Raskausajan ruokavalio

Tyksin sivuilla luki, että toksoplasmoosin voi saada pesemättömistä marjoistakin. 🤔
Mites kotimaiset kaupan pakastemarjat? Pitäiskö niitä huuhdella vai onko ne pesty ennen pakastusta? Ikinä tällaisia tullut ajatelleeksi mutta rupesin just miettii kun jogurtin kanssa niitä syön suoraan pakastimesta jäisenä.

Mites kotimaiset kaupan pakastemarjat? Pitäiskö niitä huuhdella vai onko ne pesty ennen pakastusta? Ikinä tällaisia tullut ajatelleeksi mutta rupesin just miettii kun jogurtin kanssa niitä syön suoraan pakastimesta jäisenä.
Pakastaminen tappaa toksoplasmoosin ilmeisesti! Eli söisin huoletta. 😊

Tää on kyllä ollu silleen hankalaa kun oon ollu vähän sellainen jätejoonas ja syönyt ruokia vaan aistinvaraisen tsekkauksen perusteella. Nyt sit pitää varoa tuota ja listeriaa.

Parin viikon päästä Tukholman risteilynkin buffakäynti tulee kyllä olemaan ihan erilainen kuin normaalisti, jolloin yleensä en lämpimiä ruokia edes hirveesti syö kun maha täyttyy alkupalapöydän kaloista ja katkaravuista 😄

Parin viikon päästä Tukholman risteilynkin buffakäynti tulee kyllä olemaan ihan erilainen kuin normaalisti, jolloin yleensä en lämpimiä ruokia edes hirveesti syö kun maha täyttyy alkupalapöydän kaloista ja katkaravuista 😄
Voi ei, ymmärrän tuskasi! On kyllä melko ihmettelyä, että mitä sitä sitten syö. 🫣 Kaveri kutsui mut kans sushibuffaan yksi päivä, piti kierrellen kaarrellen ehdottaa, että mentäiskö sittenkin yhteen toiseen paikkaan. 😅

Saisko sushia syödä raskaana, jos ei syö vain sitä raakaa kalaa? Oletteko uskaltaneet? Mitkä rajoitukset näissä on?

Saisko sushia syödä raskaana, jos ei syö vain sitä raakaa kalaa? Oletteko uskaltaneet? Mitkä rajoitukset näissä on?

Mä oon syönyt hyvällä omalla tunnolla mm. Vegaanisia versioita, paistettuja ym. Kannattaa välttää/vähän syödä merilevää, se sisältää runsaasti jodia. Ja tietty kaikki raaka kala, äitiäiset ym. On kiellettyjä listeriariskin vuoksi.

Mä oon syönyt hyvällä omalla tunnolla mm. Vegaanisia versioita, paistettuja ym. Kannattaa välttää/vähän syödä merilevää, se sisältää runsaasti jodia. Ja tietty kaikki raaka kala, äitiäiset ym. On kiellettyjä listeriariskin vuoksi.

Onkohan ne litteät ravut nigirien päällä ihan turvallisia, eikös ne ole kypsiä? 🤔 Sushia on tässä tehnyt kauheasti mieli ja ne rapunigirit on oma suosikki. 😋

Onkohan ne litteät ravut nigirien päällä ihan turvallisia, eikös ne ole kypsiä? 🤔 Sushia on tässä tehnyt kauheasti mieli ja ne rapunigirit on oma suosikki. 😋
En osaa kyllä sanoa, kannattaa asia varmistaa sieltä missä käy syömässä. Osaavat kyllä kertoa 😊

Mä oon aika lepsusti mennyt tän raskauden ruokien osalta. Majoneesia syön sillon tällön jossain hampparissa ja sushissa.

Olen yrittänyt syödä järkevästi raskauden aikana, itsellä on liikaa kiloja jo valmiiksi ja hieman ahdistaa tämä raskauden aikainen painonnousu, mutta yritän pitää mielen rauhallisena enkä rajoittaa syömistä liian tiukasti 😊

Takaisin