Raskausoireet!

Senna89, sä oot niin alussa vielä että  sun oireet kerkee kuule tulemaan vielä moneen kertaan. ;D  Ei varmaan mee ku muutama päivä niin jo on huono olo. :P
 
Senna89, mä itse asiassa ymmärrän sua varsin hyvin... Meillä raskautuminen ei ollut ihan helppo homma, yli 2 vuotta meni ekaan plussaan tikussa - ja sen jälkeen oonkin testannut vielä kolmesti kun en voi uskoa koko asiaa. emoticon Nyt kun oireita ei oikeastaan ole, tuntuu välillä et olispa oikeen kunnon pahoinvointia tms. että tietäisi tosiaan olevansa raskaana... Mut kuten sinäkin, oon vielä ihan alussa ja kai niitä oireita kerkeää vielä tulemaan - viimeistään se kun maha kasvaa - jos kaikki menee hyvin...
 
Minä olen myös ollut lähes oireeton.

Puolitoista viikkoa ennen plussaa ihmettelin, kun rinnat olivat niin oudolla tavalla kipeät ja turvonneet. Naama kukki pahemmin kuin koskaan, joten ajattelin, että on taas tulossa kauheat hypermegamenkat!

Kolme päivää ennen testausta ihmettelin outoa kuvotusta, jota sain lievennettyä röyhtäilemällä. Ja sitten laskin kiertopäiviä... Minulla on aina ollut melko epäsäännölliset menkat; yleensä kuitenkin 31-37 päivää.

Oireet poistuivat lähes kokonaan plussauksen jälkeen!
Ainoat selvemmät merkit ovat nämä aristavat ja turvonneet rinnat (ja kivikovat nännit!) sekä ajoittaista nippailua alavatsalla.

Minuakin kovasti jännittää, pysyykö salamatkustaja kyydissä!
 
Ihan alussa rinnat tulivat kipeäksi, ja se on kestänyt tähän asti. Nyt eivät ole enää niin kosketus- ja heilahteluarat.

Vko 5 tienoilla oli järkyttävää mahaturvotusta, kesti reilun viikon ja sitten lähti pois. Nyt 9 viikolla on taas tullut takaisin turvotus, töissä pitää jo melkein avata nappia istuessa...

Väsymystä on ollut hiukan muttei mitenkään merkittävää eroa entiseen menoon.

Aamulla ja illalla on ollut kylmä, mies on sohvalla vieressä kalsareissaan ja mä villasukkien ja pitkän villatakin kanssa viltin alla =D

Vko 8 tienoilla alkoi aamupalan syömisen jälkeen yökkäys-yskiminen, kerran on tullut aamupalaa takaisinkin päin. Useimmiten sen on saanut onneksi pysäytettyä, etenkin kun inhoan oksentamista (vallan hyvää ruokaa sellai haaskata ;))
 
Etovaa oloa täällä alkanut ilmaantua. Pitää jatkuvasti napostella jotakin, että ei tule oksennus. Yhtään kertaa en ole vielä oksentanut enkä oksentanut kuin muutaman kerran ekassa raskaudessa. emoticon Saas nähdä kuinka nyt käy. Mitä muuten napostelette? tai mikä ois järkevää naposteltavaa ettei nuo kilot ala kertyä?
 
Eka oksu heitetty eilen rv 8 kunniaksi!

Mä oon miettiny myös tota  napostelua, että mitä sitä kannattas. Suurinta herkkua on ruisleipä pelkällä voilla mut ei tuokaan kuulosta pidemmän päälle kovin terveelliseltä. :S  Tomaattia syön ainakin yhen päivässä. Salaattia myös jonkun verran.
 
Heja Hemppa! Samoilla linjoilla mennään, mulla ihan sama juttu: eilen juuri ennen nukkumaanmenoa lensi ensimmäinen spontaani oksu :) 
Mun napostelu/välipalasuosikit: appelsiinit, mehujää (appelsiini), Raffel-sipsit, luonnonjugortti/viili, hedelmäsoseet ja leipä - mulle myös maistuu perusleipä pelkän voin kanssa tai sitten juustopalan kanssa!

Miten teillä kokeneilla oli ekassa raskaudessa - jatkuiko pahoinvointi pitkään? 
 
Mä myös joskus oon lukenu sitä ketjua missä bandida kirjoittelee ja sinua onnittelen sydämeni pohjasta ja toivotaan että kauan odotettu pikkuinen pysyy tammikuulle asti mukana. :)



Senna89  nuo naposteluporkkanat kuulostaa kyl hyviltä. :P Uusi suosikki on täällä kylmää vettä jääkaapista ja  tuoppiin jääpaloja, nam :P Ja tästä se kai tosissaan lähtee, toivottavasti kohta olis helpottamaan päin. :)



Nautiskelija : Hassua kun on samat viikot ja samana päivän eka oksu. :) Taitaa ehkä olla just "pahin" viikko tää 8 tän pahoinvoinnin suhteen. Toivon ainakin että olis helpottamaan päin. Noi sun napostelut kuulostaa hyviltä. :P

Mä muistelen ekan raskauden ekaa kolmannesta, oksensin viikolla 11 kolme kertaa eikä muuten juuri ollut pahoinvointia, näin muistelen. Nyt siis pahoinvointi alko viikolla 6 ja päivä päivältä pahenee.. Yök! Mut hyvän asian puolesta <3

 
Nautiskelija: mulla oli ekassa raskaudessa lähes ympärivuorokautista, mutta enemmän iltapainotteista pahoinvointia rv 16 saakka, en oksentanut usein, mutta olo oli karmea, paino laski kun en pystynyt syömään ja tuntui jo ettei se paha olo lopu koskaan. Nyt olen päässyt ainakin vielä tähän asti helpolla, ei ole tarvinnut oksentaa ja huono vointi on siedettävissä, useimmiten menee ohi syömällä jotain pientä... tosin vielähän tässä kerkiää tilanne muuttua...

Tuosta napostelusta, mulle uppoaa parhaiten jugurtti/viili, mysli, pakastemarjat, tuoreet hedelmät (greippi!) ja hedelmämehut. Kylmää ja raikasta mieluiten.
 
Täällä alettiin myös vähän oksentelemaan tiistaina... Keskiviikkona olis ollut yövuoro töissä,mutta en voinut jäädä sinne koska oli niin paha olo koko ajan, ja olin jo muutaman kerran käyny halailemassa pönttöäemoticon  Eilen piti sit käydä hakemassa sairastodistus, ja jouduinkin sitte jäämään tiputukseen,kun silloin keskiviikkona en ollut syönyt mitää,ja juonut myös aika huonosti... Tiputuksen jälkeen oli paljon parempi olo,kun sai kunnolla nesteitä :) 
 
Oirepäivitystä..

Eli nyt mulla on sit alkanu naama kukkia! oon aivan paniikissa, et kukkiiko tää tosissaan loppuun saakka? Ekassa raskaudessa "kukinta" oli vaan pari vikaa kuukautta, mut nyt jo tässä vaiheessa... (ja joo oon tosi tarkka naamastani ja en voi sietää mtn näppyjä, sillä normisti mulla on aivan sileä iho nassussa :D)

Kävin just ostaa pussillisen kaikkia tököttejä, et jos ne vaikka auttas, mutta jos ja kun tää hormoneista johtuu, niin kyyneleet puskee pintaan kyllä väistämättä mikäli tilanne ei helpotu..... Vinkkejä?

Ja sit... on vähä ihmetelly mun rintoja ku ne ei vaan turpoa!? muistelin, et viimeks ne tässä vaiheessa oli jo pinkeet...? 

ihanaisia kesäpäiviä kaikille! <3
 
Tiamiii en muista omaa edellistä raskautta mut ei mullakaan oo rinnat viel muuttunu mihinkään suuntaan. Joten nou hätä. Kai nekin kerkee vielä paisua.
 
Mulla ei oo ollut pahoinvointia vielä oikeastaan ollenkaan. Tajuton väsymys on nyt alkanut, ei oo energiasta enää tietoakaan... :)

Ja noista tisseistä... Mulla ei tissit olleet yhtään turvoksissa eikä kasvaneet ekassa raskaudessa, kunnes joskus viikolla 22 tai 24 ne sitten kasvoi kahdessa viikossa kaksi kuppikokoa!! Siitä tulikin sitten tosi kivat raskausarvet... mutta ne on onneksi jo melkeen haalistuneet pois. Saa nähdä, käykö tällä kertaa samoin. Nyt mulla on selkeesti alkanut maito vähenemään (imetän siis yhä esikoista) ja tissit on alkaneet tuntua jotenkin "tyhjiltä". Toivottavasti riittäis vielä muutaman kuukauden (haaveilen imettäväni esikoista ainakin vuoden ikään)!
 
Kiitos vaan onnitteluista Tuolla pitkänkaavan ketjulla taitaa olla laajempi lukijakunta kuin arvasikaan, heh.

Senna89, siitä se sitten lähtee... Toivottavasti olo paranee että pystyt syömäänkin. Ettei käy kuin soffille, hui.
Mulla on ehkä raskausoire: maha on ihan sekaisin Ei tosin okseta, vielä. Tai sit oon vaan syönyt useampana päivänä jotain mitä ei olis kannattanut... Väsyttää ja mahassa juilii välillä.

 
Moi kaikki! Pientä tilannepäivitystä raskausoireisiin, jotka ovat mulla helpottaneet taas viikonlopun aikana - mulla on monena viikonloppuna ollut ihan ok olo ja sitten taas kun on pitänyt tehdä töitä koneen ääressä ja ulkoilu on jäänyt vähemmälle niin oireetkin ovat palanneet. Onneksi tällä viikolla ei ole tarvinnut matkustaa, sillä junassaistumisesta tuli viime viikkojen aikana ihan painajainen: akupunktiorannekkeet ranteissa ja ikkunasta tuijottamista sekä vain toivomista että matka pian loppuisi. 

Itseasiassa piti laittaa tänne muutama syömisvinkki vielä, joka on ainakin helpottanut omaa selviytymistä: kevyesti suolatut riisikakut (niitä menee monta päivässä) sekä raparperikiisseli - se on ihanan raikasta ja nyt kun raparpereja saa niin kannattaa kokeilla.

Helle tuntuu ottavan tässä tilassa vähän enemmän kunnon päälle, en meinaa kestää ollenkaan olla auringonpaisteessa ja tuskaisen kuuma tulee tosi helposti.

Aurinkoisia odotuspäiviä ja tsemppiä kaikille raskausoireisiin!
 
Mun pahoinvointi loppu noin pari päivää sitten ihan kokonaan. :( Jotenkin oon tosi huolestunut kun se oli niin "selkee" oire siitä että kaikki vois olla hyvin. Nyt kun ei ole mitään jatkuvia oireita enää, pelko hiipii kaveriksi joka hetki. :( Tää ei oo kivaa. Ens maanantaina neuvola, saa nähdä mitä siellä sit selviää.
 
Hemppa mulla oli kans pari viimestä viikkoa ihan järkkyä pahoinvointia, mut sit loppu kun seinään. Toissapäivänä oli taas huono olo ja tänään ei mitään.. Kaipa noi voi heitellä miten sattuu, mä ainakin nyt koitan nauttia tai tehdä kotihommia kun pystyy, meinaan sillon kun on kauheimmat olot niin ei pysty tekemään mitään :D Niin ja mua kuitenkin lohduttaa ultrassa nähty syke, eli jospa ne oireet välillä lakkaa ja alkaa taas :) Niin ja oireista vielä, alussa rinnat oli ihan pinkeenä, nyt nekin on vähän tasottunu, mutta edelleen vähän kovat ja arat..

Niin ja mulla olis nyt rv8+0
 
Bandida: Täälläkin on ollut erinäisiä vatsavaivoja, luulisin, että ovat raskauteen liittyviä. Mulla vatsa on ollut outona riippumatta siitä, mitä olen syönyt. Tuntuu kuitenkin, ettei vatsa "sulata" nyt mitään niin kuin normaalisti.

Täällä paha olo jatkuu. On saanut oikein tuulta purjeisiin ja on nykyään 24/7. Mikään ei tahdo maistua, ajatuskin ruoasta etoo. Väkisillä häätyy jotain pientä saada syötyä ja juotua. Totesin jo miehelle, että jos tämä ei kohta helpota, niin tämä lapsi varmaan jää meidän ainoaksi.(Luultavimmin aika silti kultaisi muistot.)

Eilen töissä tuli äkkiä todella huono olo ja meinasin pyörtyä. Onneksi en kaatunut lattialle, kiitos työkaverin, joka sai nopeasti tuolin alle. Olin kuulemma mennyt ihan valkoiseksi. Silmissä näkö sumeni ja työkaverin ääni kuullosti aivan kuin olisi tullut maan alta. Kyllähän sitä säikähti, kun tuollaista ei ikinä ole ollut. Sen jälkeen ei ole pyörryttänyt tuolla lailla. Olin juonut ja syönyt ihan ok sinä aamuna, joten siitä se ei voinut johtua. Verenpaineet kävivät vaan niin matalalla. Toivottavasti ei vaan enää toistu.

Hemppa: Usko vain, kyllä siellä kaikki on hyvin. Vaikka ei olisi oireita, niin kyllä siellä kaikki voi silti olla hyvin. Jos ne alkuraskauden oireet oli nyt sinun osalta tässä, joillakin onnekkaillahan ne menevät ohi nopeasti. Tsemppiä ja levollista mieltä.
 
Takaisin
Top