Raskausajan ruokavalio

Mua myös huoletti ennakkoon että miten selviän kahvin vähentämisestä. Myös pepsiä ja noccoja tms tuli aiemmin juotua, mutta ne kans jätin jo kesällä pois. Hamstrasin jo kofeiinitonta kahviakin varastoon. No nyt tällä hetkellä todellisuus on se, että ei tee kahvia mieli yhtään 😅 oon nyt aamupäivisin sen yhden kupin juonut, kun tuntuu että se vähän jopa helpottaa huonoa oloa, ja luulen että tulis muuten myös päänsärky 😊

Mulla myös tuntuu, että aamulla juotu kahvi helpottaa vähän huonoa oloa! 😁

Mä oon yleensä juonut sellaisen ison mukillisen (=3 pientä kuppia) aamuisin, nyt vaan oon vähentänyt määrää sallittuihin rajoihin. Aiemmin on tullut ajoittain juotua iltapäiväkahvit töissä, jos on väsyttänyt, niin se on kyllä harmittanut kun sitä ei oo sit saanut vaikka silmät tyyliin painuis jo kiinni 😭 Mutta ei oo kyllä kahvia erityisesti maun puolesta tehnyt mieli, kaipais vaan sitä piristystä välillä!

Graavikalaa tekee kyllä mieli😅 Tykkään siitä muutenkin ja olisi kivan suolaista
Tää on munkin isoin menetys jouluruoista. Punkkukin kyllä varmasti maistuu sit lasketun ajan jälkeen mut tää ei ole mun joulusta pois kun joulunviettopaikassa se ei oo muutenkaan tapana...

Mä oon join ennen raskautta enimmäkseen yhden kupillisen kahvia aamulla, mut se alkoi aika pian plussan jälkeen maistua niin pahalta että oon vähentänyt määrää puoleen aikaisemmasta. Jonain aamuna jäi kokonaan väliin ilman että sitä päivällä osasin kaivata, mutta seuraavana yönä oli niin paha päänsärky että oon yrittänyt juoda ainakin pienen siemauksen joka aamu sen jälkeen.

Graavikalaa tekee kyllä mieli😅 Tykkään siitä muutenkin ja olisi kivan suolaista

Mä saatan uhmata ja syödä graavilohta. Kunhan ei oo mitään vakuumipakattua vaan tuoretta. Toisaalta en edes tiedä mitä tänä vuonna syödään 😅

Tietääkö joku, minkä kokoisia ne suosituksessa mainitut 2 kahvikuppia ovat? Puhutaanko normaaleista 2dl kupeista vai pienenpienistä hienostelukahvikupeista?

Minä en ole opetellut juomaan kahvia, mutta teetä tulee litkittyä senkin edestä. Nyt olen juonut maks yhden 3 dl:n kupin tummaa kofeiiniteetä päivässä ja muuten mennyt rooiboksella. Aiemmissa raskauksissa ja imetyksissä on varmasti kofeiinirajat paukkuneet teen kanssa, sen verran rajuja päänsärkyjä on seurannut, kun olen juomista vähentänyt. Nyt mennään kohtuudella 😊

Tietääkö joku, minkä kokoisia ne suosituksessa mainitut 2 kahvikuppia ovat? Puhutaanko normaaleista 2dl kupeista vai pienenpienistä hienostelukahvikupeista?

Minä en ole opetellut juomaan kahvia, mutta teetä tulee litkittyä senkin edestä. Nyt olen juonut maks yhden 3 dl:n kupin tummaa kofeiiniteetä päivässä ja muuten mennyt rooiboksella. Aiemmissa raskauksissa ja imetyksissä on varmasti kofeiinirajat paukkuneet teen kanssa, sen verran rajuja päänsärkyjä on seurannut, kun olen juomista vähentänyt. Nyt mennään kohtuudella 😊
Mä oon lukenut, että kupilla tarkoitettais 1,5 dl 😊

Mä muistelen aiemmasta, että sai juoda pari-kolme kuppia kahvia (1,5dl), ja tee on viel laimeampaa. Muistaakseni taas yrttiteetä ei suositella lainkaan.

Mulla taas paukkuu yli tuo kahviosuus, enkä tiedä kuinka saisin sitä vähennettyä tai korvattua jollain muulla.

Mä luin Omapolun usein kysyttyjen listalta kysymyksen ruokarajoituksista. Siinä vain todettiin et ruojarajoituksia ei viel ole, ja niitä käydään läpi ekan neuvolakäynnin yhteydessä. Et oon nyt ollut vielä löyhempi rajoitteiden suhteen kuin esikoisen raskausaikana.
Tyyppinä toteutan aina ohjeita täsmällisesti niin en kuitenkaan ole laukalle lähtenyt. 😅

En haluis olla ilonpilaaja mutta sitä rooibos teetä ei just sais juoda tai no "ei suositella"
Kahvissa se on se perus kahvikupin määrä. Mitä ne kupit sit on joku 1.5dl mutta näähä on kaikki vaa suosituksia kaikki tekee niinkuin itselle näkee parhaakseen 😊

Viime raskaudessa noudatin kirjaimellisesti kaikkia ohjeita ja tein kaiken niinku pyydettiin. Lopputulokseen ei kyllä vaikuttanut.. Haaastava vauvavuosi oli siitä huolimatta, joten en jaksa nyt stressata joka syönnistä saiko vai eikö saanu ja kuinka paljon 🤓

Mä muistelen aiemmasta, että sai juoda pari-kolme kuppia kahvia (1,5dl), ja tee on viel laimeampaa. Muistaakseni taas yrttiteetä ei suositella lainkaan.

Mulla taas paukkuu yli tuo kahviosuus, enkä tiedä kuinka saisin sitä vähennettyä tai korvattua jollain muulla.

Niin, tottahan se on, että rooibos on yrttiteenä rajattu suosituksissa kokonaan pois. Turvallisempaa olisi varmaan juoda vain lämmintä vettä ja kauramaitoa. 🤔☺️ Vai olikos kauramaidossakin jokin heikko kohta? Monissa purkeissa mainitaan, että ei alle 1-vuotiaille.

Niin, tottahan se on, että rooibos on yrttiteenä rajattu suosituksissa kokonaan pois. Turvallisempaa olisi varmaan juoda vain lämmintä vettä ja kauramaitoa. 🤔☺️ Vai olikos kauramaidossakin jokin heikko kohta? Monissa purkeissa mainitaan, että ei alle 1-vuotiaille.
Kaikessa on aina jotakin. 😅 Vettäkään ei saa liikaa juoda. 😆

Kirjoitin just toisaalle et oon tässä raskaudessa höllempi kuin ekassa. Oon kyllä ihmisenä sellainen et noudatan kaikkia ohjeita kirjaimellisesti. Mut vielä en oo laittanut niin liinoja kiinni kuin esikoisen aikaan. Tää kahvi on itsellä hyvä esimerkki. Enkä oo vielä colasta luopunut.

Edit. Väsymys on selkeästi itsellä raskausoire. Ja aivosumu.
Oon kikattanut tässä ääneen, kun tajusin et tähän ketjuunhan mä kirjoitin tuota asiaa vain hetki aiemmin. 🤣 En kestä. Taidan mennä nukkumaan. 🙈

Muokattu viimeksi:
Kaikessa on aina jotakin. 😅 Vettäkään ei saa liikaa juoda. 😆

Kirjoitin just toisaalle et oon tässä raskaudessa höllempi kuin ekassa. Oon kyllä ihmisenä sellainen et noudatan kaikkia ohjeita kirjaimellisesti. Mut vielä en oo laittanut niin liinoja kiinni kuin esikoisen aikaan. Tää kahvi on itsellä hyvä esimerkki. Enkä oo vielä colasta luopunut.
Pepsimaxia tuli juotua jonkin verran kun auttoi närästykseen joka oli todella rajua.. huuh toivottavasti nyt ei tulis sitä 😵‍💫

Viime raskaudessa noudatin kirjaimellisesti kaikkia ohjeita ja tein kaiken niinku pyydettiin. Lopputulokseen ei kyllä vaikuttanut.. Haaastava vauvavuosi oli siitä huolimatta, joten en jaksa nyt stressata joka syönnistä saiko vai eikö saanu ja kuinka paljon 🤓
Ihan sama täällä! Lapsi on allerginen vaikka mille, eikä meillä vieläkään nukuta oikein mitenkään. Mun sisko vitsaili, että mä vaan noudatin ohjeita, mutta en muistanut itse laittaa vaatimuksia. Nyt oon laittanut hakemukseen ”nukkuu öisin” ja ”suostuu syömään tuttia”. 🤣

Ihan sama täällä! Lapsi on allerginen vaikka mille, eikä meillä vieläkään nukuta oikein mitenkään. Mun sisko vitsaili, että mä vaan noudatin ohjeita, mutta en muistanut itse laittaa vaatimuksia. Nyt oon laittanut hakemukseen ”nukkuu öisin” ja ”suostuu syömään tuttia”. 🤣
Ai pahus siinäkös sitä mentiinkin vikaan!😂

Mut ajattelin tässä raskaudessa (jos sinne asti päästään), syömään lopussa maitohappobakteeria. Ennen sitä kai jopa suositeltiin. On kai ollut tutkimuksia, että se vähentää lapsen allergioita.

Mut ajattelin tässä raskaudessa (jos sinne asti päästään), syömään lopussa maitohappobakteeria. Ennen sitä kai jopa suositeltiin. On kai ollut tutkimuksia, että se vähentää lapsen allergioita.

Onpas hyvä tietää. Oon kyllä ottanut närästykseen, kun yks yö kaapista etsin jotain mikä helpottaisi närästystä. Se auttoi yllättävän hyvin, niin oon alkanut syömään melkein päivittäin 😅

Takaisin