Raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans, niinkuin Pöllösellä, paino laskenut ekan ja toisen neuvolan välillä 2,5kg. Ja mulla ei ollut pahoinvointia, ainoastaan hajuherkkyys, joka ei aiheuttanut oksentelua. Ihmetystä tuo kyllä se, että mahani on julmetun isoksi kasvanut, mutta paino pudonnut.. no vielä ei ollut neuvolantäti asiasta huolissaan, mutta pitää petrata seuraavaan kertaan.

Kiitos winks! Mulla tavoite etten sitä tupakkaa rupea uudestaan polttamaan! En kumminkaan aio polttaa kun imetän, ja jos mahtavasti menee niin imetän vuoden. Eli silloin olis melkein 2 vuotta ilman sitä myrkkyä. Pitää vaan pysyä lujana ettei alota uudestaan :) motivaatio tietty vauva ja se että nykyään tuo hengittäminen sujuu huomattavasti paremmin esim rasituksen yhteydessä!

Eh.. Täällä lähtö 75 ja 76,8 näytti viimeksi neuvolassa. Kovasti en tuota lisää tahtois, mut nähtäväks jää miten tulee.. Mulla tosin olo ollu ihan hyvä, mut se säännöllinen liikuntaharrastus puuttuu.. Ei oo koiraakaan mitä ulkoiluttas.

Täällä 16+2 ja painoa noussu n3kg riippuen vähän edellisen päivän syönneistä

Mulla tänään tasan 13+0 ja tuntuu kun olisin jo puolessa välissä raskautta. :wideyed::grinEsikoisen kanssa ei edes Rv18 näyttänyt viellä tältä, hyvä kun kukaan edes huomas että olin raskaana! Tosin nyt mun lähtöpaino oli noin 10kg vähemmän kuin edellisellä kerralla, et ehkä sekin sitten vaikuttaa. Mutta puntarin mukaan ei oo mitään lisäkiloja tästä raskaudesta viellä muka tullut vaikka olo on kyllä jotain muuta :joyful:

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    180.9 KB · Katsottu: 49
Itselläni ei vielä ole paino noussut ollenkaan, nyt 14+0. Esikoista odottaessa painoa tuli lisää 18 kiloa.

Rv 14 oli noin 4kg tullut. Hoikka olen joten neuvolassa ei naputettu asiasta, mutta kyllähän se itseä harmittaa. Se jatkuva nälkä vaan pakotti syömään, nyt pitäis päästä siitä tavasta eroon.

3 kg tullut nyt lisää painoa. Kävin omalla puntarilla joskus rv 6-7 ja oon nyt verrannut painonnousua siihen. Vissiin sitä pitäisi verrata ensimmäisessä neuvolassa olleesseen painoon, joka mun kohdalla tarkottaisi, ettei painoa ole kertynyt vielä yhtään.. Vatta on kuitenki jo komeasti pyöristyny :)

Nyt on tullut lisää 2 kg, rv14, olo on kun ois enemmänkin, kun ei mitkään housut mahdu kiinni! :D

Daisy: Neuvolan ja kodin puntari voi näyttää eri lukemia, eli pääasia mielestä on käyttää samaa puntaria verratakseen painon muutoksia. Meillä äiteen puntari näyttää kohteliaasti 2kg vähemmän, kun neuvolan puntari :D

Täällä lähtöpaino 45.8kg ja viime neuvolassa 16+0 oli 45.6kg. Mulla on aiemmissa raskauksissa tullut n. 7-10kg painoa. Painonnousu keskittyy mulla aikalailla loppuraskauteen

Mulla on painoa tullut n. 2,5 kg ja nyt siis rv15+4. Esikoisesta tuli puoliväliin 5 kg ja yhteensä semmoinen 18 kg eli paino nousi lopussa hurjaa tahtia. Lähtöpaino esikoista odottaessa n. 60 kg ja nyt 65 kg.

En jaksa stressata painonnoususta yhtään. Kyllä se kuitenkin tippuu beiben putkahdettua maailmaan. :)

Onneksi omasta puntarista on patterit loppu :grin
Hieman hirvittää nousta ensi viikolla neuvolan puntarille. Työhousuissa olen joutunut kanttinauhaa hyödyntämään napin kohdassa, jottei niin kiristä :sorry:

Täällä näyttäis tulleen nyt 3 kiloa tai vähän reilu lisää lähtöpainoon. En tiedä onko väliaikaista turvotusta syömisistä johtuen vai onko tää nyt lopullisesti hivuttautunut tähän. Vähän harmittaa, kun olisin voinut syödä terveellisemminkin. Aika paljonkin. Mutta toisaalta ei ahdista vielä ihan kauheasti, koska painan edelleen vähemmän kuin mitä silloin kun aloin odottaa esikoista. Vaikka silloin osa siitä painosta varmaan olikin lihasta. Katsotaan mitä maanantain neuvolassa vaaka näyttää...

Ei minullakaan ole paino noussut vielä yhtään ja nyt 16+2. Syönyt olen kyllä mitä milloinkin mieleni tekee, joten ihmettelen, että en ole edes lihonnut. Esikoista odottaessa painoa tuli tosiaan 18 kg ja siskollani paino nousi koko raskausaikana vain n. 6kg. Molemmille syntyi noin 3 kiloiset vauvat. Kyllä ne raskaudet vaan voi olla niin erilaisia.

Mulla 20. rv ja paino on noussut 2kg. Tuon vielä pystyn kestämään, mutta eiköhän se vaan tästä kiihdy..

mulla tuli 7kg ! hirvee määrä. mut oiskohan röökin lopettamisella osuutta asiaan ja sillä kun ei oo oksentanu kertaakaan. :o
turvotustaki on oikee kunnolla :D ihanaa

Mulla tullut 4kg lähtöpainosta tähän päivään ja viikkoja nyt 17+6. Toivon ettei tulis ihan hirveästi kiloja. Jää nähtäväksi. Ainakin oon varma etten lopussa paina niin paljoo kun esikoisesta

Mulla maanantaina(18+3) tosiaan paino 65,9kg ja painoa tullu se n. 4,5kg. Vatsa tuntuu nyt olevan koko ajan näkyvämpi... Ja nyt huomannu ettei omista housuista tiukemmat mene enää edes reisistä ja pepusta kunnolla jalkaan :/ Tullu siis myös lihomista/turvotusta pelkän masun kasvun lisäksi :( Toisaalta tuo vatsan kasvun huomaaminen helpottavaakin kun tietää että raskaus etenee :) Mutta toisaalta ahdistaa kun välillä tulee valas-olo, vaikka yhä oon normaalipainossa ja yhä paljon kevyempi kuin mitä joskus painanu ennenkin raskautta. Eli saisin olla ihan tyytyväinen! Mutta oon huomannu että se oma kehonkuva on paljon myös tunne juttu...

Takaisin