Raskausajan vitamiinit

Terra Novan raskaus- ja imetysvitamiini on ollut käytössä pitkään. Kalsium on lisänä.
 
Multivita mama täällä käytössä. Eniten foolihappoa ja 1 tabletti riittää. Viimeksi oli sellasia mitä tarvitsi kolme ja huhhu ei enää ikinä.
 
Multivita mama täällä käytössä. Eniten foolihappoa ja 1 tabletti riittää. Viimeksi oli sellasia mitä tarvitsi kolme ja huhhu ei enää ikinä.
Mulla oli sama esikoisen alkuraskaudessa, ekat kokeilemani raskausvitamiinit olivat sellaiset joita piti ottaa monta ja olivat lisäksi isoja ja vaikea niellä:wtf: Toki nykyisiäkin pitää ottaa kaksi, mutta menevät nätisti alas :)
 
Oisko teillä kenelläkään mielipiteitä, ajatuksia, kokemuksia, tietoa rautalisästä alkuraskaudessa. Neuvola kehotti olemaan syömättä vk12 asti ja lääkäri sano että syö vaan :0 tiedä nyt sitten...
 
Oisko teillä kenelläkään mielipiteitä, ajatuksia, kokemuksia, tietoa rautalisästä alkuraskaudessa. Neuvola kehotti olemaan syömättä vk12 asti ja lääkäri sano että syö vaan :0 tiedä nyt sitten...

Siinä raskausajan monivitskussa on tosi vähän rautaa. Mutta eri asia siis ottaa vähän vs. Retafer tai Obsidan, joissa 100mg rautaa.. Eli pieni lisä ok, paljon vain jos oma hemoglobiini on jo alkuraskaudessa liian matala.
 
Siinä raskausajan monivitskussa on tosi vähän rautaa. Mutta eri asia siis ottaa vähän vs. Retafer tai Obsidan, joissa 100mg rautaa.. Eli pieni lisä ok, paljon vain jos oma hemoglobiini on jo alkuraskaudessa liian matala.

Joo aivan! Mulle määrättiin rautakuuri justiinsa pari vk ennen plussaa, ja sitten tuli noi neuvolan ja lääkärin eri kommentit. Sen takia syntyi ihmetys :)

Taidan antaa suurempien rautamäärien odottaa tuon HUSin tekstin perusteella vielä hetken, kun sen verran pahoinvoiva oon ihan ilmankin rautaa nyt :hungover::grin
 
Syön femibion raskaus 1:stä ja maitohappobakteereja.:)
Mitä maitohappoja syöt? Edellisessä raskaudessa söin perus-Relaa ja oli ok. Nyt jo ennen raskautta ja nyt sen aikanakin vatsa ei tykkää Relasta?? Lisäksi jossain suositeltu aktiivisia maitohappoja, jotka kai toimisi parhaiten.. o_O
 
Mitä maitohappoja syöt? Edellisessä raskaudessa söin perus-Relaa ja oli ok. Nyt jo ennen raskautta ja nyt sen aikanakin vatsa ei tykkää Relasta?? Lisäksi jossain suositeltu aktiivisia maitohappoja, jotka kai toimisi parhaiten.. o_O

Syön Orion Pharman fiilusta. :bookworm:
 
Käytössä monivitamiini (raskaus ja imetysaikana tarkoitettu), Maitohappobakteerit, kalaöljy, foolihappo, D-vitamiinia 50 mikrog, magnesium ja satunnaisesti, pari kertaa viikossa oon napsinut rautatabletteja joissa on myös C-vitamiinia ja foolihappoa.
 
Mulla käytössä foolihappo, ollut jo viime joulukuusta asti. Nyt vois lisätä kalsiumin piakkoin kun en oo ihan varma tuleeko tarpeeksi ruuasta, täytyy laskeskella jonain päivänä! Esikoisen raskaudessa söin raskaus ja imetys -vitamiineja, ne vois olla nytkin jees!
 
Itse meinaan ottaa käyttöön mahdollisimman luonnonmukaiset vitamiinit. Plussa oli pikkuinen yllätys joten en ole Raskaus vitamiinia etukäteen ottanut. Olen käyttänyt Wild Nutrition vitamiineja, sekä magnesiumia, sinkkiä, C-vitamiini, kalaöljy, D-vitamiini, Astaksantiini ja maitohappobakteerit. Nyt käyn hankkimassa nuo Wild Nutrition vitamiinit raskausaikaan ja aion jatkaa ainakin lisäksi kalaöljyä ja mahdollisesti D-vitamiinia. Suomessa on todella alhaiset saantisuositukset D-vitamiiniin joten en kanna huolta sen ottamisesta näiden suositusten yli. Pikemmin olen sitä mieltä ethän liian alhaiset pitoisuudet ovat haitallisempia..

Meilläkin oli muuten tämä raskaus vähän ylläri,niin en ehtinyt sitä suositeltua foolihappoa aloittaa ennen kuin testi näytti plussaa.

Itsellä käytössä foolihappo, mama vitamiinit, ja pohdin että pitäisi varmaan ne Omegat aloittaa ja maitohappobakteerit. Pelottaa vaan tämän etovan olon takia, että tuleeko omegoista sitten niitä kalanmakuisia röyhtäyksiä tai haiseeko ne kalalle? Te kenellä Omegat on ni mitä käytätte ja haiseeko kala?
 
Takaisin
Top