Raskausoireet!

Tiamiii

Jostain jotain jo tietävä
Mielelläni (ainakin minä) kuulisin toisten oireista niin fyysisistä ja henkisistäkin! :) Päivitetään tätä sitä mukaa ku oireita ilmaantuu...

Minulla nytten 5+1 viikko ja ei oikein mitään oireita vielä paitsi tietty kuukautiset puuttuu emoticon

Ovulaationi tapahtui pääsiäisenä ja siitä viikon päästä eli vappuna soitin Prismasta miehelleni ja huusin: "oon ihan varmaa raskaana, sillä mua huippaa iha sikana" eli se oli se eka juttu mistä aloin aavistella... Tein testin sitten 2 päivää ennen menkkojen alkua, mutta se oli nega.... Unohdin asian, mutta ihmettelin iltaisia/öisiä viluväristyksiä ja ihme vihlontoja masussa... Tein sitten testin uudestaan muutama päivä sitten ja positiivinenhan se oli! :) Tämä postiivinen tulos laukaisi mussa aivan uskomattoman raskausoireiden sarjan emoticon Nyt on sitten äkäisyyttä ja väsymystä, mutta olen varma, että ne johtuu täysin siitä, että koska olen nyt raskaana voin relata enemmän ja mies hoitaa kaikki ylimääräiset hommat!

Toivottavasti ei tuu ihan samat oireet ku viime raskaudessa, sillä se oli sellasta mielialojen vaihteluiden ilotulistusta, että huhhuh! Mies on aivan kauhuissaan jo :D
 
Täällä myös ovulaatio pääsiäisen aikaan. Siitä meni noin pari päivää kun alko tulla vilunväristyksiä. Olin  tulossa samalla kipeeks  niin aattelin että se johtuu siitä. Mutta niitä vilunväristyksiä jatkuu vieläkin vaikken enää kipeä ole.
Kipeänä ollessa, ovulaatiosta positiiviseen testiin, yskin kamalasti siinä välissä ja aina kun yskäs, mahaa nippas yleensä oikealta puolelta. Aattelin että ompa kumma tuokin nipistys aina, ihmettelin sitä ja sillon rupesin miettii mahollisuutta raskaudesta. No pari viikkoo ovulaatiosta lauantaina, tein testin, positiivinenhan se oli. Ehkä seuraavana päivänä tästä, rv 4+1 alkoi rinnat tulee kipeeks. Ja on vieläkin. Väsymystä on ajoittain, ei siis aina mut yleensä jos pysähtyy niin sillon  rupee väsyttää hulluna.
Pahaa oloa ei ole, mut luulen että  sekin kerkee vielä tulla jos vaan pieni jaksaa pysyä mukana. :)
Niin ja kärttyinen olin myös ennen testiä ja sen jälkeenkin pienetkin asiat on ärsyttäny. Esikoisen temppuilut saa välillä äkkiäkin savun nousemaan korvista. :D
Yksi itkukohtaus tuli viime viikolla, ei ollut edes syytä, piti vaan tirauttaa, ne on nää hormonit  :D  
 

Täällä samat oireet kun edellisestä.

Nännit on kosketusarat, nivusiin/alavatsaan vihloo(ei voi nousta äkkiä ylös, venytellä pitkin pituutta, yskiminen ottaa kipeetä), voisin syödä kokoajan ja nimen omaan kaikkea suolasta ja rasvasta. Ja sitten väsymystä löytyy myös.

Henkisen puolen juttuja en oo kyllä huomannu. Eipä mulla niitä viimeksään ollu, olin aina vaan hyvällä tuulella. 

 
Nyt mulla varmasti tuli eka himo(?). Ekassa raskaudessa sellasia ei ollutkaan, mutta näin äsken päikkäreillä unta vohveleista ja ku heräsin niin oli pakko lähettää mies kauppaan ostamaan vohvelirautaa! emoticon  heheeee. Pitää kyllä pitää meikäläisen himot kurissa ku en halua vohvelikiloja, vauvakilot riittää ;)
 
Mulla on varmaan kaikki maholliset...
Alkoi vapun aikoihin vilulla ja sitten olikin flunssa, flunssan kanssa puhkes siitepölyallergia,alavatsa ja alaselkäkivut,pahoinvointi,turvotus,ummetus ja tissitkin on turvonnut jo nyt kaksinkertaiseks :( ja niin arat et ei oo tosi...nyt sit närästys vielä lisäksi ja...
no siinähän ne...helpolla pääsee ;)
Pahimmillaan oireet kun töissä käy ja viikonloppuisin helpottaa. Kuhan nyt helpottais vaikka siihen 3kk mennessä?
 
Mun oireet alkoivat siten, että kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat ärsyttivät aivan sairaan paljon, ja muutenkin mieliala heitteli hetkessä laidasta toiseen ja takaisin. Sitä kesti viikon, ja aloin sen takia jo epäillä raskautta, koska menkkoja ei alkanut kuulua. Plussaamisen jälkeen aloin kiinnittää eri lailla huomiota oireisiin ja onhan niitä: alavatsa- ja selkäkipua, jatkuvasti nälkä, välillä yököttää, rinnat aristaa, mahaa turvottaa, vessassa saa ravata vähän väliä, väsyttää, hajuaisti on herkistynyt. Niin ja vuoroin palelee ja on kuuma.

Hyvä vaan kun voi nyt kaikesta syyttää hormonitoimintaa ;)
 
Heips!

Mulla ei ekassa raskaudessa ollu pahoinvointia, mutta nyt taitaa olla toisin... Oon jo pari kertaa tänää käyny yökkimässä vessassa ja nyt tää ei enää voi olla psykosomaattista ;) Eilen vielä ajattelin, et ei mulla mtn oireita oo :D

Mitenköhä töissä käynti menee, jos aamut/päivät tms menee oksentaessa vessassa? Eli saako alkuraskauden pahoinvoinnin takia saikkua vai pitääkö roikkua duunin p********* vessanpöntöissä kiinni? vai määrätäänkö esim. pahoinvointilääkkeitä? :D Toivottavasti tää ei mee niin pahaks, mutta jotenki mulla on vaan sellanen aavistus..... hmmm. emoticon (tarkoittaakohan toi hymiö miettivää..? :D)
 
Minulla ensimmäinen raskaus ja raskausoireita ilmaantui rv.6: pahoinvointia aamuisin ja päivisin (iltasella helpottaa), rintojen arkuutta, mahan nipistelyä, päänsärkyä, vilunväreitä, välillä huippaa, väsyttää paljon, janottaa ja pissattaa. Koko ajan nälkä, tekee mieli suolaista ja makeaa, sitten taas janottaa.Viikoilla 7 ja 8 joutui pari kertaa lähteä töistä kotiin kesken päivän, kun en pystynyt koko ajan ravailla vessassa oksentamassa.

Rv.9: pahoinvoinnit vähän helpotti, mutta jos oksettaa, niin sitten kanssa oksettaa (johon ei auta syömiset). Mahaa nipisteli vähän väliä, nälätti, pissatti, maha toimi hyvin, mutta illalla turvotti.

Rv.12: pahoinvoinnit helpotti muutamaksi viikoksi, mutta taas alkoi ja pahempana. Väsyttää aina vaan, tekisi mieli vaan nukkua. Mielialoista: tuntuu, että olisi "herkemmällä" päällä eli saattaa tirahtaa itku ihan pikkuasioista esim. telkkaria katsoessa ja välillä taas on tosi huonolla tuulella ihan syyttä. Mahaa nipistelee kovasti ja pissillä saa ravailla alvariinsa.
 
pissattaa,mielialat heittelee(tosin paaaljon vähemmän ku edellisistä),jatkuva nälkä,mahan turvotus,nippailu-sekä selkää särkee. Ja kokoajan tekee jotain mieli..siis syömistä ja sitte ei mikään muu maistuis muka tilalle jos ei just sitä mielitekoa ole saatavilla. :D Ajoittain iskee aivan hurja väsymys. Pahoinvointia ei viel ole ollu..aamusella on vähä semmonen öklö olo mut se menee ohi heti kun syö.
 
Tiamii: hae vaan saikkua jos oikeen pahaks toi pahoinvointi äityy, turhahan sitä on töissä kärvistellä jos vessassa menee suurinosa ajasta! :)
ite muistan ku esikoista odotin ja raksalla olin töissä, eikä vessoja missään lähettyvillä ollu ni jouduin vähän väliä roskiksiin/ämpäreihin yökkäilemäänemoticon ...se ei tosiaan mitään herkkua ollu! mut aika helposti terkkari pari kolme päivää anto saikkua :)

Nyt toi oksentaminen ei oo onneks ollu joka päivästä (vielä), mut sellanen kuvotus aamusta tonne iltapäiväänemoticon ..rinnat on parina yönä ollu NIIN perhanan kipeet ettei meinaa pystyy nukkuu oikein mitenkään päi ja maitoakin niistä jo näköjään tulee ku rintsikoihin jää sellaset tahrat..kiva jos ne tässä vaiheessa jo rupee valuttaaemoticon ...mielialaki heittelee niin ettei meinaa ite pysyä perässä, saati sit et mies sais miusta jotain selkoa..turhia riitoja syntyy jatkuvasti
...toivottavasti tää jossain vaiheessa vähän tasaantusemoticon ..
pissalla saa ravata ja koko ajan ois muka nälkä..nyt tosin en uskalla antaa itteni ihan niin paljon syyä ku ekassa raskaudessa...tuli sillon nimittäin raskauskiloja +30kg!!!!emoticon
 
Joo mäkin neuvon hakee saikkua suoraan jos olo rupee tuntuu ettei töissä pysty oleen.. Se on sun ja vauvan kannalta paras ratkaisu. :)

Nyt kun tarkemmin rupee miettiin oireita, pissalla saa ravata useemmin kuin ennen, ei nyt kuitenkaan ihan puolen tunnin välein, ummetus on kans tullu kaveriks  täällä ja maha turvonnut aamusta iltaan.
 
Mulla on alkanu aika inhottava pahoinvointi... ja siihen päälle vielä väsymys, jos ei ois tota esikoista, ni makaisin vaa sängyssä päivät! Pissalla pitää myös juosta useammin, mut tota ummetusta mulle ei koskaan oo onneks tullu. Mun vatsa toimii raskaana paljo paremmin :D aamulla pitää melke juosta vessaan..
 
Siis tänään on oikeesti hermoja raastava päivä (sen lisäks, että pitää lukea tenttiin!).. Mulla on niin epäuskoinen olo tän raskauden kanssa. Mies lupasi eilen, että vaikka se varhaisultra on semikallis, niin mä pääsen sinne rauhottamaan mieltäni.. Mä haluisin vaan nähdä, että masussa on kaikki hyvin ja sit voisin taas jatkaa elämääni rauhassa! Nyt ku en tiedä yhtään mikä/missä siellä kasvaa ja kasvaako ollenkaan niin oon aivan turta! Siis kyllä mä ainakin testien valossa oon raskaana, mutta mutta... Ekassa raskaudessa ei ollu huolta tosin sillon kävin myös rv5-6 ultrassa. Oispa joku joka vois sanoo, et kaikki on kunnossa!

Ihan kyyneleet päästin tän asian kanssa emoticon

Meneekö mielialojen vaihtelun piikkiin vai ei. En tiedä.

Lisäys: mies eilen sano, et se ois voinu sanoo jo kaks viikkoa sitten, että mä oon raskaana ihan ilman testejä. sit tietty kysyin: "miten ni?" ja rakas mieheni vastasi, että mä oon kuulemma hormonihirviö emoticon
 
Täällä ei niin paljon oireita vielä... menkkamaista kipua silloin tällöin, ja rinnat ollu vähän kipeet.. Vessassa saanu juosta.. ja pari päivää sitte alko semmonen että en jaksa syödä normaalia ruoka-ateriaa.. 
 
Täällä on vihlontaa mahassa, jos tekee äkkiliikkeitä ja välillä muutenkin... sitten on myös nyt paleltanut paljon ja ehkä tulee vessassa juostua useammin.. :) Turvotusta on aina myös välillä..

Harmikseni sain virtsatientulehduksen, toinen kahden viikon sisään... antibiootti taas menossa :/ Lääkäri ei osannut ainakaan sanoa yhteyttä raskauteen, mutta ei ollut kyllä naistentautien spesialisti ja vielä huono Suomi.. :( Huolestuttaa vain pikkuisen puolesta, toivottavasti pysyy mukana... :) Antibiootit on katsottu, ettei ne haittaisi, mutta mielummin ei söisi lääkkeitä ollenkaan... Kunhan nyt ei menisi siihen, että tulisi aloittaa estolääkitystä. Onko kukaan täällä kuullut, että VTI-infektiot olisivat yleisimpiä raskauden alussa ?
 
Mä en tiedä niitten yleisyydestä, mutta mulla oli kans ekan raskauden alussa virtsatieinfektioita ja söin jtn antibioottia parikin kuuria. Mutta toisaalta mulla on myös nyt samoja oireita eli pissattaa ja kirvelee... Pitää varmaan mennä taas lekurille. Mulla on ollut juuri tuo virtsatientulehdus kroonisena eli oon sairastanu sitä jossain vaiheessa aikuisiässä 1-2 krt kuussa. Se on oikeesti kamalinta mitä tiedän! Synnytyskivutkin kalpenee siinä rinnalla! Mulla ainakin siis sillä ku se mulle tulee kunnolla niin itken vaan vessanpytyllä ja oon siis tosi kipee :( mutta joo toivotaan meille kaikille terveitä odotuspäiviä!


 
Juu on kyllä niin sanoinkuvaamatonta tuo kipu, ennen kuin kuuri rupeaa puremaan.. :/ ! Itku tulee minullakin, kun ei tiedä miten päin olisi. Toivon nyt vaan, että ei tulisi enää... Minulla on ollut joskus 5 vuotta sitten viimeksi, nuorempana oli useasti, mutta nyt olen säästynyt tänne asti.
Toivottavasti sinulla ei ole nyt tulehdusta...

Mukavia odotuspäiviä kaikille täältäkin ! :)
 
Meillä tehtiin eilen eka testi ja plussaa näytti..
En ollu uskoa silmiäni, joten varmistettiin vielä tänä aamuna toisella ja sama tulos emoticon 

Oireita on ollu tietty menkkojen pois jääminen, alavatsakivut kuten menkkakivut, mutta ei onneks niin voimakkaana, alaselän kivut ja omituinen pakottava tunne jaloissa. Oon tällä hetkellä kaameessa flunssassa, että väsymystä on, mutta se varmaan johtuu tästä taudista. Musta tuntuu että oon maailman onnellisin ihminen! Reilut puoli vuotta yritys ollut päällä ja nyt tärppäs, toivotaan että pikkunen jaksaa matkustaa mukana loppuun saakka emoticon
 
Eka neuvola-aika varattu ja 14.6. olisi sitten eka käynti. Kysyin nlan tätiltä, että onko ihan normia, jos on jo nyt paha olo. Nyt ilmeisesti menossa vasta 4+4. Täti tuumasi iloisesti, että ole onnellinen, jos etoo jo kunnolla. Sanoi, että alkio on varmemmin elinkelpoinen, jos on oireita. Pitää uskoa sitten niin :)

Kuvotusta on ollut pari-kolme päivää ja se alkaa jo työmatkalla aamulla. Ajan noin tunnin suuntaansa töihin ja alkaa tosiaan automatkalla ja kestää alkailtaan saakka. Iltapäivän puolella alkaa myös vatsan turvotus. Nice, ei mahdu farkut kiinni.

Muina oireina on ollut alavatsan kipuilut. Juurikin nuo kipuilut pelottaa, koska ensimmäinen raskaus kyseessä ja ei todellakaan tiedä, että mimmoset tuntemukset on "normaaleja". Jotenkin sitä pelkää ja huolehtii, että onko kaikki hyvin ja kovimpien vihlasuiden aikana on jo ollut ihan sata varma, että varhainen km tulossa. Kamalaa tämmönen pelkääminen..

Jäin eilen kiinni työkaverille.. Arvasi, että olen raskaana. Hän oli kovasti sitä mieltä, että tyttö on tulossa, kun nyt jo pahoinvointi jyllää. Noo, se selviää sitten aikanaan, kumpi sieltä on tulossa. Työnimenä sukupuolesta riippumatta on kuitenkin Sisu <3 Tuo nimi sen vuoksi, kun sisukkaana tyyppinä lähti mukaan jo ekalla yrityksellä :)
 
Yks oire, josta arvelin olevani raskaana oli NENÄN TUKKOISUUS! eli sellasta kuivaa ja ärsyttävää räkää nenussa! Onko muilla ollu sama oire? Tämä oire mulla oli myös ykkösen kanssa!

Luin netistä, et se todellakin on oire ku hormonit se aiheuttaa! hehee emoticon
 
Takaisin
Top