Raskauskilot

Gurkan, toivottavasti ei ihan niin paljoo tulis painoo lisää. Musta tuntuu et mä puuskutan jo nytkin kävellessä ja jos teen jotain joka vaatii vähän enemmän liikkeitä. :) Vaikka ennen plussausta ei kyllä ollut mitään ongelmaa liikkuessa. Nytkin tosiaan yritän pitää ruokavalion terveellisenä ja liikkua, mutta nouseehan se paino silti pikkuhiljaa tästä eteenpäin kuitenkin. Ja musta ainaki tuntuu et plussauksen jälkeen kaikki ylimääränen tuli perseeseen ja reisiin ihan tyhjästä yhden yön aikana! Mä jouduin töissä seisomaan miltei yhdessä kohti koko päivän ja olen huomannut että jalkoja ja selkää särkee nyt jo.. kuinkahan käy kun mennään pari kuukautta eteenpäin ja maha alkaa olla isompi ja painaa.

Rv 17 menossa ja painoa on tullu 500g, lähtöpaino 61kg. Maha kuiteski pömpöttää. Jänskättää mitä terkka sanoo ens viikolla. Toivottavasti on kaikki masussa hyvin

Tänä aamuna painoennätys. Alkupainosta tullu 4 kg lisää o_O Söin tosin aika suolasta tavaraa eilen, että ehkä ainakin osa on nestettä. Muuten tullu vähän turhan nopsaa toi viimesin kilo.

Mullakin on tullut aloituspainoon 4kg lisää. Tosin siihen, mitä terkkari punnitsi ihan ekalla neuvolakäynnillä, ei sitten ole tullut yhtään kotivaakan mukaan. Mua häiritsee suunnattomasti, että eka punnitus tehtiin vaatteet päällä eikä terkkari vähentänyt siitä painosta yhtään vaatteiden painoa. No mut... itsepähän tiedän. Ja näkeehän sen tuostakin, kuinka paljon sitä painoa kaikkiaan tulee lisää. Pitäis vissiin alkaa hillitsemään tätä syömisen himoa jotenkin, tai vaihtaa ainakin terveellisempään ruokaan. Nyt on kyllä kaikki epäterveellinen, jäätelö, jugurtit, suklaa, salmiakki, meetvursti, fetajuusto, patongit yms. maistuneet iiiiihaaaan liiiiiiaaan hyvin! Hyi mua!

Joo, ei meilläkään neukkulassa mitään sielunhoidollisia vaatekilojen vähentämisiä harrasteta. Kova linja tädeillä :)

19+3 ja nyt on n. 4 kg tullut. Ensimmäisen kerran elämässäni painan pian 60 kg! Oon siis melko lyhyt (155 cm) eli 60 kg on mulle paljon (omasta mielestäni) ja muutama lisäkilo näkyy heti. Mutta muakin häiritsee, että ekalla käynnillä mut punnittiin jopa talvikengät jalassa ja raskas neule päällä eikä ottanut mitään siitä pois. Eli siitä ei oo tullut kuin pari kiloa lisää, mutta todellisuudessa tiedän, että se on 4 kg ja siitä ekasta punnituksesta sais ottaa 2 kg pois.

Mulla on tullu alkupainoon lisää jo 5 kg ja tuntuu musta hiukan turhan isolta luvulta tässä vaiheessa kun viikkoja 19+2. Neuvolan mukaan on tullut vielä enemmän, kun meilläkin käydään siellä vaa'alla kaikki vaatteet päällä, ja minä vilukissa oon oikea kerrospukeutuja :D... Mutta eivät silti mitenkään viime viikolla reagoineet painoon tai käskeneet tarkkailla syömisiä.

Mulla tuli varmaan 2-3kg ihan alussa, kun oli pakko syödä KOKO ajan että pysyi tolpillaan...hassua musta on se, että mahdun kaikkein tiukimpia farkkujani (ei mee enää kiinni, kun vatsa vähän jo kasvaa) lukuunottamatta edelleen kaikkin vaatteisiini. Ihmetyttää, että mihin ne kilot on menneet, kun en mä mielestäni yleensä hirveän suuria vaatteita käytä kuitenkaan :D

Joo, ei meilläkään neukkulassa mitään sielunhoidollisia vaatekilojen vähentämisiä harrasteta. Kova linja tädeillä :)

Tämä oli oikein osuva kommentti. Naurahdin ihan ääneen ja sain kummaksuvia katseita muilta :laughing002

Itsellä on tullut myös 3 kiloa lähtöpainoon kun viimeksi kävin neuvolassa (Nyt en edes uskalla lähestyä puntaria.). Lähtöpainokin huusi ylipainoa, joten ei sitä nyt tarvis ihan niin keräillä enää yhtään. Tuntuu, että kiloja tosiaan vaan kertyy kertymistään. Ne sitten jää kuitenkin tuohon mahaan ja rintoihin. Muuten kyllä mammahousut alkaneet jopa löpöttää reisien kohdalta..Outoa! Tai sitten ne on venyny pilalle :grin

Kaksi kiloa on tullut koko raskauden aikana, kiloista jalkimmainen on tullut viime kuukauden aikana. Nyt alkoi viikko 18.
Alussa mun paino oli hieman alle 48 kiloa (painoindeksi kuintekin normaalin rajoissa), ja odotankin kovin etta paasisin ekaa kertaa elamassa 50 kilon yli. Toivoisin ettei synnytyksen ja imetyksen jalkeenkaan paino menisi alle 50, niin voisin vihdoin koittaa luovuttaa vertakin, kun oma veriryhma ei mikaan kovin yleinen ole.

Voi yök. Miks tätä painoa pitää kertyä vatsan lisäksi reisiin ja poskiin? Tosin näillä viimeaikasilla syöpöttelyillä en kyllä oikein vauvaa voi tästä syyttää... Aina voi kuitenki yrittää! :grin

Kauhistus, miten tuo paino onkin noussut.. Ennen raskautta painoon on tullut nyt 5kg!!! Apua, nyt pitää päästää herkuttelusta irti, mutta kun niin tekee mieli kaikkea...mmmmmmmh...

August mulle on kans tullut 5,6 kg vaikka en ole sen kummemmin herkutellut ja syönkin tosi terveellisesti. Olin tosin hieman alipainoinen käyrien mukaan ja neuvolassa sain heti huutia, että painon täytyy nousta ja näköjään keho otti sen sitten kirjaimellisesti. Olen kyllä aika kova keräämään nestettä kuukautisten aikaan, joten veikkaan suurimman osan painosta olevan nytkin nestettä. Kyytiläinenkin tietty painaa jo lähemmäs 1/2 kg ja kohdussa oli tänään ultran mukaan hyvin lapsivettä, joka sekin sitten painaa.
Aika hyvin se on kyllä tuohon vatsan kohdille palloksi pyöristynyt, lisäpaino siis.

Hauska lueskella miten noi ihmiskehot suhtautuu jokaisella niin erilailla :) Itsellä tullut n. 2kg painoa lisää vaikka valehtelematta joka päivä jotain hyvää on syönyt ja limukin maistuu niin hyvälle... Nyt rv 18+2, toivottavasti pysyy yhtä maltillisena tuo painonnousu kun tähän mennessä.. herkuttelusta huolimatta :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihanat kilot, en haluu ees mennä puntariin kotona kun näkee jo peilistä että perse ja reidet leviää, rinnatkin taas kasvaneet ettei mahdu enää takki kohta kiinni. Älöttää... :sad001 Ja kaiken lisäks oon saanu reisiin ja peppuun selluliittiä mitä ei ole ennen ollut!! :eek: Kaks vuotta sitten aloin lahduttamaan ja olin ihannepainossani vuosi sitten, nyt taas paino on näköjään sama mitä ennen laihduttamista... nopeesti nuo kilot näköjään tulee takasin, enkä voi pelkkää raskautta syyttää kakista kiloista. Mut jos mä pudotin jo kertaalleen 18kg niin kyllä mä sen pudotan uudestaan kunhan pirpana syntyy ja päästään lenkille! Se on päätös se ja piste.:)

Minä taas mietin, että onko painoa tullut liian vähän. Syön kyllä monipuolisesti ja 2-3 tunnin välein. Ja yölläkin herään syömään! Mutta jonnekin se ruoka vaan katoaa, eikä näy painossa.. Nyt 20 vk ja painoa tullu vaan muutama kilo! BMI normaali...
Ja kyllä täälläkin herkutellaan useampana päivänä viikossa:)

Ja sehän oli muka että tarvii syödä tyyliin yks voileipä enemmän raskausaikana. Mutta kyllä mä syön monta kertaa enemmän! Jos mun vauva on kunnon syöppöjensyöppö:rolleyes:

Teidän painonnousuja luettuani, tunnen itseni lihavaksi :grin Minulla on painoa tullut marraskuusta lähtien tähän päivään reilu 7kiloa :oops: Tosin neuvolatäti kyllä sanoi viime punnituksessa, että ihan oppikirjan mukaan mennään..

mulla ei ole kotona puntaria, mutta kovasti yritan syoda hyvin, etta vahan saisin vararavintoa imetysta varten. Toivon etta ensi ultraan mennessa olisi tullut taas kilo, kun edellisen kuukauden aikana oli juurikin kilo kertynyt. Sitten voisin uskaltautua toivomaan etta sellaisen 6- 7 kiloa ehtisi painoa kertya laskettuun aikaan mennessa. Enempaa en pysty itse asiaan vaikuttaa.

Mä en ymmärrä, miten jaksan aina järkyttyä siitä vaa'an lukemasta, vaikka tiedän, että painon kuuluuki nousta. Tähän mennessä tullu ainakin 5 kg ja ei se siitä ainakaan laske seuraavien kuukausien aikana. Kai se on naisilla vaan niin syvällä alitajunnassa, et pitäis painaa vähän. Vaikeeta tää elämä :confused:

Ja sehän oli muka että tarvii syödä tyyliin yks voileipä enemmän raskausaikana. Mutta kyllä mä syön monta kertaa enemmän! Jos mun vauva on kunnon syöppöjensyöppö:rolleyes:

Niinpä. Mäkin haluisin kyllä nähä sen voileivän, josta saa sen 300-400 kcal, mitä energiantarve sit lopulta kasvaa. Siinä ei ihan perus reissumiehet riitä. Jonkun suosituksen mukaan myös yksi lasi maitoa riittää lisäenergiana. Mitä kermaa tässä pitäis oikein litkiä? :laughing021

Takaisin