Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Johan pisti jännittäväksi teidän elämän! Sydän kurkussa noita aiempien ketjujen enneaikaisina syntyneiden juttuja lukenut, ei näillä viikoilla vielä kenenkään soisi syntyvän! Hyvä että seuraavat, paljon tsemppiä sinne! Päivitäthän tänne tilannetta kun tiedät enemmän! Pääset varmaan loppuajaksi sairaslomalle (vai olitko töissä)?
Hurjaa

Kiitos tsempeistä! Juu kyllä aika vakavaks pisti tulevan äipän ja isän kun hoitajat ja lääkärit toivat tilanteen vakavuuden ilmi. Moneen kertaa sanoivat että erittäin hyvä kun tultiin, eikä kärvistelty kotona pitempää. Nyt vaan todella toivotaan ettei uusisi ennen kevättä/kesää! Kaikki vaikuttas nyt olevan hyvin ja melkosuurella todennäkösyydellä huomenna kotiin <3

Lambi: oon ollut nyt liitonpvärahalla/työttömänä, lääkäri päivystyksessä kyllä ilmoitti että loppuraskaus vietetäänkin sitten sairaslomalla ja täydellisessä rasituskiellossa suursiivot ja painavien tavaroiden/k.kassien kanto kielletty + seksi kielto siinä määrin että joko kondomi käyttöön tai keskeytetty yhdyntä... -_-

Voi hurjaa. Nyt eletään ihania viikkoja kun tiedetään että pienillä on mahdollisuuksia selvitä mutta vielä heidän tarvitsisi kovasti kasvaa. Tsemppiä kizulle loppuraskauteen!

Täällä oli muitakin flunssaisia ja yskiviä niin mitä käytätte olon helpottamiseen. Mulla nyt pari kuukautta ollut köhä joka alkoi pahana ja tässä välissä oli lähinnä virkayskän kaltaista kurkun kutinaa ja nyt taas tullut todella pahaksi. Alkuyöstä saan nukuttua muutaman tunnin mutta nyt useampana yönä kahden aikaan herännyt ja sitten vain torkkunut istualtaan sohvalla. Itku tuli jo väsymyksen vuoksi eilen ja mä en yleensä ihan pienistä inaha tai tihruta. Neuvolasta kehoittivat juomaan lämmintä ja pärjäilemään. No meinaa tällä äipällä tulla kyllä sietoraja vastaan :(

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Olen sitä käyttänyt mutta ei ole tuonut helppiä. Se ei yskään vaikuta ja särkylääkkeenäkin tuntuu vähäiseltä vaikka olen maksimipäiväannostuksia ottanut :/

hemmari, tällä neljän viikon yskäkokemuksella pienen avun mulle on tuonut apteekista saatavat Carmolis yrttikaramellit. Löytyy sokerillisina ja sokerittomina.

Kävin apteekista kyselemässä josko näin raskaana edes jotain apua saisi tähän yskään ja suosittelivat näitä. Olin vähän pessimistinen mutta kokeiltuani totesin, että jonkinlaiseksi avuksi niistä oli. Eihän ne kipua vie, mutta voivat vähän helpottaa sitä kurkun ärsytystä ja ikävää oloa.

Muuten olenkin sitten litkinyt lämmintä teetä hunajalla ja sitruunalla, tai lämmintä mehua.

Joo mäkin tietty liian pessimisti mut tää on nyt niin kauan vaivannut että hermo tiukalla. Juominen Toki helpottaa mutta yöllä olisi kiva tehdä jotain muutakin. Ehkä mä nyt vaan ylireagoin. Nyt kun töitäkään ei ole ja opintoja saa eteenpäin kotona niin ei kai mulla mikään kiire ole tervehtyäkkään. Kiitos avuista! Myös hulluna potkiva pikkuinen taitaa pitää äidin levosta :o

Juur ku pääsin kehumasta niin äskön otettii sydän ja supistelu käyrää ja tulikin 3 toosi ikävän tuntusta supistusta, kohta lääkärin tutkittavaks kahtotaan nyt sit mikä on tuomio... Mä niin haluan kotiin !

Jos kurkku kutisee, niin ihan pelkkä hunaja saattais auttaa yskäkohtauksiin! :) tsempit flunssien keskelle! Ja kizulle jaksamisia! Toivottavasti supistelut häviää ja vauva saa rauhassa vielä kasvaa monta viikkoa masun sisällä.. ♡

Mutta onneksi nyt kuitenkin ne kortisonit annettu vauvan keuhkoja vahvistamaan! sillä kuitenkin lienee suuri merkitys minivauvoille JOS nyt meinaiskin jo syntyä- mutta älkää nyt vielä, jalat kattoon vaan ja olympialaisia tuijottamaan.. mahtaa olla kyllä aika riipivää pakkomakoilla sairaalassa, kaikki sympatiat täältä!
Eipä tarvitse sitä seksipuolta teidän sitten enää miettiä ennen kesää..sori, luin väärin, siis kondomin kanssa:wink

Eli siis seksiä sittenkin..:grin, hauskoja nuo ristitulen ohjeistukset! Niin siis siivous, anopin tapaaminen ja kaikki muu epämiellyttävä kielletty..?
Onko mitään syytä annettu/keksitty supisteluille?

mulle kelpais kyl tuo seksi kielletty määräys :mad: ei vois vähempää kiinnostaa ja ehkä sit mieskin osais olla vaan hiljaa. miks, miks se ei voi käyttää omia käsiään... ärsyttää jo sen ärsyttävät vihjaukset! onhan sillä toki halunsa ja ja ja...mutta kun mulla ei ole!
ja varsinkin nyt kun vatsassa alkanut tuntumaan elämää ihan tosissaan, ei tod vois vähempää kiinnostaa joku mies sorvaamassa.

pahoinvointi kesti onneks vain sen pari päivää, nyt taas ollu jo hyvä. tosin jälleen, vatsan toimintaa odotellessa...

ja aiheeseen flunssa, mä en voi sietää Panadol Hottia, se menthol (vai mitä onkaan) on aikas karu siinä. toivon etten tuu kipeeks, Finrexin ollu aina mun pelastus (nyt toki kielletty).

Juuri yskästä selvinneenä niin mä join siihen kuumaa vettä johon puristin puolikkaan sitruunan mehun ja lusikallisen hunajaa.. Lisäksi käytössä normi kurkkupastillit ja Para-Hot (paremman makusta ku Panadol Hot <- hyi kauhistus minkä makusta o_O).. melko tuskasta oli kyllä viikon ajan öisin ku ei missään asennossa saanu nukuttua. Mulla ei tullu se tauti kerralla päälle, vaan eka tuli kurkkukipu, sitte lähti ääni ja sitte tuli viikon yskä.. Ja voin sanoo et sellaset kunnon yskäkohtaukset raskaana ja eka raskaudesta löystyneiden lantionpohjalihasten kanssa EI ollu kiva elää... lirahti niin helposti housuu, et vessassa sai ravata normaalia useammin.. :confused:
Nyt mulla on alkanu selkäkivut, oon kuitenki yrittäny liikkua edelleen päivittäin, mut liikkeelle lähtö on kyllä melko tuskasta...
rv 21+5.

Voi että kun nää himot ei kohtaa! Mun miehelle kelpais varmaan kans tuo seksikielto..ja mä en meinaa keritä töihin omilta haaveiluiltani..:oops:..tää taitaa olla se ainut miinus tässä raskaanaolemisessa, ettei mies halua mua:sad001 ja mulle kelpais kaikki pikapanot ja pitkät sorvaukset- on kyllä rakastava muuten, mutta varoo joutumasta panopuuhiin..
No, flunssaa ei ole, yritän iloita siitä tänään!

Sepä se. Lantionpohjalihasten treenaus on myös pakko ollut aloittaa tässä yskän ohella. Muuten olisi esim. Töissä ollut pikkusen liian tukalia tilanteita :) mulla rv 21+6 Ja komppaan että selkäkin alkaa havaita edestä löytyvän potkupalloilijan painon. Toivottavasti pahimmilta kivuilta vältyttäis.

Lambi; hehe kiitos naurusta heti aamusella :D

Siis joo itsekkin ihmettelin 2 lääkärin ja hoitajien päinvastaisia oheijeita. Kaikki hoitajat ja tämä toinen lääkäri olisi kieltänyt kaiken ja enenpi... Mutta minut kotiuttanut lääkäri tyrmäsi kaikki kiellot ja varomiset?!? Lienee eri kouluja käyneet? Hoitajatkin olivat vähän ihmeissää, mutta eivät nyt suureen ääneen ruvenneet lääkärin päätöstä arvostelemaan :) ahdistavaa tulla kotiinnkun täällä juurikin se anoppi ja muut läheiset patsi mies, on sitä mieltä et MITÄÄN ei tarttisi tehdä. Eilen heitä jo järkytin koiran lenkityksellä. :D tänään pakko vähän siivota :D

MUOKS: mitään syytä ei tapahtuneelle keksitty/löydetty. Mulla varmaa joteski supistelevampi kohtu tai jotain?

Muokattu viimeksi:
Takaisin