Raskausajan ruokavalio

Tohon a-vitamiiniin liittyen jätin pois käytöstä retinoidi kasvoseerumin. Jostain luin, että ihon kautta voi sitä käytettäessä imeytyä liikaa A-vitamiinia.
Enpäs tätä ookkaan aatellu. Pitää tarkistaa omat kaikki purnukat. 😳

Enpäs tätä ookkaan aatellu. Pitää tarkistaa omat kaikki purnukat. 😳
Kosmetiikka kannattaa muutenkin tsekata läpi, on paljon aineita/ainesosia joiden käyttöö ei suositella raskausaikana :) ite löysin googlaamalla aika hyvin tietoa!

Mä oon melkeen koko yrityksen ajan käyttänyt donafertyä, kun mulla PCOS ja sitä lääkäri suositteli sillon. En nyt ole jotenkin sitä viittinyt lopettaa, kun oon ajatellut, että voishan siitä edelleen olla hyötyä. Enkä oo löytänyt mistään, ettei sitä sais käyttää Siinä on myös foolihappoa. Sen lisäksi syön D-vitamiinia 50mg päivässä, kalsiumia ja rautaa joka toinen päivä. Mulla taustaa raudanpuutteesta ja olin keväällä infuusiossakin.

Mulla kans Sanasolin Mama-vitamiini ollut käytössä jo vähän ennen kuin aloitettiin yrittäminen. Nyt kyllä pitää ehkä vaihtaa se johonkin toiseen, kun maistuu niin pahalta nyt raskaana ollessa🤢 Eikä auta, vaikka se käväisee vain hetken suussa ennen nielaisua.

Mulla on käytössä foolihappo + B12, D-vitamiini ja rauta + C -kapselit. Pitää ehkä tuota kalkkia ja omegaa vielä miettiä, olisko tarpeellinen.

Mistä ootte ostaneet näitä sallittuja salmiakkeja ja lakuja? Kävin just Prisman hyllyt läpi enkä löytänyt.

Joo noita namituvan salmiakkeja löytyy ainakin joistakin Citymarketeista. Meinasin myös yks päivä ostaa mut piheys iski myös 😂

On kyllä hinnoissa nuo. 😬 Tutkin Salta katteneiden saatavuutta kun olis mukavampi kilohinta ja törmäsin Fazerin sivulla tällaiseen infoon:

Liitteet

• Screenshot_20250315_122235_DuckDuckGo.jpg
    Screenshot_20250315_122235_DuckDuckGo.jpg
    205.9 KB · Katsottu: 25
Ihmismieli on kyllä mielenkiintoinen. Kauhea tarve nyt yhtäkkiä tehdä tähän tilanteeseen soveltuvaa sushia, esim kypsästä lohesta, tonnikalatahnasta, vihanneksista. Ikinä en ole sushia kotona tehnyt enkä sushia montaa kertaa vuodessa syö ravintoloissakaan 😂

Takaisin