Puutumisesta: Onni-Ilona, täytyy toivoa ettei puutuminen siis ainakaan pahene tästä. Se on nyt vähän aikaa ollut poissa ja vaan joskus satunnaisesti on jostain päin käsi puutunu. Toivottavasti pysyykin poissa!! Oli se niin kauheeta herätä siihen, eikä sit tosiaan saanu enää nukuttua juur ollenkaan...
Painosta: Tässä raskaudessa (pikkukakkosta siis ootetaan) oli viime neuvolaan, rv 15, paino noussut 1,5kg. Mulla BMI 35. Ei siis hurjaa nousua, mutta ei tarvikaan vielä olla. Mun maha on silti ihan huomattavan ulkoneva, eli ei se mahan koko aina tarkota sitä että paino nousee. :)
Esikoista odottaessa vuosi sitten BMI oli raskauden alussa 38 ja koko raskauden aikana paino nousi yhteensä noin 4kg. Synnärille jäi sit heti 5kg ja kahen viikon päästä synnytyksestä neuvolassa painoa oli pudonnu vielä noin 10kg. Eli ilmeisesti raskaana oleminen sopii mulle, kun sillä näyttää laihtuvan!! :D Tosin mulla todettiin silloin toisessa sokerirasituksessa (joku rv26 muistaakseni) lievä raskausdiabetes, eli ruokavaliolla olin loppuraskauden. Mitään muuta ei juuri tarvinnu muuttaa, ku se, että muisti syödä joka 3-4 tunnin välein (paitsi tietty yöllä).
Himoja sinänsä ei oo paljonkaan, paitsi että tekee mieli kaikkia niitä ruokia, joita ei suositella, eli esim sushia ja salmiakkia ym... :) Mulla on aina ja iankaikkisesti makeanhimo, eli se ei liity tähän raskaana olemiseen ollenkaan. ;)