Raskausajan ruokasuositukset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullekin vaikeinta on vähentää kahvin määrää, kun sitä normaalisti menee useampi suuri kuppi päivässä :Upside Down Face: Nyt plussaamisen jälkeen oon juonut vaan yhden kupin aamulla.

Oon kans miettinyt, että mitä joisi kahvin tilalla (esim. töissä). Nuo hedelmähaudukkeet voisi toimia. Suosituksia otetaan vastaan! :Hugging Face:
 
Itsellä menee aamulla sellainen puoli muumimukia kahvia, työpäivän aikana sitten pari isoa kuppia mustaa teetä.. Uskoisin että noista tulisi maksimissaan juuri noin se 200 mg kofeiinia. Näistä kyllä tuntuisi aika vaikealta lähteä enää vähentämään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muutoin suositusten noudattaminen ei pitäisi olla ongelma, joulukin meni jo ja onneksi silloin tuli sydämen kyllyydestä syötyä graavilohta ja juustoja :D
 
No juu, sushia voi kyllä tulla vähän ikävä... Vaikka kai sitä jotain kasvissusheja vois syödäkin, mutta kun ainakin omia lemppareita on just kaikki lohelliset 😄
 
Aika lailla noudatan. Joskus on jotain kiellettyä tullut syötyä. Kahvia en juo muutenkaan kuin kupin päivässä, ja alkuraskaudessa se muutenkin maistuu pahalle.

Yksi insuliinihoitoinen radi mulla on ollut. Varmuuden vuoksi olisi hyvä siirtyä siihen radi ruokavalioon, koska nyt on lähtöpaino enemmän kuin edellisissä raskauksissa.
 
Pyrin noudattamaan. Vaikeinta tulee oleen aurajuuston kanssa sekä teehen tykästyin vasta😁 kahvia nyt ei tuu juotua päivittäin muutenkaan.
Tankki maito vanhempien luona pitää myös yrittää muistaa jättää juomatta😫
 
Pyrin myös noudattamaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Merilohta ja meetwurstia ei sovi syödä, niiden kanssa tulee ikävä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pepsi maxia olen juonut jos jotain limsaa olen halunnut, mutta nyt vaihdoin sen 7up:n :tears:
 
Aion noudattaa. Ajattelin myös kokeilla miltä tämä raskaus tuntuisi ilman kofeiinia. Lähinnä vaan siksi, että kahvia tulee juotua vaan yks kuppi päivässä. Kokeilen vaihtaa sen kofeiinittomaan kahviin.

Mutta sushi on paha ja sitä on ikävä jo nyt. 🙄.
 
Myös täällä yritetään näitä noudattaa! Kahvin juontia vähentelin jo etukäteen, nyt siirryin kokonaan teehen. Ehkä voisi siirtyä kyllä johonkin kokonaan kofeiinittomaan vaihtoehtoon. 🤔

Mulla tulee ikävä etenkin lakritsia, myös maksalaatikko on kyllä ollut luottoeines aina kun laiskottaa. :No Evil Monkey::Face With Tears Of Joy:
 
Pyrin noudattamaan noita. Salmiakki on paha ja samoin homejuustot. Onneksi on ainakin yksi salmiakkipussi (salta katten jos oikein muistan), joka ei sisällä sitä haitallista ainetta. En nyt muista sen aineen nimeä, mutta löytyy kyllä jos googlaa.
Kahvia menee, mutta ei välttämättä edes joka päivä saatikka yhtä kuppia enempää. Parina päivänä mennyt nyt ehkä vähän enemmän.
Ja olen vielä laittanut aamupuuron päälle n. rkl verran pellavarouhetta.🤔
Lihatuotteet on helppoja kun en niitä jokatapauksessa yleensä syö🤷‍♀️
 
Noudatan kyllä, mutta yritän silleen järkevissä määrin. Siis ilman hysteriaa. Niissä on kuitenkin hyvin eri perusteita ja eri seurauksia.

Sushi on vaan paha. Ja kuohuviini kesällä 😅 Kofeiinia sen sijaan ei mene kovin paljon, ei siis tarvitse vähentää. Homejuustot ei maistu oikein muutenkaan. Joulu on monesti paha, onneksi se meni jo!
 
Kahvinjuonnin lopetin oikeastaan kokonaan jo yrittäessä ja se vaikutti positiivisesti uniin. Nyt en aio enää juoda kofeiinillista kahvia edes aamuisin, etten taas koukutu. Kahvilassa voin tilata jonkun erikoiskahvin silloin tällöin.

Muutenkin aion noudattaa tarkkaa suosituksia. Tällä hetkellä mitään kiellettyä ei tee edes mieli.
 
Voihan aivopieru....😅 Vanhoista tottumuksista otin subiini aurajuustoa. Mies naamapalmutti vieressä kun tajusin tän puolessa välissä😂😂🤦🏻‍♀️ en nyt kieri huolesta mutta vähän tuli huono omatunto, plääh🤯
 
Mä söin erehdyksissä eilen ricottaa pastassa joka ei kyllä ollut lämmennyt kovin kuumaksi… 😔 no, toivotaan parasta ettei tuu mitään 🙏🏽
 
Mä söin erehdyksissä eilen ricottaa pastassa joka ei kyllä ollut lämmennyt kovin kuumaksi… 😔 no, toivotaan parasta ettei tuu mitään 🙏🏽
En tiiä kuin paljon tälläsiä tapauksia havaitaan että ois ollu haittaa just tietystä syödystä asiasta ja riittääkö kuinka pieni määrä/iso määrä haitan aiheuttamiseen😬 jotain tutkimusta aiheesta olisi kiinnostava lukea..
 
Noissa on mun mielestä listeriariski. En ole itse sitä koskaan sairastanut vaikka olenkin riskituotteita syönyt. Raskausaikana oon siis vältellyt. Mutta tosi huono tuuri on jos sairastutte. Riskin vuoksi kielletty kun voi olla vahingoksi sikiölle. Mutta teilläkään on tuskin koskaan ollut sitä, joten en liikaa huolehtisi jos nyt vahingossa söitte😌
 
Eihän noissa perusterveille yleensä olekaan tartuntariskiä mutta raskaana ollessa kun on immuuniteetti huonompi niin voi tulla jos on pitkään säilytetty ja etenkin jos oli pastöroimattomasta juustosta tehty. Riski on olemassa mutta onneksi pieni mutta tietysti toivon ettei olisi tullut syötyä
 
Noissa on mun mielestä listeriariski. En ole itse sitä koskaan sairastanut vaikka olenkin riskituotteita syönyt. Raskausaikana oon siis vältellyt. Mutta tosi huono tuuri on jos sairastutte. Riskin vuoksi kielletty kun voi olla vahingoksi sikiölle. Mutta teilläkään on tuskin koskaan ollut sitä, joten en liikaa huolehtisi jos nyt vahingossa söitte😌
Kiitos rauhottelusta! 🤭 Kaveri myös vahvisti että aurajuusto uunin kautta ok. 😊👍🏻
 
Takaisin
Top