"raskausdementia"

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
M

Mannaryyni

Vieras
Onko kellään muulla muisti ruvennut pätkimään?

Mulla on! Siis ärsyttää, kun ei meinaa muistaa sanoja mitä pitäs tuoda ilmi ja sitten vähän väliä saa kysyy kaikilta: "ai oli vai?". yms pientä ihanaa..

Luinkin googlen kautta juttuja tästä "raskausdementiasta".. niin oli huojentavaa, etten todellakaa ole ainut hajamielinen ja muistamaton höppänä..

:smiley-bounce013
 
Mulla alkaa nyt kymppiviikon lähestyessä olemaan tosi hajamielinen olo..viime raskaudessa aika samoilla viikoilla tuli näitä j jatkui ties mihin..
Pelkäsin liikkua autolla kun laitoin parkkikiekon väärin parikin kertaa peräkkäin vaikka tarkistinkin sen :D
 
Mustakin tuntuu siltä, että viimeiset viikot on mennyt jotenkin "udussa". Sitä vaan on omissa ajatuksissaan ja väsyttää! Tuntuu jotenkin raskaalta, niin ei jaksa keskittyäkkään.
 
Reikä päässä... :) Mulle tuli se reikä 8 vuotta sitten ku esikoinen synty ja reikä taitaa vaan suurentua päivä päivältä... Välillä ajelen tuolla autolla, eikä mulla ole mitään käsitystä mihin oon menossa. Kotityöt jää aina vaiheeseen ku "löydän" touhutessani toisen kesken jääneen homman ja alanki jatkamaan sitä. Jos musta tulis taas viisas ku lapset muuttaa kotoa :wink
 
Mä oon aina ollu ihan tyhjäpää... vielä ei ole pahentunut. Hetkittäin tuntuu että keskittymiskyky on jopa parantunut. Toivottavasti näinpäin, muuten mä kyllä unohdan päänikin.
 
Mie oon taas ollut tarkka ja siisti monessakin asiassa, niin nyt tuntuu että ne hommat mitä pitäs tehä niin unohtuu! Ja kaikki muukin unohtuu.. Usein löydän itteni tv:n äärestä tai läppärin äärestä enkä tajuu mitä oon tekemässä :rolleyes:

Tosin tuntuu, et pää on muutenkin iha täys pumpuliii....... Ding dong..
 
MUllon semmonen teoria että samaa tahtia kun vauvan aivot poimuttuu niin äidin aivot siliää. Viime raskaudessa puhuin koko ajan ihan mitä sattuu, ihan väärät sanat tuli keskelle puhetta ja kauhee änkytys päällä. Ja sit kaikki nää että ostin parina päivänä peräkkäin ison pullon ketsuppia kaupasta ja muuta. Ja unohdin parikin kertaa ostokset tai osan niistä kassalle... Nytkin on alkanu tätä puheentuottamisen vaikeutta olemaan :D
 
Mä en saa englantia ulos suusta. Yritin töissä selittää ulkomaiselle kollegalle yhtä hommaa ja sain suustani että now we make a ... öööh .... make öööh.... you know like this öööööh. Illalla kotona tuli mieleen että sana mitä hain oli niinkin eksoottinen kuin HOLE!!! Piti mua varmaan tosi välkkynä kun muutenkin takeltelin joka toista sanaa.
 
Dementia eiku pahenee.

Sellanen liitutaulu ois iha jees miulle nykyään.. Sais laittaa hoidettavat asiat siihe ja sitä mukaa ruksita yli, kun ei pysy muistissa asiat ko puol minsaa. Onneks mies on oiva tietopankki joka muistaa vähä paremmin ko mie ite. Muistilaputkaa ei auta, kun unohan minne mie ne laitoin.. ja niitä saa ettii sit puol päivää koiran kaa. Ehkä vähä ärsyttävää jopa tää muistamattomuus ja hajamielisyys :P
 
Meillä on iso, perinteinen seinäkalenteri johon merkitään kaikkien tärkeät muistamisasiat. Jääkaapin oveen isketään magneetilla kaikki tärkeet muistilaput kiinni, koska muuten ei tulis mitään. Juurikin tänään käänsin joulukuun tohon seinäkalenteriin ja huomasin, että esikolla oli terveystarkastus tunnin päästä.... Ei ollu mitään muistikuvaa asiasta, mutta ehdin kuitenkin kunnialla mukaan :grin
 
Kalenterissa on juu miullaki, mut sitä ei tuu katottuu ikin sillo ku pitäs :P

Liitutaulu tyyppinen sydeemi ois kätsä, kun se ois suht iso, et mieki sen muistaisin kattoa. Jääkaappilappuja en kehtaa ees ajatella, kun tulee pää "kipeäks" siitä lappu selkamelskasta mikä siit yleensä tulee :-D
 
Meillä on miehen kanssa toiminut gmailin kalenteri, koska toinenkin näkee mitä toinen on kirjottanut :) pakko kans kirjoittaa ihan kaikki ylös, muuten en muista mitään...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meilläkin jaettu google-kalenteri on helpottanut yhteisten menojen suunnittelua tosi paljon... mutta nyt kun joku vielä keksisi, miten mut saisi muistamaan avaimet/puhelimen/uimakamat/salikamat/tietokoneen/lompakon aina tarpeen mukaan kotoa lähtiessä. Palaan lähes joka päivä hakemaan jotain unohtunutta asiaa kotoa.
 
Kalenterista huolimatta mikään ei tunnu pysyvän päässä. Aina jotain unohtuu kotiin/kauppaan/töihin. Mutta jotenkin tähän kai alkaa tottua...

Tutkimusten mukaan raskaus heikentää aivojen toimintaa 10%. Tällä teorialla mun pääkopassa 40% vaje. Edellyttäen, että raskauden jälkeen aivojen toiminta ei palaudu ennalleen (mulla ei varmaan oo palautunu).
 
Menin sunnuntaina kummipojan synttäreille ja tajusin kilometri ennen niiden kotia, ettei mulla oo mitään lahjaa sille. Siis edes ostettuna! Soitin mun miehelle, et mua oikein pelottaa kuinka kuutamolla olen, hukkaan itseni johonkin. Ei muuta kuin kauppaan kiireellä ja pahoittelin myöhästymistä. Mietin vaan mitkä traumat kummipoika olis saanu, jos olisin menny sinne ilman sitä pakettia... Kyllä tää raskausdementia on ihan todellista!
 
Röppö: Toivottavasti joo palautuu, koska muuten mulla on jo 60% vaje, jos kmt lasketaan kanssa :grin Ehkä sen aivojen toiminnan on kuitenkin pakko palautua, muutenhan osalla olis jo miinusmerkkinen... :p
 
Jos hommais dosetin..oon ottanu vitamiinit tänään kahesti, yhesti tai sit en kertaakaan!en vaan jaksa muistaa!tää muisti huononee vaan päivä päivältä enempi ja alan tuntee itteni kohta tosi tyhmäksi. Vaivaako muitaki vai oonko yksin tämmönen outolintu? :D
 
Mulla kyllä keskittymiskyky rakoilee koko ajan pahemmin ja ajatukset valuu aina vauvajuttujen puolelle… Pari kertaa oon lähteny viemään koiraa niin, että oon vasta ulko-oven jo avattuani huomannu, ettei mulla oo avaimia taskussa! Hiukan oon pelästyny, ei tosiaan huvita lukita itseään pihalle ilman kännykkää tai mitään. Ja kaikenlaisista sähköpostiin tulevista tapahtumista en jaksa muistaa, oonko ilmoittautunu tai maksanu. :think005
 
Sähköpostiin kandee tehä "muistettavat" "maksetut" kansiot. Toiminut mulla jo enne raskauttakin! Siirtäny aina saapuneist tietynlaisiin kansiohin niin pysyy kärryllä :)
 
Takaisin
Top