Raskausdiabetes

Mä sain lääkkeet tänään. Arvot ollut viimeiset kaksi viikkoa persiillään ja lääkäri oli sitä mieltä että nousu ei johdu enää flunssasta. Saa nähdä miten sekaisin vetää mahan, hoitaja varoitteli että seuraavat pari viikkoa voi olla varsin ripulivireiset. Nice :eek:.

AinaTäysillä joko sulla lääkkeet vaikuttaa? Ja toivottavasti maha rauhoittuu pian!

Ei välttämättä mee ollenkaan maha sekaisin, mulla ei vaikuttanu mitenkään toi lääkkeen aloitus, vaikka kovasti varoittelivatkin että tulee huonoo oloo ynnä muuta. Toivottavasti säästyt lääkkeen sivuvaikutuksilta!!!

Ekat mittailut nyt takana, leipä ja puuro ei ainakaan vaikuttaneet mitenkään, arvot on ollu koko ajan ihan reilusti alle rajojen. Sitä leivän menettämistä pelkäsin varmaan eniten :D

Maha oli sekasin pari päivää, nyt jo ihan normaali eli meni onneks helpolla ohi. Paastoarvo vieläkin vähän koholla, mutta tänään just rd-hoitaja laitto viestiä, että ihan normaalia et kestää hetken ennenku laskevat. Jospa tää tästä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla vaikutti kyllä jo ihan yhen tabletin oton jälkeen tohon paastoon, onko ollu 3 kertaa sen jälkeen koholla, mut myönnän et illan syömisillä on ollut osuutta asiaan.... Joten jännä miten erit avalla voi mennä noi ja mulle vielä sanovat sillo et jos näyttää et arvot ei rupee noin viikossa muuttumaan niin pitää ottaa yhteyttä äitipolille ja katotaan et nostaavatko annosta vai pitääkö aloittaa insuliini...

Tänään oli nyt sitten neuvola, jossa katsottiin mun arvoja joita olen 3 viikkoa kotona mittaillut. Yksi arvo ainoastaan oli tosiaan hieman koholla sallitusta raja-arvosta, jee! Ja en edes muuttanut ruokavaliotani muuten kuin jättämällä jugurtin pois ja vaihtamalla sen rahkaan... :grin
Mittailu kotona kuitenkin jatkuu edelleen, mutta muita toimenpiteitä ei tarvita.
Joskus rv 37 tienoilla sitten synnytystapa-arvioon ja tsekkaamaan ultralla, minkä kokoinen tyyppi silloin on.

Täällä ollaan ny kolmena päivänä mittailtu, en oo muuttanu edes ruokavalioo ja oon jopa herkutellu, niin arvot ei oo ollu lähelläkään raja-arvoja. Jeah! Tästä on hyvä jatkaa, toivotaan et samaa rataa mennään.. :)

Mitäs vappuherkkuja radilaiset aikovat syödä? Mietin tässä omaa ruokalistaani keskiviikolle enkä juuri mitään sallittuja herkkuja keksinyt :grin

^ Mä aion ainakin vetästä vappuna kaikki mahdolliset herkut! :grin Pitää vaan muistaa ne munkit ja siman juonnit aikatauluttaa niin, että syö normi ruokaa ensin ja siihen perään niitä herkkuja, niin ei niin paljoa sokerit heittele.

Mulla olis huomenna paino-arvio ultra, vähä jännittää et mitenkä kauheesti pieni painaa jo, mut kiva mennä kyllä kurkkaa et mitä toiselle kuuluu et kaikki on kuitenkin hyvin ja josko hän vaikka suostuis tällä kertaa sen sukupuolenkin paljastaa kun rakenne-ultrassa piti piilossa.

Ja jospa sit vähän selviis sekin et mitenkä antaavat mennä loppuraskauden monestikko pitää vielä käydä ultrassa tässä välissä ja et käynnistäävätkö ennen laskettua vai antaavatko mennä laskettuun aikaan asti? Pitää rueta hyvissä ajoin kyselee, kun meinaa meillä hätä tulla lastenhoidon kanssa...

En harrasta sen kummemmin (vappu)herkkuja, perjantaina olis yhet bileet kyllä, sitä on sitte vielä vaikea sanoa että mitä siellä tarjotaan / mitä tulee syötyä.... mut varmaan pysyn tavalliseen tapaan enemmän suolasten puolella kuin munkkien ja pitää yrittää syödä se normiruoka ennen juhlia. Enemmän mietin juomapuolta, normisti olisin varmaa ottanu alkoholittomia siiduja mut ei varmaan nyt kannata sellasia litkiä koko iltaa? Mikä nyt sit olis sellanen hyvä, ei-niin-sokeripitonen juoma sen tilalleo_O

Miu, mä olen nyt juonut aika paljon maku-kivennäisvesiä. Niitä on vaikka mitä makuja! Suosikit ovat Bonaquan Sitruuna-lime, tai Novellen Vadelma-raparperi. Raikasta jano- ja seurustelujuomaa, jossa ei kaloreita (sokeria tai mitään hiilaria) ollenkaan :wink

Mäkin tykkään noista makuvissyistä, sitrusmaustettujen lisäksi myös omenanmakuiset on aika hyviä.

Mulla on nyt viikon verran ollut noita mittailuja aamuisin. Paastoarvot on ollu ihan OK (yllättäen myös melko hiilaripitoisten iltapalojen jälkeen! Kunhan syö tarpeeksi myöhään), mut yllättäen kävi ilmi että puuroaamiainen ei sovi mulle vaan nostaa 1h sokeriarvoja tosi paljon. Oon aina pitänyt puuroa huipputerveellisenä ja vielä suosinut ruis- ja neljän viljan versioita, mut ne pitää vissiin jatkossa jättää pois. Ruisleipä taas ei tee mitään hyppyjä sokereissa. Jännä!

Nupu, mullekaan ei käy kaurapuuro ollenkaan. Ruisleipää pystyin yhden viipaleen syömään.. :sad001 Toi siis ennen kun alkoi insuliinipistokset, nyt en oo kokeillu ees.. Varmaan pystyisin kun omena-kaneli muromysliäkin pystyi syömään :rolleyes:

Poikkeuksellisesti tuli nukuttua viimeyönä pitkät unet ja paastoa tuli sen 12tuntia, ja oli ensimmäinen kerta kun paastoarvo meni edes lähelle raja-arvoa ( 5.3 ). Nooh, mut muuten ei oo edelleenkään ollu edes lähellä, vaikka päivisinkin paastoo saattanu tulla 4-6 tuntia, et ei ihan noi ruokailuvälit pysy meikäläisellä hanskassa.. :rolleyes: Mut pääasia et arvot ollu hyviä eikä tartte syömisistäkään ressata. :)

Minäkään en oo löytäny vielä mitään ruokaa, mikä olis nostanu arvoja ees lähelle rajaa... siis näistä mitä nyt normaalisti syön (en käytä lainkaan esim tuoremehuja, myslejä, jogurtteja). Puuro tai leipäkään ei vaikuta mitään. Hyvähän se tietysti vaan on, mut mitenhä ne arvot siel kokees sit saatii nii koholle... o_O

Kyllä välillä tuntuu että nää sokeriarvot on jotain salatiedettä...

Vappuna söin välipalaksi tippaleivän (ei muuta samalla) kun halusin kattoa paljon sokerit on tunnin päästä. Tulos oli 4.6, ja tuntui niin pieneltä et kokeilin toisen käden sormesta uudestaan - tulos 5.1! Miten täsmälleen samalla hetkellä otetut kaks arvoa voi heittää noin paljon? :o Alan epäillä tän kotimittailun luotettavuutta...

Muuten luulen että mulla nälän tunne on vaaran merkki; sellasina aamuina kun herään kovaan nälkään, on paastot selvästi korkeammalla kuin muulloin. Eli pitäis syödä aina ennen ku tulee nälkä ja panostaa iltapaloissa protskujen ja hiilarien tuijottelun sijaan vaan safkaan joka pitää kylläisenä. Esim. maustamaton jugurtti ei todellakaan pidä pitkään nälkää, ainakaan mulla.

Mä oon huomannu ihan saman ton mittailun kanssa!! Minusta se on tosiaan aika outoa, että mittailut, ihan samastakin sormesta, voi heittää useampia desimaaleja!! Joskus kans testannu, ku ollu eka mittaus korkea niin seuraavalla liuskalla onkin paljon vähemmän...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^ Siksi on tärkeää muistaa se ensimmäinen tippa pyyhkäistä pois, ja vasta seuraavasta tipasta se mittaus tehdä.

Miten te katotte tuon tunti syömisestä? Aloituksesta vai lopetuksesta?

Takaisin