktiossa hoitamassa pahoinvointia ja nyt onkin ollut loppupäivän taas ihan ok olo. Toivottavasti ei olis juhannuksena huono olo, niin voisi nauttia juhannusherkuista. Tsemppii!  
 
Nautiskelija, mä kyllä kerkesin oksentaa sillon aiemmin monen monta kertaa. Samoin on ollut nyt "uuden" pahoinvoinnin aikaan. Joka aamu on täytynyt oksentaa ja kuvottava olo jatkuu yleensä koko päivän! Ei siis kiva ollenkaan! Toivottavasti kohta alkais helpottaa.
 
Se ois varmaan uusien rintaliivien ostoa, ei edelliset tuppa enää mahtua? :D Mut mulla vointi tällä hetkellä loistava, väsymyski suurinpiiretein hävinnyt. :) Finnit kiusaa mutta niihinkin jo tottunut. Uutena tullut tämä hajujuttu, en voi sietää jotain hajuja, esimerkkeinä mansikka jugurtti, punajuurisalaatti ja sipuli mikä on ollut uunissa muhimassa ruuan seassa. :S Muuten kyl kans ku ajattelee ni on sitä kyl sillain selvinyt aika vähällä, pahemminki ois varmasti voinut olla. :)
 
Heippa, täällä oireet heittelevät päivästä toiseen.. pahoinvointia hieman on alkanut.. kumma juttu kun nyt vasta ? Eikä todellakaan joka päivä... Ja sitten tänään heräsin kamalaan selkäkipuun.. onkohan normaalia ? Aina nousee huoli keskenmenoista ym. Onko kellään muulla ollut.. ?
 
Takaisin
Top