Raskausajan ruokavalio

Keskustelun 'Heinäkuiset 2018' aloitti siska, 10 marras 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Poikienäiti. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Ihan raakaa lihaahan ei saa syödä raskaana. Mutta mites siis jotkut medium pihvit? Pitääkö olla kauttaaltaan siis kypsä vai riittääkö että on pinnalta kypsennetty?
  2. Pikkunöösä Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2014 Heinämammat 2018 Heinämammat 2016

Mähän syön pihvini aina medium miinuksena, kahessa viime raskaudessa oon tilannut medium plussana tai mediumina kyllä pihvini, ja aion tilata tässäkin raskaudessa jos hienosti mennään joskus syömään.
  3. Poikienäiti. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Eli olis turvallista syödä? viime raskaudessa välttelin kun en ollut varma.
  4. marinellahi83 Addikti Heinämammat 2018

Mulle ed. Neuvolassa sanottiin et liha pitää olla kypsää kauttaaltaan. En tiiä sitte onko se vain meidän neuvolan ohje vai eviran.
  5. Pikkunöösä Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2014 Heinämammat 2018 Heinämammat 2016

No sanoohan ne neuvolassa, että suositellaan kauttaaltaan kypsennettyä, mutta ne on suosituksia, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Poikienäiti. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Suositusten mukaan siis mennään. :)
  7. starling Naimisissa foorumin kanssa Heinämammat 2018 Tammikuunmammat 2016

Eikös raa'assa lihassakin ole se listeriariski, miksi liha tulisi kypsentää kauttaaltaan? Listeria tuhoutuu +72 asteessa, mikä valitettavasti tarkoittaa läpikypsää pihviä... Mä olen syönyt pihvit raskausaikana täysin kypsinä, vaikka eihän ne niin hyviä niin ole. Kuitenkin se raskausaika on lyhyt enkä ole halunnut ottaa riskiä listerioosista. Ja viime kerralla se medium-pihvi maistui taivaalliselta synnytyksen jälkeen!
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  8. Peppi Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että lihat kypsänä, ja neuvolasta saadussa lapussakin lukee "riski toksoplasma-infektioon, joka saattaa johtaa keskenmenoon tai aiheuttaa sikiölle infektion". Itse aion ainakin syödä vain kypsää lihaa, vaikka ilmakuivattukinkku on naaaaam suurta herkkua.
  9. Tiitu90 Ihastunut foorumiin Kesämammat 2018 Kesä-äidit 2020

On se jännä kun nyt on kiellettyjä ruokia niin tekee hirveästi mieli juuri maksalaatikkoa ja lakua... o_Ovaikka niitä en kyllä juuri koskaan yleensä syökkään.... ou-to-a!
  10. marinellahi83 Addikti Heinämammat 2018

Viime raskaudessa mun teki hirveesti mieli valkohomejuustoa :D ja nyt tekee mieli sinihomejuustoa.. pitää varmaan leipoo joku piirakka/pizza et saa sinihomejuustoa.
  11. Poikienäiti. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Joo lihan aion syödä täysin kypsänä. Ajattelin maksalaatikkoa hieman maistella jouluna. Kun ei kaupan laatikossa maksaa taida juurikaan olla.
  12. marinellahi83 Addikti Heinämammat 2018

Ja mä aion syyä salmiakkijoulukalenterin ihan hyvällä omalla tunnolla :D en toki yhtenä päivänä kaikkee, vaikka houkuttelis :D
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  13. Madmasel Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Mulla jäi kahvin myötä (se kahvi)maito ja kaikki maitotuotteet edamia lukuunottamatta. Pelkkä näkeminen pistää pään kääntymään pois. Mulla on kasa kaikkia järkeviä vitamiineja tuolla, mutta en vain pysty niitäkään katsomaan. Laimennettu omenamehu auttaa jonkin verran ja yosan metsämarjajogurtti maistuu. Epäreilua jos en vähän laihdu ei haittaisi muutama kilo, kuitenkin sitä paisuu taas kuitenkin.
  14. Lulu-- Ihastunut foorumiin Heinämammat 2018

Kofeiiiniton kahvi löytyi! Hinta oli suolainen, mutta ehkä tää helpottaa tähän mun kahviaddiktioon :D
  15. l. Aloittelija

Light limuja oon lipittänyt tähän asti paljon. Netistä luin että saattaa aiheuttaa lapsen myöhempää liikalihavuutta niin pakkohan se on alkaa vieroittamaan pikkuhiljaa. Janontunne on lisääntyny ja tänäaamuna vesi maistui hyvälle. :D
  16. Peppi Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Mä myös satuin katsomaan punnitse&säästä kaupassa sitä kofeiinitonta, 9!!€ joku pari sataa grammaa. Huh mikä hinta :bored: Mä juon hyvillä mielin sen tavallisen kupposen (pari d) päivässä, välillä ei edes mene kokonaan alas vaan saa kipata viemäriin.
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. Nepeta Cataria Rakastunut foorumiin Heinämammat 2016 Elomammat 2018

Maitotuotteista sen verran, et Odottajan oppaassa puhuttiin et päivittäisen kalsiumannokseen riittäisi 50g juustoa. Punnitsin huvikseni yhden isohkon juustosiivun joita laitan täysjyväleivän päälle. Tulos: 33g. Kahdella juustosiivulla saan kuitattua koko päivän kalsiumin tarpeen kevyesti. Ei ole mitään syytä lipittää maitoa jos ei maistu.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  18. marinellahi83 Addikti Heinämammat 2018

Juuri tästä syystä en ite juo maitoa :) tykkään kyllä maidosta mutta koska pitää olla lakton maitoo, ja oon pihi, ni en viitti sitä oikeen hirveesti juoda ja saan kuitenki riittävästi kalsiumia juustosta! :)
    Esikoinenkaan ei juonu maitoa aluks, oppi sen vasta hoidossa, mut ei vieläkään juo ko lasin päivässä. Kuitenki syö juustoa ni saa siitä riittävästi kalsiumia :) jostain luin/laskin et 4siivua juustoa päivässä riittää takaamaan 1veen kalsiumin
  19. Madmasel Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

20. Adiela Peruskäyttäjä

Lueskelin tossa noita vältettäviä ruoka-aineita, siis punajuuri? Meinaako tämä siis jotain punajuurisalaattejakin? Nimimerkillä: Sen liikakäyttäjä. :facepalm:

Jaa tämä sivu