Raskausajan ruokasuositukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä yritän minimoida kemikaalien käyttöä normaalistikin arjessa, suosin luonnonkosmetiikkaa ja esimerkiksi hajusteettomia pesuaineita. Hiuksia raidoitan normaalisti ehkä muutaman kuukauden välein. Nyt en ole raskaana kampaajalla käynyt enkä ajatellut ainakaan hetkeen käydäkään. Hiuslakkaa käytän arjessa mutta suht maltillisesti, kynsilakkaa en normaalistikaan kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Hajuvettäkään en yleensä arjessa käytä mitenkään päivittäin ja sen voisi nyt kyllä jättää kokonaan pois.

Mun on pakko todeta, etten oo ees käyny vilkaisemassa uusimpia suosituksia 🙈 ajattelen, että maalaisjärjellä ja vanhoja muistelemalla pääsee pitkälle. Terkkarikin totesi, että nehän ovat vaan suosituksia 😂

Mä yritän minimoida kemikaalien käyttöä normaalistikin arjessa, suosin luonnonkosmetiikkaa ja esimerkiksi hajusteettomia pesuaineita. Hiuksia raidoitan normaalisti ehkä muutaman kuukauden välein. Nyt en ole raskaana kampaajalla käynyt enkä ajatellut ainakaan hetkeen käydäkään. Hiuslakkaa käytän arjessa mutta suht maltillisesti, kynsilakkaa en normaalistikaan kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Hajuvettäkään en yleensä arjessa käytä mitenkään päivittäin ja sen voisi nyt kyllä jättää kokonaan pois.
Noi tuoksuvedet ja muutkin ihon kautta imeytyvät (myös deodorantit) kemikaalit jätin minäkin raskausaikana pois. Niinpä nyt imetysaikaan on ollut helppo sitä linjaa jatkaa. Kemikaalien minimointi arjessa on hyvä ratkaisu!

Noi tuoksuvedet ja muutkin ihon kautta imeytyvät (myös deodorantit) kemikaalit jätin minäkin raskausaikana pois. Niinpä nyt imetysaikaan on ollut helppo sitä linjaa jatkaa. Kemikaalien minimointi arjessa on hyvä ratkaisu!
Joo, mua on jo pitkään hirvittänyt, millaisella kuormalla me itseämme "marinoimme" ja veikkaan, että selittää ainakin osittain sairauksia. On siis tuntunut hyvältä ratkaisulta miettiä, kuinka paljon ja mitä tuotteita käyttää.

Joo, mua on jo pitkään hirvittänyt, millaisella kuormalla me itseämme "marinoimme" ja veikkaan, että selittää ainakin osittain sairauksia. On siis tuntunut hyvältä ratkaisulta miettiä, kuinka paljon ja mitä tuotteita käyttää.
Hassuin/ turhin keuhkoihin kulkeutuva "marinointiaine" on minusta wc-pöntön erilaiset raikastimet, etenkin koneellisen ilmastoinnin kiinteistöissä. Saisivat lailla kieltää moisen turhuuden. Pöntöt joko pestään tai ei, raikastin ei ole ratkaisu. Ja joskus vessassa vain tuoksuu, etenkin pienen kakkapyllyn altaassa pesun jälkeen. 🥰
Kakkos sijan eli myös kaupan hyllylle jääviin annan pyykin huuhteluaineille. Eikä minun autossani ole sisäilmanraikastimia, enkä ymmärrä uusissa autoissa olevia ilmastointijärjestelmä joissa on "piilossa" kiinteä nestesäiliö tuoksuaineelle jota mäöräaikaishuolloissa sinne lisäävät.

onneksi oon luopunut hajusteista ja raikastimista jo kauan sitten niin ei oo tarvinu moisia pohtia nyt. muistan kyllä ajatelleeni kun muutin näitä tapoja että miten sitä olikaan niin aivopesty käyttämään tollasia aineita, mistä ei ole mitään muuta kuin haittaa. kerralla tommoset muutokset tuntuu tosi hurjalta elämänmuutokselta mutta siinähän säästää vaikka kuinka paljon rahaakin 😇

Ensimmäinen flunssa ja nyt on sitten aivan järkyttävä olo kun oikein mitään ei voi ottaa ja ekaa kertaa vuosiin pitää selviä ilman finrex, duact, strepsils comboa 🙈 lääkärin määrämä raskaalle sopiva nenäsumute ei ainakaan tunnut saavan mitään aikaiseksi. Influenssa rokotteen olin ottanut ei nähtävästi riittänyt.

Tykkään yleensä syödä pihvejä melkeen raakana, sinihomejuuston ja täyteläisen punaviinin kera. Tänään grillattiin pihviä ja mun pihvi tietty täysin kypsäks, eikä punaviiniä eikä sinihomejuustoa... Eipä kyllä muistuttanutkaan normaalia aistikimaraa, aivan täysin eri ateria 😅

Tykkään yleensä syödä pihvejä melkeen raakana, sinihomejuuston ja täyteläisen punaviinin kera. Tänään grillattiin pihviä ja mun pihvi tietty täysin kypsäks, eikä punaviiniä eikä sinihomejuustoa... Eipä kyllä muistuttanutkaan normaalia aistikimaraa, aivan täysin eri ateria 😅
Sama täällä! Ollaan herkuteltu usein viikonloppuisin hyvillä pihveillä ja nimenomaan pihvi sais olla melkein raaka 😅 Nyt sit joudun vaan vierestä kattomaan herkkuateriaa.. Homejuustot kans vähän harmittaa erityisesti nyt joulun aikaan, mut jospa sitä selviäis 😂

Mietin tota liha-asiaa, että saakohan silloinkaan mediumia/raakaa lihaa syödä, jos se on ollut ensin pakastimessa? 🤔

@Emilia__ mä muistelisin lukeneeni että saa? Mut en ehkä etsiessäni löytäny tarpeeks vakuuttavaa lähdettä että olisin uskaltanu vielä lähtee kokeilee 😄 ai että, kyllä joku tartarkin maistuisi 🤤

minähän se fiksuna tyttönä naureskelin että ei mulla mitään salmiakin himoa tule…..vaikka olisihan se pitänyt tietää että mun lempikarkki on just se millä nyt luulis saavan tän pahoinvoinnin pois 😅 enpä lähde testailemaan

@Coco85 Mä ostin kolme eri pussia jossain vaiheessa:

PXL_20231110_190923019.jpg

Näistä omaan makuun suosikit oli noi fazerin kisut, tokaks parhaita noi vasemmanpuoleiset salty loves, ja vähiten suosikki noi lemon salmiac - niitä en ees oo vielä kaikkia syöny 😄 ne ei mun makuun oo tarpeeks salmiakkisia.

@Nurppu

Mun tekis mieli tilata sieltä Namituvasta se Raskauspakkaus, suurena salmiakinkuluttajana ollut kyllä vaikeaa olla ilman tähän asti 😅

@Coco85 Mä oon kans himotellu jotai kiellettyjä salmiakkeja kauheesti ja pistäny miestä syömään 😆 ja jonkun verran oon saanu nautintoa ihan vaan siitä että oon nuuskutellu miehen salmiakkeja 😆 äiti anto kans ison kasan lakuja jouluna, mies ja miehen lapset ei tykkää lakusta ja mä kyllä olisin niin mielelläni syöny 😄 sit mies pitkin hampain on syöny ettei mee hukkaan ja mä surkuttelen vieressä, mut emmä niitä sit haluu puolen vuoden päästä kuivana ja kovanakaan syyä 😄

Namituvan raskauspakkausta olen itsekkin silmäillyt, mies ei yhtään ymmärtänyt joulun alla kun yritin vihjailla sitä pukinkonttiin 😅

Multa siis mennyt ihan ohi, että mitä on glykyrritsiinittömät salmiakit?

Maistuuko ne oikeasti salmiakille?

Takaisin