Onks maksalaatikko raskaana väktettävien listalla?Mulle tuo kahvin vähennys on paha, samoin lakritsin välttäminen! Ja aah, maksalaatikko, ollut mun menkkaruokaamiten mä selviin!!!??? Mut alan varmaan syömään taas verilettuja säännöllisesti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onks maksalaatikko raskaana väktettävien listalla?Mulle tuo kahvin vähennys on paha, samoin lakritsin välttäminen! Ja aah, maksalaatikko, ollut mun menkkaruokaamiten mä selviin!!!??? Mut alan varmaan syömään taas verilettuja säännöllisesti.
Pitääpä vissiin itekii vähän tarjemmin lukee suosituksii viel läoi, nää kun on muuttunu paljon viime raskaudesta@Aakkoset En suositellutMainitsin vain. Tosiaan itse en ole maksaa syönyt ikinä..
Suosituksissakin on että "Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g."
Joo, tylsää. Ja miksi maksalaatikko on kielletty ja -pasteijaa saa syödä???Onks maksalaatikko raskaana väktettävien listalla?Miun herkku jouluruoka, mitä syön siis vaan jouluna
Onnea yllätysraskaudesta! Minulla on vähän sama homma ja todellakin mieli täytyy järjestellä uudelleen näin suuren mullistuksen myötä.Meille tää on yllätysraskaus, yllätys mutta hyvinkin tervetullut. Tässä on viimeinen viikko ollut kroppa ja mieli ihan sekaisin tästä elämää mullistavasta uutisesta. Noh, lisää huolia tuo kaikki se mitä vahingossa syä kieltolistalta. Viimeisempänä huomasin että olen viikon ajan syönyt Möllerin kalamaksatabletteja 2 kpl päivässä ja niisähän on A-vitamiiknia. Ostin vahingossa vääriä, en yhtään tajunnut A-vitamiinia. Nyt purkki lähtee roskiin mutta huoli kova! Saisiko täältä tukea paniikkiin![]()
Minä aina kun mietin, että söinköhän jotain väärää, niin lohdutan itseäni sillä, että monet on tietämättään raskaana vaikka kuinka pitkään, eikä varo mitään, ja silti syntyy ihan normaaleja vauvoja. Että varmasti tosi pieni todennäköisyys, että tuolla sunkaan lisällä olisi mitään vaikutusta lopputulokseen.Meille tää on yllätysraskaus, yllätys mutta hyvinkin tervetullut. Tässä on viimeinen viikko ollut kroppa ja mieli ihan sekaisin tästä elämää mullistavasta uutisesta. Noh, lisää huolia tuo kaikki se mitä vahingossa syä kieltolistalta. Viimeisempänä huomasin että olen viikon ajan syönyt Möllerin kalamaksatabletteja 2 kpl päivässä ja niisähän on A-vitamiiknia. Ostin vahingossa vääriä, en yhtään tajunnut A-vitamiinia. Nyt purkki lähtee roskiin mutta huoli kova! Saisiko täältä tukea paniikkiin![]()
Pitääpä vissiin itekii vähän tarjemmin lukee suosituksii viel läoi, nää kun on muuttunu paljon viime raskaudesta![]()
Ei kannata liikaa ruoskia itseään ja kuten tuolla aiemminkin sanottiin, että ne ovat suosituksiaMeille tää on yllätysraskaus, yllätys mutta hyvinkin tervetullut. Tässä on viimeinen viikko ollut kroppa ja mieli ihan sekaisin tästä elämää mullistavasta uutisesta. Noh, lisää huolia tuo kaikki se mitä vahingossa syä kieltolistalta. Viimeisempänä huomasin että olen viikon ajan syönyt Möllerin kalamaksatabletteja 2 kpl päivässä ja niisähän on A-vitamiiknia. Ostin vahingossa vääriä, en yhtään tajunnut A-vitamiinia. Nyt purkki lähtee roskiin mutta huoli kova! Saisiko täältä tukea paniikkiin![]()
En tiennyt että majoneesia ei pitäisi syödä mutta joo makes senseTäällä syötiin samalla viikolla kun plussasin sekä metukkaa että kylmäsavulohta, ja majoneesia. Ja mikään näistä ei kuulu normaaliin ruokavaliooni.No eipä silloin ollut tietoa plussasta, nyt sitten tarkempana.
Nämä maksaa koskevat suositukset on aika älyttömiä. ”Varsinaisen” maksan täyskielto on ollut voimassa jo pitkään, ainakin oma äitini sanoi muistavansa sen jo varhaiselta 90-luvulta. Maksapasteijasta sen sijaan Ruokavirasto antaa jotakin grammamääriä mitä saisi syödä päivittäin tai yksittäisellä aterialla riippuen siitä kuinka usein maksapasteijaa käyttää, kun taas Ruotsin vastaava suositus on että syö just niin paljon kun lystäät, siitä saa hyvin rautaa :D Joulumaksapasteija on mun ykkösherkku ollut ihan lapsesta asti, että mitäköhän tässä nyt uskoisi (tarkistin senkin, että meille ostetussa maksapasteijassa on 28% maksaa, mikä ei kylläkään valaissut tilannetta yhtään).Joo, tylsää. Ja miksi maksalaatikko on kielletty ja -pasteijaa saa syödä???
Meillä valitettavasti ei näin käynyt miehellä. Useampi lapsi ja edelleen polttaa...Varmasti se motivaatio mieheltäsi löytyy viimeistään kun lapsi syntyy. Näin meillä ainakin meni miehen kohdalla
Ei halunnut haista pahalle vauvan lähellä![]()
Onpa harmi että lopetus ei ole onnistunut. Vaikeaahan se on.. entiiä olisinko itse saanut lopetettua jos ei olis tullut vauvahaaveet kuvioonMeillä valitettavasti ei näin käynyt miehellä. Useampi lapsi ja edelleen polttaa...Useasti kyllä "yrittänyt" lopettaa, mutta ei. Tietää kyllä mun kannan asiaan.