Raskausajan vitamiinit

Meilläkin oli muuten tämä raskaus vähän ylläri,niin en ehtinyt sitä suositeltua foolihappoa aloittaa ennen kuin testi näytti plussaa.

Itsellä käytössä foolihappo, mama vitamiinit, ja pohdin että pitäisi varmaan ne Omegat aloittaa ja maitohappobakteerit. Pelottaa vaan tämän etovan olon takia, että tuleeko omegoista sitten niitä kalanmakuisia röyhtäyksiä tai haiseeko ne kalalle? Te kenellä Omegat on ni mitä käytätte ja haiseeko kala?

Olen kuullut että laadukkaan omegan ei pitäisi tehdä kalanmakuisia röyhyjä, eikä itsellä ainakaan niitä ole tullut kun vaihtanut aikoinaan vähän parempaan tuotteeseen. (Toki tällein raskaana haistaa ja maistaa vähän normaalia enemmän... :laughing002)
Laadukas omega ei taida olla hyllyn halvin versio, valitettavasti laadukkaasta tuotteesta saa vähän enemmän pulittaa :happy8 Lifesta on meille ostettu, nyt en saa päähäni mikä merkki kun mies kävi sen ostamassa
 
Meilläkin oli muuten tämä raskaus vähän ylläri,niin en ehtinyt sitä suositeltua foolihappoa aloittaa ennen kuin testi näytti plussaa.

Itsellä käytössä foolihappo, mama vitamiinit, ja pohdin että pitäisi varmaan ne Omegat aloittaa ja maitohappobakteerit. Pelottaa vaan tämän etovan olon takia, että tuleeko omegoista sitten niitä kalanmakuisia röyhtäyksiä tai haiseeko ne kalalle? Te kenellä Omegat on ni mitä käytätte ja haiseeko kala?


https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/MULTIVITA-OMEGALIVE-RASKAUS-100-kapselia

Ostin näitä ja en oo huomannut kalan makua. Miehän ens siis syö kalaa MISSÄÄN muodossa (henkinen allergia :grin). En tiedä sitte kuinka laadukkaita ovat mutta toivottavasti ajavat asiansa :happy:
 
Ai niin.. pitäis kehdata vain hakea apteekista. :D en oo muistanu yhtään..
 
Mä jo hain jonku raskausajan multivitamiinin, mut en sit oo muistanu alottaa sitä :facepalm: rautatabletitki ollu nyt tauolla mut pakko niit jatkaa kun tuntu et raudanpuuteoireet alko palaileen kun tasot ei ollu viel kovin hyvät.. muuten olisin nää ekat viikot pitäny taukoa :bored: foolihappoa oon syöny on-off talven ja kevään mittaan, nyt pitäs aktivoitua ja syödä purkki loppuun nyt kun siitä vielä jotain hyötyä on :bag:
 
Mulle tulee noista monivitamiineistä paha olo tai närästystä, niin oon tyytynyt ottamaan eri purkeista. Foolihappo, d-vitamiini ja rautalisä menee.
 
Olen kuullut että laadukkaan omegan ei pitäisi tehdä kalanmakuisia röyhyjä, eikä itsellä ainakaan niitä ole tullut kun vaihtanut aikoinaan vähän parempaan tuotteeseen. (Toki tällein raskaana haistaa ja maistaa vähän normaalia enemmän... :laughing002)
Laadukas omega ei taida olla hyllyn halvin versio, valitettavasti laadukkaasta tuotteesta saa vähän enemmän pulittaa :happy8 Lifesta on meille ostettu, nyt en saa päähäni mikä merkki kun mies kävi sen ostamassa

Joo, kyllä. Mä kiinnittäisin ehdottomasti huomiota kalaöljykapselin laatuun, joka usein on kyllä hinnassa huomattavissa. Lisäksi hyvän kalaöljyn huomaa mausta, se on todella hyvän ja raikkaan makuista, sen voi testata ihan puremalla kapselin rikki. Koskaan en ole saanut kalaröyhyjä hyvänlaatuisista kalaöljykapseleista. Itse olen hankkinut raskaus ajan kalaöljyn pur-hyvinvointikaupasta, oliko nimeltään Wiley's. Nyt näyttää sieltä olevan loppu niin täytyykin tilata Iherbistä asti :sour:
Tuo kalaöljy kannattaa lopettaa vähintään kuukautta ennen synnytystä. Sama juttu kun leikkauksissa, lisää vuotoriskiä.
 
Onko tuolla peruskaupassa tai apteekissa semmosia laadukkaita? Koska en kyllä pysty semmosia kalanmakuisia tai hajuisia ottamaan ollenkaan.
 
Oisko teillä kenelläkään mielipiteitä, ajatuksia, kokemuksia, tietoa rautalisästä alkuraskaudessa. Neuvola kehotti olemaan syömättä vk12 asti ja lääkäri sano että syö vaan :0 tiedä nyt sitten...
Itse käytän nestemäistä rautalisää, ei ole niin vahvaa mutta imeytyy paremmin, Floravital merkkinen ja toinen vastaava mikä on makeutettu Floradix tms. Käytin viime raskaudessakin koko raskauden ja nyt aloitin uudelleen vähän ennen tän raskauden alkua. Neuvolassa sillon suositeltiin, kapseli rautavalmisteet on usein niin vahvoja.
 
Käytössä Multivita raskaus monivitamiini, Multivita raskaus omega, d-vitamiini, nestemäinen rauta Floravital ja maitohappo. Muuten samoja käyttänyt ennen raskauttakin paitsi ei monivitamiinia ja raskaus omegaa. Huomioikaa muuten normi omegassa ettei ole a-vitamiinia lisätty.
 
Multivitan mammavitamiineja syön ja Multivitan Omegalive Strong -kapseleita. Meinasin ensin ostaa noita raskaus omega-kapseleita, mutta kun kysyin farmaseutilta, niin niissä ei kai ole mitään muuta eroa kuin, että ovat heikompia kuin nuo Strongit. Raskaus omega-kapseleita saa kai ottaa kaksi päivässä, jolloin vaikutusta tulee suunnilleen sama kuin yhdestä Strong-kapselista. Farmaseutti ei nähnyt mitään estettä sille, että käyttäisin noita normaaleja kapseleita raskaus omega-kapselien sijaan. En sitten tiedä onko noissa raskaus omega-kapseleissa jokin etu, että ovat vaikka pienempiä tai sopivat muuten paremmin, jos on huonovointisuutta.
 
Femibion käytössä. Kärsin todella heikosta olosta koko rv6 ja mies kävi hakemassa apteekista. Söin aiemmin vain pelkkää folaattia ja c+d vitskua. Femibion auttanut pahoinvointiin kuulemma monella muullakin. En tiedä, onko sattumaa ,mutta omakin olo koheni huomattavasti heti. Nyt pystyy jossain käymäänkin, kun aiemmin vaan makasin lähinnä sängyssä tai olkkarin lattialla. :gen053
 
Käytössä pelkkä mammavita ja D-vitamiini, femibionii vedin ennen raskautumista:smug:
 
Syön tällä hetkellä Raskaus ja imetys monivitamiinia, sen lisäksi D-vitamiinia.
 
Nyt ollut mammavitamiinin rinnalla maitohappobakteerit ja omegat. Omegat tuleekin lopettaa pikkuhiljaa, kun sektio tulossa, ehkä helmikuun lopussa.
 
Kaikenlaisten tablettien nieleminen vaan on niin vastenmielistä, että on aina ihan päivän ikävin hetki, kun pitää vitamiinit ottaa. Multivita-merkkisiä taidan syödä. Onko näitä edes mitään poretabletti yms. helpommin nieltävää vaihtoehtoa tabletille?
 
Kaikenlaisten tablettien nieleminen vaan on niin vastenmielistä, että on aina ihan päivän ikävin hetki, kun pitää vitamiinit ottaa. Multivita-merkkisiä taidan syödä. Onko näitä edes mitään poretabletti yms. helpommin nieltävää vaihtoehtoa tabletille?
Minäkin ostin juuri noita multivita-merkkisiä, ja ne ovat harmittavaisen isoja. Olenkin suosiolla napsauttanut sen tabletinpuolittajalla kahteen osaan.
 
Kaikenlaisten tablettien nieleminen vaan on niin vastenmielistä, että on aina ihan päivän ikävin hetki, kun pitää vitamiinit ottaa. Multivita-merkkisiä taidan syödä. Onko näitä edes mitään poretabletti yms. helpommin nieltävää vaihtoehtoa tabletille?
Mun edelliset tabut olivat järkyttävän isoja ja niitä piti ottaa 2, ellei jopa 3 päivässä :arghh: Vaihdoin merkkiä. Vegaanisia ei täällä montaa ole. Onneksi tää toinen merkki on parempi, helppo niellä. Mullekin tulee mieleen vaan puolitus, merkinvaihdon lisäksi.
 
Takaisin
Top