Raskausajan ruokavalio

Mulle pauligin kofeiiniton ”ilta” kahvi on maistunut. On aika neutraali/pehmeä, mitä pidän tässä hyvänä asiana.. :D
Minä olen kans tätä nyt juonut, on tosiaan aika pehmeä, sanoisin jopa aika laihaa, mutta äkkiä siihenkin kyllä tottunut :D seuraavaksi ajattelin kokeilla ehkä kulta katriinan kofeiinitonta, se oli saanut täydet pisteet jossain kofeiinittomien kahvien vertailussa, jota luin tyyliin jostain iltasanomista tai iltalehdestä 😆

seuraavaksi ajattelin kokeilla ehkä kulta katriinan kofeiinitonta, se oli saanut täydet pisteet jossain kofeiinittomien kahvien vertailussa, jota luin tyyliin jostain iltasanomista tai iltalehdestä
Mä otin Kultakatriinan kofeiinittoman kokeiluun esikoisen aikana ja jos en olis tienny, niin olis menny ihan täydestä! Oon ostanut sitä nyt uuden paketin tätä odotusaikaa varten ja edelleen liputan sen puolesta. Vinkkasin myös töissä kollegalle, joka on kahvin suurkuluttaja, mutta hän kaipasi kofeiinitonta vaihtoehtoa iltaa ja yötä vasten. Heidän tuttavansakin olivat kehuneet olevan hyvää! Tässä nyt maksuton myyntipuhe 😂

Okei, keittelin kofeiinitonta kahvia ja hyh, että oli pahaa😒 Toki sekin saattaa vaikuttaa, että pakkaus on ostettu joku vuosi sitten ja avattu puoli vuotta sitten😅 Mutta jos joku tietää jonkun hyvän kofeiinittoman kahvin, niin saa vinkata.
Minä tykästyin aiemmin Lidlin kofeiinittomaan kahviin, join sitä tässä välissäkin kun en ollut raskaana!

Aiemmin kaikki kokeilut on jääneet yhteen kokeiluun.

Työkaveri oli jättänyt ylläriksi toimistolle suklaata ja lakuja ❤️ mitään ajattelematta söin 2 sellaista yksittäispakattua lakupötköä ja vasta äsken miehelle ääneen kertoessa tajusin, että hetkonen, eihän niitä olisi saanut syödä... no, ehkä tää ei tähän kaadu... 😬

Onko joku testannut niitä ”raskauslakuja”? Mitkä on sun lempparit ja onko niitä saatavissa ihan normikaupoista vai pitääkö tilaa netistä? 🙏🏻

Noita Namituvan lakuja saa ainakin omasta Citymarketista, mutta tuskin kovin pienistä ruokakaupoista löytyy. Hypistelin niitä viime viikolla, mutta pienen pussin hinta yli 5 €, joten jäi vielä testaamatta :Grinning Face: Varmasti jossain vaiheessa ostan maisteltavaksi, mutta onneksi ei ole mikään ääretön lakuhimo vielä iskenyt.

Työkaveri oli jättänyt ylläriksi toimistolle suklaata ja lakuja ❤️ mitään ajattelematta söin 2 sellaista yksittäispakattua lakupötköä ja vasta äsken miehelle ääneen kertoessa tajusin, että hetkonen, eihän niitä olisi saanut syödä... no, ehkä tää ei tähän kaadu... 😬
Noo... Ite vetäsin eilen pussillisen pandan lakumix lakuja ku en muistanu, että ei saa, hups :Speak No Evil Monkey: lakut ja salmiakki on kyllä itelle pahin, kun en oikein muista karkeista tykkää. Söin kyllä molemmissa edellisissäkin raskauksissa sillon tällön muutaman, kun en voinu vastustaa.

Kahvi on kans paha, niinku näköjään aika monelle muullekin. :Smiling Face With Open Mouth edellisissä ratkaisin asian niin, että join töissä normaalisti sen minkä meni ja kotona en välttämättä ollenkaan, järkeilin, että näin pysyis keskimäärin suosituksissa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Viime raskaudessa söin fazerin salta katten pahimpaan salmiakki himoon, ovat glykyrritsiini vapaita 😊

Viime raskaudessa söin fazerin salta katten pahimpaan salmiakki himoon, ovat glykyrritsiini vapaita 😊
Onpa hyvä kun sanoit! Muistin tästä, että tvmix suolainen pussissa ei oo glykyrritsiiniä. On harmi vaan tosi pieni se pussi :Face Savouring Delicious Food:

Oon tyytyväisenä vetänyt jotain marketin porevitamiini-tabletteja, kunnes nyt muistin, että se A-vitamiini tais olla kiellettyjen listalla. En kyllä toisaalta viittis ostaa isoa purkkia mama-vitamiinia ennenku oon käyny siellä ultrassa. Mulla olis jotain vahvaa d-vitamiinia, mut uskaltaakohan sitäkään syödä. Syöttekö te muut monivitamiini-valmistetta, vai meettekö pelkällä foolihapolla tai jollain muulla?

Oon tyytyväisenä vetänyt jotain marketin porevitamiini-tabletteja, kunnes nyt muistin, että se A-vitamiini tais olla kiellettyjen listalla. En kyllä toisaalta viittis ostaa isoa purkkia mama-vitamiinia ennenku oon käyny siellä ultrassa. Mulla olis jotain vahvaa d-vitamiinia, mut uskaltaakohan sitäkään syödä. Syöttekö te muut monivitamiini-valmistetta, vai meettekö pelkällä foolihapolla tai jollain muulla?
Mä ostin sen apteekin raskauden ajan monivitamiinin. Siinä on kattavasti kaikki, otan vielä kalkin ja magnesiumin siihen päälle. 👌

Edit. Ja tosiaan se a-vitamiini on huono. Ilmeisesti liiallisena voi aiheuttaa kehityshäiriöitä. Vaihdoin normi monivitamiinista sen takia pois kun tein plussan.

Oon syöny monivitamiinia, tarkoitettu raskauden yrityksen ajalle jo ja raskauden aikana myös. Paljon foolihappoa ja muita.

Mulla on käytössä raskaus multivita
omega 3 raskaus ja lmetys sekä kalkkilisä. Kaksi viimeistä, koska en syö kalaa enkä juurikaan käytä maitotuotteita.

Tohon a-vitamiiniin liittyen jätin pois käytöstä retinoidi kasvoseerumin. Jostain luin, että ihon kautta voi sitä käytettäessä imeytyä liikaa A-vitamiinia.

Mä oon syönyt mamavitamiineja koko yritysajan. Syksystä asti ollut lisänä folaatti, d-vitsku, rauta ja raskausomegat ja näillä jatkan. Ostin just retinolivoiteen ja ehdin kerran käyttään ennen plussaa. 🙈

Muokattu viimeksi:
Foolihappo tuplana ylipainon takia
D-vitamiini
Vegaaninen omega3
Rauta
Maitohappobakteeri

Ennen raskautta mennyt raskaus monivitamiinia.

Mun pitäis varmaan kans hakea tuo raskausajan omega3, koska huomasin pian plussaamisen jälkeen vitskuja tarkastaessani, että eihän toi möller tupla sovi 🫠

Takaisin