Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu siinä onkin yhenlainen ongelma, jos itse kokee, että pystyy/jaksaa jotain tehdä, mutta kun MUUT tietävät paremmin, että sellaista et voi tehdä :grin... Toki sinun tilanteessa kannattaa nyt tosissaan olla varovainen, ihanaa että selvisitte säikähdyksellä, tsemppiä jatkoon!!

Joo toi seiska-väite on ihan outo. En oo ikinä kuullu. Ja en väittäs et mun serkku jolla on viis lasta, ei ois valmis äidiksi. Ainaki neljännen pojan kohdalla pahoinvointi oli voimakasta, sillon väittivät että tyttö tai tuplat. No ei ollu, viides on sit nyt tyttö :)

Mä en tähä usko! Tuttavalla tyttö ja poika ennestään ja molemmista oksentanut ja reilusti yli 20+ viikoille... Ja nyt odottaa kolmatta ja oksentaa aikalailla vieläkin (vielä ei tietoa sukupuolesta) Ja toinen tuttuni odottaa tyttöä eikä ole oksentanut kertaakaan :)

Voihan se joissain tapauksissa olla jotain perää noissa väitteissä- mutta suurinosahan meistä ei ole "niinkuin muut":),
Omalla kohdalla sen verran pitäis paikkansa että ensimmäistä odottaessa en ole tuntenut mitään etuvuuteen viittaavaakaan, poika tuli - ja sen jälkeen kolme tyttöä joissa ollut lievää etomista alussa, ei mitään oksentamista kuitenkaan. nyt samaa suuntaa, alussa oli vähän outo olo vatsassa, mutta loppui pian..että ottaa nyt sitten selvää..
eka kerralla en ainakaan ollut mikään äiti-tyyppi vaikka ikää ja toivottu olikin! sinänsä toi viimeinen kohta on mielestäni silkkaa humbuukia..
Ja monensuuntaisia raskauksia tuttavilla, joissa pahoinvoinnit ei oo liittyneet vaan tyttöjen odottamiseen vaan enemmänkin "taipumukseen"

Ei kovin voimakkaita pahoinvointeja kummassakaan raskaudessa, eka tyttö ja epäilen tämän toisen olevan poika. :

Tilitys: Olen menossa kohta lääkäriin. Eilen iltapäivästä ilmaantui kipu tuonne vasemman rinnan alapuolelle, ihan kuin kylkiluiden alle. Epäilin itse vahvasti, että joku paikka on ärtynyt kun viisi viikkoa on ahkerasti yskitty. Iltaa kohden kipu paheni, mutta menin nukkumaan josko kipu levolla hellittäisi. Yöllä heräsin voimakkaampaan kipuun + siihen että supisteli kivuliaasti. :sad001 Valvoin ainakin pari tuntia yöllä, kunnes olo oli vissiin helpottanut kun nukahdin uudelleen.

Epäilen että tämä johtuu nyt muusta kuin vauvasta, mutta katotaan mitä lääkäri sanoo.

jaha ja minä sitten ekaa kertaa tänään valun maitoo.jee.pitäs kai olla tyytyväinen että tissit toimii niinkun pitää mut mua vaan ällöttää...plus et nää on aika kipiät ny.yök ja auts. :confused:

Mulla on tullut vatsa aivan älyttömän karvaiseksi :D Koko maha täynnä ihan vaaleaa n. sentin pitusta karvaa, mistäköhän tollanenkin johtuu. :D

Mulla on kans masussa vaaleaa karvaa. Mietin että onkohan se uutta karvaa, vai nostaako venyvä nahka vanhat, aikasemmin huomaamattomat karvat pystyyn ja näkyville :D

Sama täällä mahakarvojen kanssa! Ja tisseistä on alkanut kans valua jotain, maitoako se sit on... Kiehtovaa ja ällöttävää. :D

Emmää tiiä mistä ne tulee, mut esikoisen aikana oli karvanen maha ja nyt on taas, ehkä se johtuu siitä kun sitä mahaa tuijottaa tiheemmin ja huomaa ne ihokarvat paremmin tai sit johtuu vaan hormooneista

Mun mielestä noi mahakarvat on tummuneet asteen-pari. Pituudesta en tiedä et onko kasvaneet vai vaan normaalia enemmän pörhöllä. :D

Mie olen ollu just 2 viikkoa saikulla selän takia. Ei vaan kestä kumarrella ja kyykkiä töissä. Oikeestihan jos ergonomisesti ajattelis, niin nimenomaan pitäiskin käydä kyykkyyn, mutta sieltä ei meinaa päästä enää ylös. Pohkeet on kuin tulessa joka kyykkäyksen jälkeen. Ja ennen raskautta kävin kuitenkin ihan salilla treenaamassa että ei pitäis olla lihastenkaan niin huonossa kunnossa. Ja kun töissäkin joka päivä sitä kyykkimistä. Toi pohkeiden polttelu tullut siis ihan lähiaikoina.

Mie hain apuvälinelainaamosta sellai tukivyön. Että jos se ees vähän auttais töiden teossa. Apuvälinelainaamossa oli kivan olonen tyyppi töissä, kun jaksoi ehdotella erilaisia vöitä, että mikä vaan parhaalta tuntuu. Ja jos töissä ei tunnu hyvältä tuon kanssa, niin toista vaan kokeilemaan...

Tuohon pahoinvointikeskusteluun vielä sen verran, että mun mielestä noista vaihtoehdoista pitää lähinnä paikkaansa vain perinnöllisyys.
Mun äidillä oli todella voimakasta pahoinvointia minun ja mun siskon kohdalla, mulla poikien kohdalla. (Tyttöjä mulla ei tosin edes ole.)
Kaksospoikia odottaessa äidillä ei taas ollut pahoinvointia ollenkaan.

Tuo seiskakohta on kyllä mielestäni ihan huuhaata.

Itsellä tuntuu tämä pahoinvointi jatkuvan edelleen. Välissä oli monta hyvää päivää, mutta tänään alkoi aamu taas yrjöllä...

Vielä kysymystä viisaammille. Joku puhui jotain seksikiellosta. Tai sais tarkemmin, että pitäisi käyttää kondomia tai keskeytettyä yhdyntää, kun on ollut supistuksia... Miksiköhän näin? Onko spermalla joku vaikutus asiaan?

Takaisin