Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Seksiähän sitä käytetään yhtenä kommesta ässästäkin kun halutaan et synnytys käynnistys. Mut eihän niiden toimivuutta luvata. Sillä spermalla siinä just on joku vaikutus.. Mut en tiiä tarkemmin.

varmaankin siinä tilanteessa että supistuksia on paljon, kipeitä ja sairaalahoitoa vaativia niin spermalla vois tosiaan olla synnytystä edistäviä vaikutuksia..eihän se yksistään mitään käynnistä, mutta just siinä tapauksessa että paikat alkaa olla valmiit muutenkin.. meillä ei oo kyllä ikinä saanut aikaan mitään, vaikka yritetty on noilla ylimenneillä raskauksilla. Olishan se aika huono systeemi, jos sperma sais lapset ulos ennen aikojaan- noin niinkun suvunjatkumisen kannalta!

Kipujen syyksi paljastui murtunut kylkiluu ja/tai revähtänyt kylkiluu. Ja tämä siis mitä todennäköisemmin viiden viikon rajun yskimisen seurauksena, että kiitos vaan flunssa! :hello2

Vauvalla on kuitenkin kaikki mitä ilmeisemmin hyvin, kivuliaat supparit loppunut ja vauva liikkuu aktiivisesti.
Mutta tuo kylki on todella kipeä. Murtumista ei tietenkään röntgenillä tässä tilassa tsekata, mutta kävisi kyllä järkeen tuon kivun osalta. Joten rauhallisesti eteenpäin. Kovin paljon tässä ei siis tarvitse liikkumisesta haaveilla, vaikka flunssa näyttää ohi menevänkin... *huoh*

Hui, oot sä sitten kovaa yskinyt:eek:..sekö nyt ihan itseskseen sitten paranee? toivotaan että pikkuinen jättää potkimatta sitten just sinne kun tila vähenee..auts!

Ei ole kyllä ikinä ennen näin käynyt (tosin ei ole tainnut olla näin pitkään kestävää yskääkään ennen... :rolleyes: )mutta olisikohan nyt sitten raskaudesta johtuen alttiimpi tuollaiselle paikkojen hajoamisellekin...

Itsekseen paranee, panadolia naamaan, jos ei muuten kestä niin pitää hakea vahvempaa lääkitystä, mutta suositteli pärjäämään panadolilla. Mutta elämää kyllä helpottaa se, että yskä on nyt laantumassa. Kaikkein eniten meinaan tuohon sattuu kun yskii, se kipu on jotain ihan järkyttävää. :confused:

Paranemisnopeutta ei pystytä edes arvioimaan kun ei vamman todellista tilaa ole nyt röntgenillä todettu. Joten aika näyttää... Toivottavasti paranee ennen synnytystä! :grin

Ohhoh, toivottavasti paranee kuitenki nopiaa eikä vauva ala potkimaan siihen paljoa.

Tuota mua vähän vaivaa, kun mullahan ei vieläkään oo semmosta kunnollista vauvamahaa (kuten oon mooonesti jo maininnukki) nii mää pystyn ihan normaalisti rönöttämmään niinkö ennenki. Mitenkähän se vauvaan sitte vaikuttaa..? Tai esim. kumartaessa, nii meneeköhän se vauvaki ihan läjään tuola vai pukkaantuukohan se vaan selkää vasten enempi.. Kyllähä mää tottakai yritän istua enempi suorassa jne. mutta esim. jalkahoitoja tehdessä mun on pakko olla 90 asteen kulmassa, että nään kantapäitä hoitaa. Nii vähä pelottaa, että mite se vauva on tuola ja miten se saa hengitettyä jne. :oops:

Yleisohjeena voinee sanoa, että jos oma olo pysyy hyvänä (=ei ahdista tms) niin vauvakin mahtuu olemaan hyvin. :)

ja se ´hengitys´ kyllä kulkee hyvin siellä napanuorassa:grin-eihän verisuonetkan mee tukkoon kehon koukistuessa..
rispaa jalkoja vaan rauhassa niin kun hyvältä tuntuu!
alkaa itse huomata että nyt istun pöydän ääressä jalat levällään, niin että mahalla hyvin tilaa siinä välissä, lapsetkin huomautti kun keittiönpöydänalla remusivat..
25+

Sitä mää oon vähä aatellukki, että sitte viimestää suoristaa ittiä jos alkaa painaa mahaan jotenki tympiästi tai muuta vastaavaa. Tuossa toissaviikolla oli tympiä, ku asiakas ei päässy tuohon hoitopedille, nii mun piti tehä jalkahoito lattialla istuen. Sillon kyllä illalla tunsi mahassa, että nyt ei oo ergonomia ollu ihan kohillaan. :/

se seksi S perustuu siihen että sperma pehmentää paikkoja ja orgasmit saa aikaan supistuksia, niin ja toki se elin myös osuessaan "ärsyttää" kohdunsuuta ja jos lisätään siihen vielä nännien nipistely ja stimulointi niin se erittää oksitosiinia.

On kyllä kamalaa, että yskästä murtuisi kylkiluu! :eek:
Itselläni meni muutama vuosi sitten lihaskramppiin kyljestä, kun kuukauden oli kova yskä. Hölmönä tuli kärsittyä ja kun opettajat (olen siis opiskelija) alkoi pyytämään mua poistumaan huoneesta yskimisen ajaksi niin tajusin mennä lääkäriin, joka totesi, että mulla on keuhkoputkentulehdus.. :rolleyes:

Hitto, kun itsellänikin on tuo alaselkä kipeytynyt ja fyysistä työtä kun vielä teen.. Itselleni tuo tukivyö, josta on välillä ollut puhetta, mutta aikaisemmin olen ohittanut koko asian, niin on mulle ihan uusi juttu. Voisiko joku kertoa mitä (kun niitä on kait erilaisia ja eri hintaisia?) itse käyttää ja että toimiiko? :)

Sillon ku odotin esikoista niin meiän ryhmässä oli yksi äiti jolta vauva potki kylkiluun poikki, se monotti aina samaan kohtaan ja kovaa ja lekuri totes et kylkiluu oli murtunut

Et pysty tekeen hallaa vauvalle. Kyllä keho kertoo asennot jotka ei käy. Mää pystyn vieläki nukkuun mahalleen, vaikka tää maha onki ihan selvä vauvamaha eikä mistään pienimmästä päästä.

Aaaargh. Ehkä kolmas kerta nyt raskauden aikana kun olkapää jumittaa. Siis sattuu ihan todella niin ettei pysty edes nukkumaan eikä muutenkaan olemaan. Lämpö helpottaa vähän mutta ei ole keinoa pitää mitään lämmintä siinä koko aikaa. Liiallinen väsymys iskee kun kivun takia pitää valvoa. :(

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla on särkenyt ja turvottanut jalkoja ihan mielettömästi :(

Hankin tukisukka-kaupasta netistä kahdet tukisukat, on muuten hyvät (tää ei ole maksettu mainos :) ) !
Aamulla laitan heti jalkaan jos tiedän että on piiiitkä päivä edessä. En tajua mihin se perustuu että sukat puristaa niin helpottaa, pääasia että auttaa.

Tukisukkahousut kuulostaa.... Yäk..... En halua! :D

Oi voi, nyt se ihana kuorsaus on alkanut..tosi naisellinen olo! Ihmettelin kun mies kömpi aamuyöstä sohvalle nukkumaan. luulin että ärsyyntyi kuopuksen ähinään, kun siinä välissä pötköttää.. mutta sanoi aamulla että oli kolme tuntia kuunnellut mun sahausta, eikä kertakaikkiaan saanut nukuttua..:confused: toinen huonekaan ei kuulemma ihan riitä vaan tarvii toisen rakennuksen saadakseen nukuttua tässä taloudessa..:grin, että tupia nousee pihaan kovaan tahtia..
jatkoi vielä lohduttavasti että tietää ulkoa jo nää vaiheet, tätä tää nyt vaan on (mä kun yritin syyttää hiipivää flunssaa..)
Pitää yrittää suosia kylkiasentoa.

Kylkiasennosta puheenollen, tiedättekö kuinka kauan on turvallista nukkua selällään? Mun ei tule vielä mitenkään paha olo selällään ollessa, mutta kun olen kuullut, ettei enää tässä vaiheessa ole hyvä olla selällään, niin olen alkanut nukkua pääosin kyljellään. Voiko tässäkin luottaa ihan omiin tuntemuksiin...? En muistanut rakenneultrassa kysyä lääkäriltä enkä ole neuvolaan tuon takia viitsinyt soitella.

Kyllä mä sahaan pääosin selällään, en oo ikinä huomannut sen mitään aiheuttavan (siis tuon kuorsaamisen lisäksi:rolleyes:) lepään ehdottomasi parhaiten niin. ylös nousen kyllä kyljen kautta-tuntuu paremmalta niin.
perustuisko se selkäasennon välttäminen johonkin selkäpuolen suonten painamiseen??

Takaisin