Raskausajan vitamiinit

Mä voin myöntää etten oo syöny pitkään aikaa vitamiineja. Johtuen siitä et säännöllisesti, max 30 min niiden ottamisesta, tuli aina oksennus.
 
Lisärauta 100mg aloitettu ja pitää jatkaa ainakin raskauden loppuun saakka.
 
Täällä kans rauta aloitettu. Hyvä kun kirjoitit, meinasin unohtaa ottaa:D
 
Kuinkahan pitkään tuota foolihappoa on suositeltu syötävän? Syön tällä hetkellä päivittäin 100mg rautaa ja d-vitamiinin. Foolihappoa on vielä jäljellä, niin otan niitä pari kertaa viikossa, mutta pissa alkanut mennä oranssiksi kun syön niitä, niin mietin, että meneeköhän vaan läpi koko foolihappo. :hilarious: mitään monivitamiineja en ole missään vaiheessa syönyt.
 
Kuinkahan pitkään tuota foolihappoa on suositeltu syötävän? Syön tällä hetkellä päivittäin 100mg rautaa ja d-vitamiinin. Foolihappoa on vielä jäljellä, niin otan niitä pari kertaa viikossa, mutta pissa alkanut mennä oranssiksi kun syön niitä, niin mietin, että meneeköhän vaan läpi koko foolihappo. :hilarious: mitään monivitamiineja en ole missään vaiheessa syönyt.
Suositus on 12. raskausviikon loppuun saakka. Sen jälkeen ei tarvitse syödä enää purkista.
 
Mä olen vetänyt koko raskauden multivitan raskaus&imetys nappeja. Välillä olen ottanut rautatabletin ns.ennaltaehkäisevästi, koska esikoisesta droppas myös raudat loppua kohti.
 
Vitamiinit ollu aina käytössä. Multivitan monivitamiinit vaihtu raskaus&imetys vitskuihin, ku plussasin. Magnesiumia otan välillä jalkakramppeihin.
 
Mulla menee rauta, raskausmonivitamiini ja kalsium + D-vitamiini. On tosiaan raudanpuute ja ilman D-vitamiinilisää myös sen puute, enkä käytä tarpeeksi mitään maitotuotteita (no maitoa en juo lainkaan). Lisäksi menee magnesiumia, ilman sitä on olevinaan levotonta jne. Monivitamiinissa ei ole sitä tarpeeksi. Raskauden jälkeen setti muuttuu taas.
 
Omegat oon lopettanu kuukaus-pari sitten sen takia kun pitää lopettaa hyvissä ajoin ennen leikkausta, lisäävät verenvuotoa. Millonkohan ne uskaltaa alottaa uudestaan? En yhtään muista millon alotin esikoisen leikkuun jälkeen..
 
Takaisin
Top