Aiemmissa raskauksissa mua on alkanut kahvi luonnollisesti etomaan ja se on ollut helppo jättää pois, mutta nyt mulla on oikein himo kahviin! Voisin juoda sitä kokoajan. Pitää varmaan testata kofeiinitonta, jos se auttais tuohon kahvinhimoon 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulle on tuo inositoli uusi juttu. Myydäänkö sitä sellaisenaan? Onkohan siitä hyötyä jos sen vaan aloittaisi nyt? Onko siitä mitään tutkimuksia raskauden aikana otettuna, voiko siitä olla jotain haittaa? Mulla oli kans radi edellisessä raskaudessa nii olis ihana jos sen sais jotenkin ehkäistyäTuohon radi keskusteluun.. mulla ei edellisissä raskauksissa ole ollut radia. Mutta nyt yritys aikana söin inositolia ja lueskelin netistä että sitä voisi käyttää myös raskausaikana ja sillä voi olla myös vaikutusta sokeritasapainoon niin ettei radia pääse kehittymään. Tästä ajattelin itse jutella neuvolassa ja toistaiseksi olen jatkanut inositolin ottamista 3g/pv.
Kahvi on paha itsellekin. Normaalisti menee 3-5 kuppia päivässä. Nyt viikonlopun aikana olen juonut vain 1 kupin ja 1 teekupillisen. Pakko yrittää vähentäätee voisi olla vaihtoehto ja täytyy tutkailla niiden kofeiinipitoisuudet.
Aiemmissa raskauksissa mua on alkanut kahvi luonnollisesti etomaan ja se on ollut helppo jättää pois, mutta nyt mulla on oikein himo kahviin! Voisin juoda sitä kokoajan. Pitää varmaan testata kofeiinitonta, jos se auttais tuohon kahvinhimoon![]()
Tämä on ollut toimiva taktiikka, voin allekirjoittaaJa alkoholin suhteen vinkkinä, jos illanvietossa ottaa sen lasillisen, ei todennäköisesti kukaan kiinnitä huomiota, juoko siitä. Sitten vaan hylkää tai tyhjentää lasin jonnekin tilaisuuden tullen. Tai ainakin itse oon näin selvinnyt useita kertoja yritys- ja odotusaikoina. Toki joissain kaveriporukoissa löytyy kovemman luokan tarkkailijoita, joita ei niin vaan huijata![]()

Minä tässä hörpin aamukahvia ja mietin että ainako se on maistunu tämmöiseltä tiskivedeltä! Taitaa olla tänään se päivä kun kahvi alkaa tökkiä! 5+5 mittarissa nyt.Vielä maistuu aamukahvi.. kovasti jo odotan sitä aamua kun kahvi ei uppoa..syöttekö mitä vitamiiniq ja aloititteko ennen raskautta? Mä syön erikseen purkista tällä hetkellä foolihappoa, d-vitamiinia ja kalkkia. Koska en oikein voi ostaa pöydälle mama-raskausvitamiineja isomahaisen siluetin kanssa, kun ei olla lapsille vielä kerrottu. Eikä ollut tarkoitus kertoa kuin vasta joskus ehkä 12viikon jälkeen. Pelottaa ajatella ees mitä teini ajattelee
![]()
Mäkin tein näitä sekotuksia aluksi, mut oon jo siirtyny kokonaan kofeiinittomaan. Rakastan minäkin kahvia, juon monta kuppia päivässä. Ei haittaa ettei oo kofeiinia enää, haluun vaan mun kahvinMä oon sekottanu kofeiinitonta kahvia ja tavan kahvia aamukahviin, et saa isomman kupillisen eikä tarvii tyytyä ihan pikku kuppiin vaanviime raskaudessa kahvi kuvotti tyyliin rv6-14 niin paljon ettei puhettakaan et ois voinu juoda sitä. Sen jälkeen join sen sallitun määrän päivässä loppuraskauden ajan.
PItäis alkaa syödä varmaan monipuolisemmin ja terveellisemmin kaikenkaikkiaan, aika retuperällä ollu toi oma syöminen tähän asti....
Mä en mitenkään oo erityisesti välittänyt aurajuustosta, mut ekan raskauden jälkeen tuli joku himo aurajuustoon. Kaikkeen ruokaan vaan paketillinen aurajuustoa. Saa nähdä, tuleeko itelleki nyt paha rasti jättää toi pois.Mulla pahin rajoitus on aurajuusto. Voin syödä sitä pussillisen kerrallase tihkasee pahasti
Siirrä ne äitiysvitamiinit johonkin toiseen purkkiin?Vielä maistuu aamukahvi.. kovasti jo odotan sitä aamua kun kahvi ei uppoa..syöttekö mitä vitamiiniq ja aloititteko ennen raskautta? Mä syön erikseen purkista tällä hetkellä foolihappoa, d-vitamiinia ja kalkkia. Koska en oikein voi ostaa pöydälle mama-raskausvitamiineja isomahaisen siluetin kanssa, kun ei olla lapsille vielä kerrottu. Eikä ollut tarkoitus kertoa kuin vasta joskus ehkä 12viikon jälkeen. Pelottaa ajatella ees mitä teini ajattelee
![]()
Totta, tää olisi kyllä hyvä..Siirrä ne äitiysvitamiinit johonkin toiseen purkkiin?
Mulla on käytössä raskausajan monivitamiini ja rauta. Satunnaisesti d.
Mulla kävi moka tänään, mies oli laittanu auraa meidän ruokaanMulla pahin rajoitus on aurajuusto. Voin syödä sitä pussillisen kerrallase tihkasee pahasti