Raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ekaks tippui parisen kiloa paino, sen jälkeen on tosta noussut vajaa puoli kiloa. Edelleen siis oon miinuksen puolella, ei oo raskaus tuonut vielä kiloja. Ihan hyvä, mua hiukan kauhistuttaa jos paisuisin hirveesti... Massukin on vielä sen verran pieni ettei siitä ainakaan heti huomaa raskautta. On se kyllä vähän pyöristynyt, lähipiiri on kyllä jo kiinnittänyt huomiota että kyllä kasvetaan jo. :D

Mulla paino on nyt rv18 aika lailla sama kun oli ennen raskauttaki. Pari kiloa laski välillä mutta nyt on tullu leivottua ja herkuteltua ni nousi takas alkulukemiin. Nyt pitäs vaan saaha tuo herkuttelu kuriin, ettei enempäänsä nouse. Mulla kuitenki viitisen kiloa ylimäärästä jo ennestään, joten mitä pitempään pysyy paino samassa ni sen parempi. Koitan selvitä mahollisimman pienellä painonnousulla, mutta en kuitenkaan halua riskeerata toukan terveyttä, joten koitan syödä. Tahtoo vaan tullua mutustettua leipää ja muita hiilareita liikaa, ei mitään terveellistä niin ku pitäis... Masu näyttää kasvavan, joten siinä mielessä ei pitäis olla hätää.

Mulla viikkoja 18+3 ja painoa tullut n. 2 kg. Ihme ettei ole enempää noussut, sen verran on toi ruokailu ollut retuperällä! Nyt pakko alkaa tsemppaamaan ja jättämään ne herkut vähemmälle, en todellakaan haluais mitään paria-kolmeakymmentä extrakiloa, joiden kanssa saa sitten taistella raskauden jälkeen :rolleyes:

Tänään neuvolassa käyty ja painoa on nyt kaiken kaikkiaan tullut 3 kg ja vkot 16+4.

Tänään neuvolassa paino tippunut puoli kiloa ja viikot 16+2! Mitä ihmettä, tällä ruokarytmillä ja ruokamäärillä..? :woot:

Viikkoja 19+0 paino noussut 6,5kg. Nyt siis aamupaino 64,5kg.. Näköjään moniin verrattuna aika iso painonnousu, mutta eipä tuo haittaa... Tämä paino pysynyt jo monta viikkoa niin ei tässä mitään, ja mielestäni näytän ihan kivalta niin näillä mennään!!

Esikoisesta paino nousi 6kg lähtöpainosta ja pari kk synnytyksestä oli tippunut 14kg. Epäilen että nyt tulee enemmän, kun nyt on tullut n. 3kg ja 19+0. Tosin esikoisestakin paino nousi alussa enemmän..

Tänään neuvolassa todettiin, että paino noussut 1,9 kg. Kävin heti perään kotona puntarissa ja näytti 600 g vähemmän, joten nyt voi verrata painonnousua myös kotonaki. Nyt siis viikkoja 15+6.

Täällä rv 16 ja painoa pamahtanut +4 kg. Nyt sais tasaantua hetkeksi...

Valitin jo tuolla salaisissa, mutta kirjoitetaampa nyt ihan tänne raskauskilo-keskusteluunkin: Painoa oli tänään illalla 68,4kg!?! ( h20+6.) Vielä 23.8. painoa oli vaan 61,5kg, vaik silloin jo h8+jotain. Ja maanantaina aamupaino 66,5kg. No olihan toi toki iltapaino tänään... Oon syöny paljon tänään (ja ainahan voi uskotella itsellen että eilisestä punttitreenistä lihasturvotusta!) Mutta 6,9kg ois noussu elokuulta :0 Ja vaikka yritänki ajatella että iltapainoa tää vaan oli niin alkoi ahdistaa silti että kuin paljon tässä ehtii vielä paisua :( Ja nytkin kamala iltapalanälkä....ja mentävä jääkaapille.

Maatu ja Ruusa# , mullakin se 6 kiloa tullut painoa lisää ja onhan tätä ylimääräistä ollut jo aiemminkin. Painoindeksi oli raskauden alussa 27 . .
Ihan liian vähän tullut liikuttua raskauden aikana ja syötyä on tosiaan tullut liikaa ! Alkuraskaudessa oli pakko syödä jotain vähän väliä ettei tullut huono olo ja nyt sitten on nälkä tosi usein :D
Pelottaa kyllä minkä verran kerkee tulla kiloja ; kauhee homma sitten päästä niistä eroon ensi vuonna :/

Nyt on kertynyt nopeasti täälläkin. Mulla lähtöpaino n. 57 kg ja äsken vaaka näytti 63 kg, viikkoja nyt 20+1 Mäkin olen yleensä kyllä ottanut aamupainon, joten pitää vaikka huomenaamulla tsekata se. Mut huomaa kyllä, että painoa on tullut lisää, fläsää kertynyt ympäri kroppaa Oon ajatellut etten turhaan alkaisi painoa stressaamaan, tulee mikä tulee, kyllä niistä sitten eroon pääsee. Nyt täytyy kuitenkin tsempata noiden syömisten kanssa ja jättää suklaat ja roskaruoka vähemmälle.

Ja ärsyttää sekin painonnousussa jos ei ees raskaushousuihinsa kohta mahdu :/ ja jos nyt jo vatsa tuntuu painavalta ja olo pökkelöltä niin mitä sitten loppuraskaudessa?? Ja näin talvella ois kyettävä jotain vaatettakin ahtamaan päälleen...

Mulla ei onneks oo tullu kun n 4-5kg lisää (nyt 20+2) mutta maha on kyllä jo tosi iso ja pinkee selä vähän jopa tiellä :D toivotaan että mulla kaikki "lisäpaino" tulis vaan mahaan kun muuten oon niin hirveen herkkä lihomaan niin onneksi nyt sitten näin päin ( ja ylipainoa on muutenkin niin siksikin hyvä ettei kerry turhia)

Muistelen että esikoisesta oli ison painonnousu viikkojen 16-24 välissä. No nyt näyttää painonnousu alkaneen todenteolla... Tänä aamuna puntarin mukaan olisi tullut jo 6 kg raskauden alusta. Paino on ihan viimeisen kuukauden aikana oikein räjähtänyt nousuun, kun alkuviikot pysyttiin tiukasti alkulukemissa tai max. 1-2 kg. Tavoite olisi mennä synnyttämään hiukan kevyempänä kuin mitä esikoista (silloin 74,7 kg, nyt jos sais pysyy alle 72 kg).

Toivottavasti tosiaan on niinku Pihla sanoi että tää vaan sitä nopean kasvun vaihetta... Mutta kolmessa päivässä lähes 2kg !

Mul oli aamupaino 1,5 kg vähemmän, huh! :D Vähän kauhulla odotan kyllä sitä seuraavaa neuvolaa, minkälaisen paasauksen sieltä taas saa :rolleyes:

Ruusa, farkuthan painaa kyllä reilusti!

Kyllä se painonnousu onneksi sitten tasoittui viimeisellä kolmanneksella. Mutta muistan kyllä kuinka en yhtään tykännyt ulkomuodostani tuossa puolivälin aikoihin, kun tuntui vaan että painonnousu on pelkkää rasvaa kyljissä, lantiolla ja selässä, eikä maha kuitenkaan ollut kasvanut juurikaan. Sitten kun maha alkoi kasvaa, niin vähän edes tuntui siltä, että keskikroppa "kiinteytyi".

Mutta itseäni saan taas tästäkin syyttää, liikaa herkkuja aina vaan. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka aisoissa painonnousu pysyisi, jos ei herkuttelisi näin paljon. Mutta tuntuu vaan, että ennen raskauttakin söin aika vapaasti, eikä silloin paino kyllä noussut, laski vaan. Annoskoot on tässä kuukausien aikana luultavasti kasvaneet salakavalasti, se on yksi syy miksi tuntuu ettei muka syö enempää kuin ennenkään, kun ei kuitenkaan aterioiden määrää ole lisännyt.

Takaisin