Raskausajan ruokavalio

Täällä viikkoja vasta 7+2 mutta himo tuli After Eight suklaaseen ja suolakurkkuihin :) Muutoin kaikenlainen ruoka meinaa inhottaa.
 
Saako roobois-teetä juoda? Rakastan muumiteetä mut son rooboista enkä tiijä uskaltaako sitä juua kuinka paljon
 
Muistelen et roobosta ei suositeltais. Mustaa teetä saisi juoda, 1l per vuorokausi, kun siinäkin on kofeiinia. Vihreää teetä kai saa juoda niin paljon kuin napa vetää.
 
Rooibos joo lasketaan yrttiteeksi niin siksi ei suositella. Itteäni vähän harmittaa et kamomillatee ja minttutee mitä yleensä juon iltaisin on nyt sit mitä ei suositella. Ja tosiaan vihreessä ja valkosessa teessäkin kyllä on kofeiinia, et ei niitäkään kannata ylenmäärin vetää. Plua toimivat erinomaisina diureetteina.

Mä ostin kofeiinitonta mustaa teetä, mut jotenkin se vaan ei maistu hyvälle :rolleyes:
 
Mä oon ymmärtänyt, että vihreässä ois jopa enemmän kofeiinia kuin mustassa. Mutta en oikeasti tiedä faktoja.
 
Mä oon ymmärtänyt, että vihreässä ois jopa enemmän kofeiinia kuin mustassa. Mutta en oikeasti tiedä faktoja.

Vihreässä on enemmän kofeiinia, mutta koska sitä käytetään teessä vähemmän kuin mustaa niin lopputulos on että kofeiinia on vähemmän. :)

Eli 1g vihreää teetä on enemmän kofeiinia kuin 1g mustaa, mutta teekupilliseen menee vähemmän vihreää kuin mustaa niin siksi musta paha, vihreä OK. :D
 
Vihreässä on enemmän kofeiinia, mutta koska sitä käytetään teessä vähemmän kuin mustaa niin lopputulos on että kofeiinia on vähemmän. :)

Eli 1g vihreää teetä on enemmän kofeiinia kuin 1g mustaa, mutta teekupilliseen menee vähemmän vihreää kuin mustaa niin siksi musta paha, vihreä OK. :D

Kiitos! Eli olin sekä oikeassa että väärässä :D
 
Mulla menossa rv 6+0, ja lähden Helsinkiin perjantaina ja Teneriffalle sunnuntaina. Lauantaina ois mun suvun kanssa juhlat sushiravintolassa, ja mietin että saanko syödä vähän sushia? Se on mun lempparia, ja syön sitä aina, enkä vielä suvulle halua kertoa raskaudesta..
Sen tiedän että ravintolan sushit ovat laadukkaita ja tuoreita.
 
Mulla menossa rv 6+0, ja lähden Helsinkiin perjantaina ja Teneriffalle sunnuntaina. Lauantaina ois mun suvun kanssa juhlat sushiravintolassa, ja mietin että saanko syödä vähän sushia? Se on mun lempparia, ja syön sitä aina, enkä vielä suvulle halua kertoa raskaudesta..
Sen tiedän että ravintolan sushit ovat laadukkaita ja tuoreita.

Olisko kasvissushit hyvä kompromissiratkaisu? Tai sit ne kypsennetyt kalasushit?
 
Olisko kasvissushit hyvä kompromissiratkaisu? Tai sit ne kypsennetyt kalasushit?

Luin jostain, että niitä missä on esim raakaa lohta päällä, sais syödä kunhan on tuoretta eikä oo tullut vakuumipakattuina ravintolaan:bored:
 
Niin ja jos ei tietenkään syö jatkuvasti. Tää olis tosiaan vaan lauantaina, etten söis enää sen jälkeen:sorry:
 
Listerian kannalta ei oo väliä syökö kerran vai usein, sen voi saada siitä kerrastakin, jos huono tuuri käy. :sad001 Harvinainenhan se on, mutta ite en uskaltais ottaa sitä riskiä ja valitsisin vaan kasvissusheja.
 
Muokattu viimeksi:
Joulupöydässä tulee olemaan vaikeaa, olen niin nirso, että ruokailu on aina ollut pelkkää maksalaatikkoa ja lohet. :D Onneksi äiti taitaa olla jo tottunut, että mun ruokailut vaihtuu kaiken aikaa, helppo kuitata kaikki sillä etten enää tykkää kylmäsavusta (empä). Pelkkää perunaa ja kinkkua, ja mäkkärin kautta kotiin.

Onneksi mulla ei noin muuten ole isompia muutoksia tarvinnut tehdä. Syödään monipuolisesti aina. Pellava on jäänyt aamupuurosta pois, ja kuvottava olo vähentänyt kahvin määrän max. 1 kuppiin, yleensä jo puolikas tekee niin pahaa että loput menee viemäriin.
 
Nyt 8+5 ja oikeestaan mitään lämmintä ruokaa en saa kurkusta alas. Vähän kaikki menee sellasella arpapelillä. Nyt oon koko viikon vetänyt smoothieita, purkkipersikoita, hedelmäsalatti, banaania, porkkanoita ja mehua. Muutaman leivän ja vähän puuroa päälle. Kauanhan tälläsellä dieetillä jaksaa.. en usko et kaloreita tulee tarpeeksi ja luulis et keho huutais suolaa jostain.. :hungover:
 
Mulla kävi viimeks niin etne ruuat mitä pystyin syömään ekalla kolmanneksella, ei maistunu enää yhtään sitte sen jälkeen :D kaikki ne maut ja hajut palautti mieleen sen ällötyksen ja pahoinvoinnin. Ja en siis kertaakaan viimeks oksentanu, oli vaan etova ja paha olo joka päivä.
Saa nähä miten nyt käy. Tuntuu et jok toinen pv on hyvä olo ja joka toinen päivä kaikki oksettaa
 
Kalaruoat meinaa nyt tökkiä. Vielä viime viikolla himoitsin lohikastiketta, jota tehtiin pinaattipastan kanssa. Tänään meinasin töissä oksentaa, kun oli kalakeittoa :yuck: Kalan haju myös käy turhan voimakkaasti nenään.
 
Takaisin
Top