Raskausajan ruokasuositukset

Monet noista "kielletyistä" on sellaisia, etten muutenkaan niitä syö. En syö lihaa enkä maitotuotteita ja kahvista en pidä. Ne loput on aika hyvin jääneet aikaisemmista raskauksista mieleen.

Aikaisemmin ainakin on ollut haastavaa se, että kun ei sais syödä salmiakkia niin sit rupee tekemään hirveesti mieli turkinpippureita, vaikka normaalisti en niitä kovin usein syö. 😄
 
Aikaisemmin ainakin on ollut haastavaa se, että kun ei sais syödä salmiakkia niin sit rupee tekemään hirveesti mieli turkinpippureita, vaikka normaalisti en niitä kovin usein syö. 😄
Ihan sama juttu, että kaikkea kiellettyä alkaa tehdä mieli! En muista milloin oisin viimeksi syönyt salmiakkia, mutta nyt kun sen syöminen ei ole suotavaa, maistuisi kyllä... 🤦🏻‍♀️
 
Nyt alko tekee mieli suola-apinoita. Voiskohan niitä syödä vaikka neljä. On aika pieniä
 
Käyn heti hakemassa pari niitä. Ostin laivalta tommosen jättipussin ja enhä mä kerennyt niitä kaikkia syödä. Varmaa puolet vielä jälellä
 
Mä en jotenkaa tota listeria vaaraa nää niin suurena (sen voi saada siis tuoreista kasviksistakin jos niitä ei kuumenna), joten kaikki ruoka pitäisi kuumentaa.. kahvin lopetin muutenkin, alkoholia muutenkaanoo käyttäny juurikaan..

Mä oon sanonu neuvolassa että syön sitä mikä pysyy sisällä ja mikä ei aiheuta kauheeta oloa koska ei oo tarkoitus kuitenkaa kiduttaa itseään. 😅
 
Pieni määrä mausteena inkiväärijauhetta, 1tl siis tulis linssikeittoon. Ei kai tämmönen määrä maata kaada ja jos kaataa jonkun mielestä niin millä ton korvaisi?

MUOKS, eihän sitä välttis tartte korvatakaan, mutta mietin vain.
 
Pieni määrä mausteena inkiväärijauhetta, 1tl siis tulis linssikeittoon. Ei kai tämmönen määrä maata kaada ja jos kaataa jonkun mielestä niin millä ton korvaisi?

MUOKS, eihän sitä välttis tartte korvatakaan, mutta mietin vain.
Nimenomaan mausteena sitä saa käyttää :Smiling Face With Smiling Eyes:. Ilmeisesti myös tuoretta sais käyttää mausteena, joka on kuitenkin vielä paljon tujumpaa. Kannattaa muistaa, että et sä kuitenkaan sitä linssikeittoa ihan joka päivä koko raskauden ajan syö, joten määrät jää hyvin vähäisiksi. Eli mausteet sekaan vaan.
 
Onko muita salmiakki/laku-rakastajia?
Tämä rajoite itselle varmasti vaikein, mutta ilmeisesti entiset miniTVMix Suolainen-kiekot on soveltuvia! Nykyään tuota pussia ei taideta enää myydä, mutta irtokarkkilaareilta löytänyt. Kuitenkin määrät pidetään kohtuullisina tietysti 😅
 
Lakusta tykkään, salmiakki on välillä ihan jees. Mutta nyt muutaman viime päivän aikana oon kehittänyt kauheen himon tilata Namituvalta glykyrritsiinivapaata Rakkaussalmiakkia (luulin muuten aiemmin että sen nimi on raskaussalmiakki 🙈) ihan vaan koska voin ja haluan maistaa 😂
 
Pitääpä käydä katsomassa taas jos noita namituvan salmiakkia löytyis kaupasta, toki viimeiksi jäi sit syömättä et pitää kokeilla sit jotain toista ainakin 🤔. Mut kyllä tekis mieli kovasti!
 
Mä en tykkää salmiakista ollenkaan, mutta siis järkyttävä himo iski raskausaikana niihin? En käsitä, koska en todella pidä salmiakista missään muodossa. Apteekista ostin pienen rasian salmiakkia, pidän ne autossa. Jos kova himo iskee, ottaa sellaisen pienen sieltä suuhun, niin ei tee enää mieli 🫣😅 nehän on siis tosi pieniä ja ohkaisia...
 
Täällä myös salmiakkirakastaja. Muistelin että fazerin salta katten on myös lakritsiuute eli glykyrritsiinivapaata. En tiedä myydäänkö edelleen jossain. Ja ärsyttää jos kaupasta yrittää ostaa jonkun karkkipussin niin tottakai siinä on aina salmiakkia. Mieskään ei tykkää niistä joten ne jää sitten pyörimään ts. napsin niitä hitaasti pois... 🙈🙈
 
Täällä myös salmiakkirakastaja. Muistelin että fazerin salta katten on myös lakritsiuute eli glykyrritsiinivapaata. En tiedä myydäänkö edelleen jossain. Ja ärsyttää jos kaupasta yrittää ostaa jonkun karkkipussin niin tottakai siinä on aina salmiakkia. Mieskään ei tykkää niistä joten ne jää sitten pyörimään ts. napsin niitä hitaasti pois... 🙈🙈
K kaupasta ite ostanut tota 👍
 
Onkos nuo kaikki namituvan soveltuvat salmiakit kovia karkkeja? 🤔
Mul jäi sellanen ajatus et on 🤔 korjatkaa joku jos oon väärässä😂 mä ostin niitä kotiin jemmaan kun löysin yhdestä k-kaupasta, eipä ookaan tullu syötä nyt hetkeen taas 👀
 
Takaisin
Top