Annin_eka ei tartte jättää noita pois, muuta kuin siinä tapauksessa jos ne nostaa sulla vs:n kovin korkealle. Kohtuudella kaikkea ja aika nopeasti sitä oppii mittausten perusteella mitä itse voi syödä, siis ettei nosta vs:a kovin paljon. Esim mää jouduin välttämään vaaleita viljoja ja suurinta osaa hedelmistä sillä ne nosti mulla esikoisen aikana vs:n turhan korkealle. Mää jäin esikoisesta samalla tavalla "kiinni" eli paasto oli sen 0,1 mmol yli viitearvon ja siksi sain sen radi diagnoosin. Eli vaikka kotimittauksessa arvot olisi ok, niin oot radi tapaus koko loppuajan.
Janna75 miks se th pelotteli sua insuliinilla? Jos niissä kotimittauksessa on häikkää niin eka pyritään ruokavalio hoidolla saada ne korjattua, sitten vasta harkitaan lääkehoitoa jos ruokavalion muutos ei auta.
Mulla ois ens viikolla se rasitus edessä ja ei yhtään nappasi mennä. Voisin ihan hyvin diagnosoida itelle radin ja mittaisia arvoja taas kotona koko loppuajan. Mulla oli sen 2vkon kotimittauksessa esikoisen aikana kolme poikkeavaa paastoarvoa, ja sen takia jouduin mittaamaan koko loppuraskauden niitä arvoja.