Raskausdiabeettikkojen kokoontumisajot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sori, tungen tänne avautumaan. En oo enää raskaana, mut mulla oli kans tuo kirottu paastoarvo sen tasan 5,3. Välillä meinas palaa käpy noitten mittailujen jälkeen. Ulkona syöminen nostaa sokereita. Samoten se vaikuttaa, onko lämpöset vai kylmät kädet ja mistä sormesta sen mittaa. Maitotuotteet on aika lailla nounou. Aamusokerit nousee tosiaan helposti, puurot on hyviä, jos niitä pystyy sellasenaan vetämään (paitti riisipuuro ja mannapuuro = namipuurot) Makeutusaineita en suosittele, niis on sit aspartaamia + muita myrkkyjä.

Mua peloteltii koko ajan suurella vauvalla, jolla sokerit heittelee. Kotioloissa sain vissii huimat kaks vai kolme kertaa kaheksan pintaan omat mittaukset. Pötkylä tuli viikon yliaikasena maailmaan. Pituutta 53 cm ja painoa 4035 g ( sokerit laski yhen kerran, ei oma maito vielä noussu tarpeeks) Toisin sanoen ihan normivauva.

Tsemiä teille, älkää stressatko liikaa :)

Minäkin ilmottaudun tähän joukkoon.. Aamulla neuvolaan soitin sokerirasituksen tulokset ja viiminen arvo oli inansa liian korkee, joten huomenna täytyy neuvolasta hakea sokerinmittaus vehkeet.. Olis kyllä jo ongelmat tähän raskauteen riittänyt, mut oishan tää pitäny arvata, kun on sukurasitteena :( enää ei vaan jaksaisi yhtäkää ylimääräistä ongelmaa :'(

Voi Suski, sulla ei kyllä käänteitä tästä raskaudesta puutu! Voima halaus!

Sama täältä suskille voimia! Kun vauva on söpösti sylissä niin onneks ne kaikki sit jää plussan puolelle! :) Vaikka nyt joutuukin melko paljon kärvistelee.. :sad001 Jaksamisia vielä siis loppusuoralle! :thumright :love2

Kiitos teille. Nyt vaan toivon että tää olis viiminen töyssy tässä raskaudessa, pää ei enää kestä enempää..tääki päivä menny itkiessä :'(

Voimia suskille!toivotaan ettei enää tuu yhtään vastoinkäymisiä! :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Sanopa muuta Suski. Voimia sulle kovasti! Muista, että tähän raskausdiabetekseen voi edes yrittää vaikuttaa itse, muihin juttuihin ei välttämättä voi. Itseäni se ainakin helpottaa, että tää on asia, jota kykenen kontrolloimaan, kun kaikki muu tuntuu tässä omassakin raskaudessa kimpoilevan ihan reisille.

Ei oo toi rd kenellekään herkkua, mutta että pitää tulla vielä sittenkin jos on muitakin ongelmia raskaudessa, epäreilua: suskille voimia taas! Kyllä se siitä, enää pari kk!!! Vaikka voi tuntua pitkältä sekin kun on tarpeeksi ollut matkan varrella.. :/

Tuntuu vaan niin hölmöltä kun nyt neuvolas sanottii et pelätää et vauvasta tulee liian iso, mut sit taas sen napasuonen puuttumisen takia pelätää et kasvu hidastuu liikaa.. Onneks ei oo enää ku reilu 10 viikkoo jäljellä..

Suski: sama itellä. Rd kasvattaa vauvaa, mut jos mun vasta-aineet kohoilee kauheesti ja vauva joudutaan synnyttää etuajassa, niin mitäs se haittaa et vauva kasvaa vähän ripsakammin?! Hassulta tuntuu.

Ittee alkaa vaan pelottaan, et mitäs jos toi kasvu hidastuu nyt kauheesti kun muuttaa ruokavaliota, kun nyt on juur ja juur kasvanu keskikäyrällä. Tayssis kyl kuulin kun yks kätilö kerto yhdelle mammalle mikä oli synnytään menossa, et rd vaikuttaa kai vauvan keuhkojen kehitykseen, et ne ei kehittys sit välttämättä niin hyvin, mut meidänki vauva on jo saanu ne kortisonipiikit keuhkojen kypsyttämiseen, niin en tie sit kuin vaikuttaa..

Meillä onneks oli noi vasta-aineet kunnossa, kun tänään sain tulokset verikokeesta, edes yks asia menee niinku pitää.

Mä olen miettinyt tän rd:n vaikutuksia niin, et ne ongelmat tulee lähinnä, jos se ei pysy hallinnassa eli sokerit kohdallaan. Eihän se vauvan kasvuunkaan vaikuta, ellei sokerit heittele ja ole korkealla jatkuvasti.

Ootko varma suski, että puhui raskausdiabeteksestä eikä diabeetikosta, joka on raskaana. Käsittääkseni raskaanaolevalla 1 tyypin diabeetikoilla on enempi kaikkea riskejä vauvaan liittyen kuin raskausdiabeetikolla.

Ainakin se mamma sanoi sille kätilölle, että hällä on raskausdiabetes, et en sitte tiiä. Parempi tietty meille, jos ei oo kauheesti niitä riskejä, neuvolassakaan kun ei mainittu muuta kuin se liian isoks kasvaminen..

Mjoo. Pikaisen kuukletuksen jälkeen löytyi sellasta tietoa, että makrosominen vauva kärsii helpommin hapenpuutteesta synnyttyään, myös bilirubiinin kanssa voi olla ongelmia, kuten tietty verensokerit voi vastasyntyneella laskea. Mutta tässä puhuttiin suurikokoisista vauvoista. Jos vauvan kasvu pysyy sopivana, niin ongelmiahan ei ole. Näin ymmärrän asian.

Alotin tänään ton oman kotiseurantani ja korkein arvo oli sitte aamupalan jälkee 5,5...tälläsilla arvoilla jos jatkuu niin tuskinpa on pelkoo mistää jättivauvasta. Mies jo huolestu et mulla ennemminki ois liian matalat, kun lounaan jälkeen oli 4,4 ja päivällisen 5,0.. :D Kamalaa vaan toi kun joutuu itteensä pistään, kun pelkään piikkejä..

moi! Anteeks ny mut mäki taidan kuulua tähänki ryhmään :/ Eilen soitti neuvola täti, että se eka arvo oli 5.5... Kaikki muut oli tosi hyviä ja reippasti alle rajan.... Olin just kaupassa ja ihan vähän kärähti ku se sano että ens maanantaina pitäs hakee ne mittausvälineet.... Annoin pikkasen huutia sille eukolle... Muuten se ei ota kantaa oikein mihinkään asiaan mistä valittaa.. Ärsyttää niin paljon tommonen!!!!!! Mut ei kait siinä muuta, ku mittailemaan.....

Kyllähän teitä "kärähtäneitä"alkaa olee useampia, kun alussa mietittiin et onks noi mittaukset tosiaan tarpeen kaikille. Tsemppiä teille kaikille "uuden harrastuksen" parissa, ei tässä muuta voi sanoa :Heartpink

Joka paikassa toitotetaan, että "raskaus ei ole sairaus", mutta välillä tuntuu että kyllähän tästä ihan oman diagnoosinsa sais tehdä ;) On se jännä et jotku jaksaa koko 9kk ilman et tuntuu tai näkyy missään, ja joillekin sit vaan possahtaa kaikki mahdolliset taudit ja sairaudet, vaikka kuinka eläis ohjeiden mukaan.... huoh...

Takaisin