Minulla on kanssa ollut syömishäiriöitä, tosin vain teini-iässä, ja olen jo vuosia ollut mielestäni täysin parantunut (kauan siihen kyllä kesti). Painokin on ollut mielestäni ihan tasainen (en siis omista vaakaa niin en voi sanoa varmasti) jo vuosia, tosin viime vuonna olinkin vahingossa laihtunut stressin takia ja pikkaisen alipainoinenkin juuri ennen raskautta. Nyt kuitenkin reipas painonnousu raskausaikana ja muut raskauden tuomat muutokset on kyllä pikkasen huolettaneet juuri sen synnytyksen jälkeisen ajan kannalta. Toivon, etten olisi liian ankara itselleni ja pystyisin hyvillä mielin vielä katsomaan peiliin raskauden jälkeenkin, mutta aika kai näyttää. Olen kateellinen naisille, jotka suhtautuvat armollisesti ruumiiseensa eivätkä stressaa raskausarvista tai selluliitista, ja toisaalta olen myös kateellinen naisille, joille raskaus ei aiheuta suuria muutoksia vartaloon (esim. äitini aikoinaan).
Sinänsä en pelkää syömishäiriön puhkeamista, sillä olen mielestäni jo sellaisen epäterveellisen käyttäytymisen yläpuolella, mutta synnytyksenjälkeinen masennus oman ulkonäön suhteen vähän jännittää. Toisaalta ihan turha stressata tällaisesta etukäteen, kun voi hyvin olla ettei mitään ongelmia tulekaan!
Ja niin - vaaka, ruokarajoitukset tai paastoaminen kyllä minusta pitäisi olla kiellettyjä raskauden jälkeen (ja tietysti myös aikana)! Ei ne ole hyväksi tai tarpeellisia, kyllä perusruualla (herkkuja välttäen) ja kevyellä liikunnalla pääsee hyviin tuloksiin sitten painon suhteen. :)
Sinänsä en pelkää syömishäiriön puhkeamista, sillä olen mielestäni jo sellaisen epäterveellisen käyttäytymisen yläpuolella, mutta synnytyksenjälkeinen masennus oman ulkonäön suhteen vähän jännittää. Toisaalta ihan turha stressata tällaisesta etukäteen, kun voi hyvin olla ettei mitään ongelmia tulekaan!
Ja niin - vaaka, ruokarajoitukset tai paastoaminen kyllä minusta pitäisi olla kiellettyjä raskauden jälkeen (ja tietysti myös aikana)! Ei ne ole hyväksi tai tarpeellisia, kyllä perusruualla (herkkuja välttäen) ja kevyellä liikunnalla pääsee hyviin tuloksiin sitten painon suhteen. :)