Raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gnome
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin lääkärissä vaaka näyttää 1.5 kiloa enemmän kuin kotona, mutta se johtunee siitä että kotona käyn puntarilla ainoastaan heti herättyäni (eli en ole vielä syönyt mitään), ja ilman vaatteita. :grin

+30 kiloa lisää kaksosista, 10 kiloa sain pudotettua mutta nyt odottelen kolmatta.. joten mietitään sitä painon pudotusta sitten ehkä ensi kesänä seuraavan kerran. Nyt pitäis vaan yrittää skarpata ja pitää nykyinen paino tämän raskauden ajan suht. kurissa ja toivoa ettei mielitekoja tule varsinkaan pullaan. :)

Mä olen leiponut ja tehnyt kaikkea, mut omat leipomiset ei maistu. Toisaalta hyvä, mut jäävät pian pakkaseen. :D

Hei! Herätetäämpä keskustelu! Miten on paino noussut? Mulla viikkoja 16+2 ja paino kotivaalla näyttää 63,5kg aamulla. Lähtöpaino 58kg. Vuosi sitten paino 54kg. Joten tuntuu hurjalta että nyt 10kg enemmän! Raskauden myötä siis tullut 5,5kg. Kaikkien laskureiden mukaan liikaa.. En mielestäni syö mitenkään enemmän, olen aina syänyt paljon. Kuntosali on jäänyt koko raskauden ajan pois, koiran kanssa ulkoilu 1-3h/pv.
Muutenkin neuvolavaaka on näyttänyt aina 1,5-2kg enemmän. Niin sen vaa'an mukaan varmaan paino noussut jo 7kg. Hups

Tavoitteena ois nyt pitää paino tasaisena tuohon vko 20. Silloin menis käyrän mukaan! Eli vähän kattoo mitä suuhun laittaa, välillä voin siis syödä aika rasvaista ruokaa..

Täällä lähtöpaino oli 54.5kg, ja tänään on kiloja 56.5, eli pari kiloa on tullut lisää vaikka turvotuksen takia näytänkin omasta mielestä paljon pulskemmalta. Viikkoja on kasassa 16+0.

Mun paino oli 61,2kg kesäkuussa. Eilen neuvolassa h16+4 painoa jo 65,6kg. Eli 4,4 kg lisää... Tosin mulla on ollu neuvolassa aina vessahätä! No on turvonnu olokin ja käsivarretki paksuuntunu valokuvien perusteella viime viikkoina. Ei noi nyt pahoja painoja ole, ja neuvolassa kommentoitiin että ihan ok nousu ollut, mutta muutama vuosi sitten painoin 72kg ja kun siitä sain pudotettua välillä alle 60kiloiseksikin... niin ahdistaa paljon painonnousu, kun pelkään että lähtee taas käsistä :(

Mulla oli lähtöpaino 59 kg paikkeilla ja nyt rv 13+2 vaaka näyttää 60,6-60,8 kg. Eli n. 1,5 kg tullut. Tuntuu kyllä et olis tullut enemmän just ton turvotuksen takia, varsinkin kun mulla katoaa vyötärö heti ensimmäiseks. Tuossa 59 kg painossa olin kyllä tosi hoikka, mutta tyytyväinen siihen kun kerrankin oli se vyötärö!

Ennen esikoista painoin 63,5 kg ja kiloja kertyi odotusaikana 11. Saa nähdä nouseeko paino nyt enemmän, kun lähtöpaino oli pienempi. Huomaa kyllä että herkuttelu meinaa lähteä käsistä, kun syksy tulee ja tietää ettei tästä nyt enää hoikistuta muutenkaan...

Mua ihan hävettää kertoa, mutta mulla on paino noussut jo 8kg ja siis viikkoja 15+0 :oops: Syytän kyllä tupakanpolton lopettamista, rööki jäi pois plussasta ja jo ekan raittiin kuukauden aikana tuli +4kg ja nousi vaan. Nyt reilu kk:n aikana painon nousu tasaantunu, mut turvotus on melkoista jo. Ekassa raskaudessa tuli kiloja 23 ja toisessa 29. Ekasta sain kaikki pois, mut tästä toisesta jäi 7kg lanteille. Eiköhän tämä kolmaskin mee samalla kaavalla. Alkuun tavoite oli, et paino ei nouse yli 90kg:n, mut taitaa jäädä haaveeksi :shifty:

Mullakin varmaan vaikuttaa toi tupakanpolton lopettaminen tähän vähän reippaampaan painonnousuun. Mä lopetin viikko ennen plussa. Varmaan ajattelematta tulee naposteltua enemmän... Ja sit kans muistin että mehän ollaan käytt ulkona syömässä toooosi paljon enemmän, ei välttämättä mitään pikaruokaa, mutta on jo ravintola-pastassa rutkasti enempi rasvaa ja kaloreita ku mitä kotona tekis.

Mulla kävi niin että alussa se jatkuva nälkä yllätti ja yhä tavallaan syö varalta! Äskenki meinasin ostaa junaevästä... onneks tajusin että ei mulla oo nälkä vaan yhä ähky lounaasta! Leivän syönti lisääntyny paljon ja tuoremehun kun ne ollu just parhaita jos heikottanu. Ja pihvit, pizzat, hampurilaiset maistunu + valmisruokia kun ei oo jaksanu tehdä. Karkkiriippuvuus jopa helpottanu raskausaikana, mutta kyllä niitä kirpeitä nameja etenki tarttuu kaupasta. On ollu sallivampikin itselleen toki. Ja liikunta niin vähentyny, nii ei ihme jos painoa tullu :/ Toi liikunnan vähyys tosin ahdistaa vielä enempi ku painonnousu! Ei oo vaan ketään lenkkikavereitakaan täällä päin :(

14+0 viikkoon mennessä oli 0.5kg tullut painoa, nyt 16+1. Kotona en ole seurannut ollenkaan kun oma vaaka näyttää muutaman kilon neuvolan vaakaa enemmän :D Max 11kg sais neuvolantädin mukaan tulla koko raskausaikana, mulla jo ennestään tuota vararengasta n 10kg...

Herkkuja ei onneksi tee mieli, ennenkun olin melkoinen sokerihiiri, positiivista! :D Muutenkin tuntuu että ruokarytmi säännöllistynyt roimasti entisestä, paha olo yllättää nopeasti jos liian kauan on syömättä. Napostella ei onneksi ole tarvinnut, 3h ruokavälit riittänyt oikein hyvin. :)

Lähtöpaino oli minulla 69, nyt toisella Neuvola käynnillä 66.2kg... Eli pudonnut melkein kolme kiloa paino. Huolestuneena kyselin neuvolatätiltäni että myrkyttyykö lapsi nyt kun minusta irtoaa myrkkyjä, mutta vaara on vaan sillon jos paastoaa ja laihduttaa kovin keinoin. Esim. Somalinaisia neuvotaan meidän neuvolassa olemaan paastoamatta raskauden aikana, vaikka niiden uskontoon kuuluu paastota välillä. Kuulemma tottelevat

Lähtöpaino neuvolan mukaan 85.9kg ja nyt myös samalla vaa'alla 85.2kg. Toivottavasti ei hirveästi muutenkaan nouse. Ihan samalla tavalla olen syönyt nyt kuin viimeiset 2 vuotta, vähän kaavoihin kangistuttu :D Nyt 15+2.

Toivottavasti imetys sitten onnistuu ja auttaa painonkin pudotuksessa..Etenkin jos sitä tulee toivottua reippaammin. Sisko oli super hoikka imetyksen jälkeen.

Minä olen tähän mennessä kerryttänyt pari kiloa 66 kg --> 68 kg. Makeaa tekee mieli, mutta oon yrittänyt hillitä ;) Viikkoja 15+3

N. + 2kg alkupainosta, rv 14+6. Esikoisen kanssa sama määrä vasta rv 18... Toivottavasti ei ole lineaarinen nousu, olo on jo nyt aika paksu.

Onnea muuten teille, jotka olette onnistuneet pitämään tauon polttamisesta. Älkää nyt huolehtiko painonnoususta liikaa, jos vuoden osaatte olla ilman tupakkaa niin olette päässeet pitkälle. Sit voi ottaa seuraavan rupeaman, jos haluaa, ja miettiä painon pudotusta ellei kilot jää synnnytyssaliin.

Takaisin