Raskausajan oireet, vaivat ja tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pihla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin vauva painaa ihanasti lantiolla, sekä alamaha ja alaselkä kipeänä. Oon niin väsy päivien jälkeen, että nukun yöt kuin tukki! Paitsi yks vessareissu pitää yöllä tehä. Mustakin tuntuu, että maha repeää, kun mullakin mennyt viikon yli esikoisesta. Ja voi kamalat raskausarvet. :/
Närästys on kyllä inhottavaa. :/ Ota persikka suosiolla rennie, niin huomattavasti helpompi olla. Elä syö esim suklaata tai happamia juttuja. Munki pitää olla tarkkana, että mitä suuhuni pistän, ettei vaan illalla iske närästys. Niin ja makuuasentokin pahentaa närästystä.

Pari päivää on ollut todella vetistä valkovuotoa. Mistä tietää varmasti ettei se ole lapsivettä? Sitä on kyllä tullut tosi vähän, ettei mitkään siteet tms ole kastuneet, mutta kuitenkin tavallista enemmän.

Ja voi, tänään on ollut aika kurja päivä raskausarpien suhteen. Niitä taitaa tulla lisää, ja nyt viikon aikana tulleet senkuin tummenee violetimmaksi. Pelkään jo, miltä maha näyttää synnytyksen ja palautumisen jälkeen ja voinko enää olla kamalan sinut sen kanssa, saati sitten että niitä vielä tulisi lisää (mikä on aika todennäköistä). Mistä nyt repisin jonkun mielenlujuuden etten anna tällaisen vaikuttaa itseeni ja pilata loppuodotusta.

Kai ne raskausarvet kuitenkin pienenee kun mahan koko palautuu, ja vaalenee niin ettei niitä huomaa. Toivon mukaan.

Muuten on ollut ärsyttävän oireetonta ja helppoa! Harjoitussupistelee paljon, mutta niin on ollut jo viikkoja - kipuja ei ole tullut enää. Toivon mukaan ne harjoitussupparitkin tekisi jotakin, haluaisin kyllä synnyttää ennen laskettua aikaa (ensi viikolla, please!).

Mullakin muuttunut valkovuoto tosi juoksevaksi muutama viikko sitten- kenties vaan kuuluu asiaan..liukuu vauva ulos kohdusta kuin tukkijoessa ikään..

Mulla myös valkovuoto tosi vetistä ja välillä tulee oikeen lorahtemalla...not nice. Täällä ollaan kans todella väsyneitä. Yöllä ei saa kunnolla nukuttua ja tuon rakkaan aviomiehen kuorsaus ei kyllä helpota tilannetta. Närästys on toisinaan aivan kamalaa ja sitten mulla on sellaista ahdistusta, ikään kuin joutuu haukkomaan henkeä eikä meinaa jaksaa olla missään asennessa, muilla tälläistä oiretta? Hirveetä valitusta per#%%#!!! Mieskin valittaa, että olen kuulemma äkäinen...sanoin vaan että helppoa se teille miehille on tää vauvan maailmaan saattaminen...no toivottavasti kohta helpottaa, ainakin nää raskaus olot :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Istuskeltiin miehen kanssa autossa, kun alkoi todella kovaa sattua tuonne lantion väliin missä vauvan pää on ja vatsaa kiristeli ja selässäkin tuntui. Sattui aika paljon ja hetkeksi laantui kunnes sattui uudestaan.
Ehdittiin jo ajatella, että nytkö se sitten lähtee käyntiin supistuksilla. Sopivasti liikenteessä autolla, mies mukana ja tyttökin mummillaan... Mutta eih, vähän ajan päästä kipu alkoi laantumaan ja vatsa rentoutumaan sekä vauva potkimaan :p

Gemini, siellä se vauveli vaan ottaa parempaa asentoa ja raivaa tietä! :) Täällä samanlaisia tuntemuksia.

Mulla on jo pitkään tuntunut sellainen inhottava paineen tunne peräsuoleen (johtuu ainakin osaksi peräpukamista), mutta nyt viime päivinä se paine koko alapäässä on pahentunut entisestään. Kyljelläni sängyssä maatessakin saatan tuntea vauvan liikkuessa liikettä välilihassa asti :eek: Ihan kuin se olis pyrkimässä jo ulos. Samankaltaisia tuntemuksia oli aika aikaisessa vaiheessa toisessakin raskaudessa, ja kuitenkin synnytin vasta yhdeksän päivää lasketun ajan jälkeen. Nyt olen viikolla 35+5. Huoh. Muutenkin rankka kuukausi edessä, kun on muutto tulossa.

Mitään oikeita synnytystä ennakoivia merkkejä ei ole ollut. Harjoitussuppareitakin hyvin harvoin. Toissapäiväisessä lääkärintarkastuksessa kohdunsuu oli kiinni ja vain vähän pehmentynyt, ja kaulaa jäljellä vielä 2-3 cm. Tulevan muuton kannalta parempi, että synnytystä ei tarvitsisi ennen laskettua aikaa odottaakaan tapahtuvaksi, mutta muutoin vaihtaisin nämä raskausvaivat vauva-arkeen vaikka heti.

Meilläkin muutto tulossa, jonka takia toiveena olisi kyllä, että vauva tulisi vaikka ensi tai sitä seuraavalla viikolla, kun muutto on kuun lopussa ja haluun synnyttää täällä.
Kaikki läheisetkin ehtisivät nähdä vauvan ennen kuin kilometrejä tulee väliin.. :)

Onko muilla ollut paljon lämpötilanvaihteluja? Toisinaan ihan kamalan kylmissään ja taas hetken kuluttua on niin kuuma, että oikein hikoilee :confused:

mulla kanssa toi ahdistusolo,tuntuu ettei mikään asento oo hyvä,ei vaan saa henkee ja tuntuu ettei toi vauva mahu mahaan kohta enää :confused: viime yönä katkonaista unta ehkä pari-kolme tuntia; karmee tasanen menkkajomotus säteili nivusiin ja selkäänkin.vähän niinkun koko yön kestävä yks supistus :eek::mad: hyi saasta.riittäs kiitti jo

Ja nää imetyshikoilut vasta jotain onkin, suorastaan hämmentävää. Mä kun olin ajatuksessa, että hikoilu vihdoin loppuis, mutta raskaushikoilu olikin alkusoittoa :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Ja sulla skylar sentään ihan siedettävä sää tohon hommaan (vai onko siellä helleo_O?)
mä oon ihn varma että oma syntyy keskellä jotain helleaaltoa ja saa hiota kun sika siellä sairaalan muovilakanoissa:confused:. YÄÄÄK!

Mä en kyllä nyt hikoile, enemmänkin kylmä kokoajan- saapi nähdä mitä tuleva yö taas tuo tullessaan?
huomenna olis heti aamusta kevätjuhlat,
nyt voiskin sitten olla hyvä ja rauhallinen yö..:goodnight jos taas seuraavana supistelis:smiley-angelic001

Huh! Mä muistan kans sen muivilakanoissa hikoilun... Nytkin kyllä aikamoista kuumostusta jatkuvasti

Mä olen kanssa mielestäni ruvennut loppuraskaudessa hikoamaan enempi. Ihan jännä nähdä mitä tapahtuu sitten imettäessä! Ja kanssa en ole palellut nyt yhtään, vaikka yleensä palelen aina, mutta liian kuuma tulee kyllä helposti.

Musta tuntuu, että oon yhtäkkiä lihonut tosi paljon! Maha on valtava, mutta lisäksi myös reidet ja naama tuntuu tukevoituneen ihan muutamassa päivässä. Oon kyllä herkutellutkin, mutta ei se yleensä tällä lailla näy. En tiedä voisiko olla turvotusta, tai sitten vaan lihon nyt tosi helposti.

Kaiken lisäksi ihokin on ruvennut kukkimaan, mietin että johtuisiko loppuraskauden hormonimuutoksista, vaiko ihan jäätelöstä. Mutta joo, hehkeänä synnyttämään...not. Taidan kyllä elää loppuraskauden kevyemmin! :)

Harmi kyllä mitään oireita ei ole nyt taas ollut, ainoastaan harjoitussupistuksia se normaali määrä. Tulis nyt edes jotain, että tuntuisi synnytys olevan vähän lähempänä. Toivon kyllä nyt oikeasti, että vauva saapuisi ennen laskettua aikaa. Ei millään kyllä jaksaisi odottaa sinne asti.

Musta tuntuu , että iho olisi vähän rauhoittunut, mutta en sitten tiedä johtuuko siitä, kun ei tarvitse joka aamu laittaa mömmöjä naamaan. Ei vaan jaksa enää meikkailla :p
Vaihdoin myös ihonhoitotuotteet vähän aika sitten Herbinasta Niveaan, että en sitten tiedä tykkääkö iho enemmän Niveasta :)

Arpia näyttäisi tulleen lisää vatsaan, mutta nyt sellainen mielentila menossa (huomenna saattaa asia taas harmittaa, on nämä mielialavaihtelut on niin kivoja :Heartred), että ei jaksa stressaa :)

Raskausarvista olen, ihme kyllä, tainnut selvitä ilman niitä. Ei ainakaan mikään kiinnitä huomioo... Sellanen yks lyhyt ja paksu on esikoisen jäljiltä, tulee taas paremmin esille.
Ja hikoilu, kyllä! etenkin nukkuessa.

Mutta nää nivuset, jumaliste! (ja ehkä vähän häppäritkin?) Eilisen aikana kipeyty kunnolla, yöllä jo asennon vaihto sattu. Sellanen tulinen polte, eikä tää tukivyö tunnu helpottavan yhtään... Hitto jos tää on tätä koko loppu odotuksen.

Meillä on nyt huonosti nukuttu yö takana. Minut piti hereillä kouristeleva maha ja bilettävä masuasukki. Esikoinen nukkui myös huonosti (ois vissiin halunnu myös bilettään, nyt jo iskee sisarkateus?!), niin mies sitten nukkui neitin huoneessa, joten silläkin unet katkonaiset. Mä en ite saa yhtään nukuttua neitin huoneessa, niin siksi meillä tällänen järjestely.

Aamulla sitten mietin mille alkais, kun miehellä hommia koko päiväksi, niin päätin viedä neidin mummulaan päiväksi. Yleensä käydään siellä vaan porukalla ja edellisestä yökylähoidostakin on pitkä aika. Eli heti kun pääsin takas autoon, niin padot aukes. :P Joo, tää väsymys yhdistettynä hormooneihin ja kaiken lisäksi radiosta just alko soimaan wish You were here, niin ei voinu mitään. Pitäs vissiin enemmän antaa tuota muksua mummulle hoitoon. Kohta synnytyski ja pitää olla siellä sairaalassa, niin miten mää kestän! No jospa tämä olotila korjaantuu seuraavilla hyvillä yöunilla ja kun sairaalassa ollaan, niin jospa Se suloinen vauveli vie kaiken mun huomion ikävältä. :Heartred

Konttausasento on mulla osoittautunu aika monessa tuskassa helpotukseksi. Ja vielä naama lattiaan ja pers** ylös niin liitoskipukin helpottaa. Kannattaa kokeilla.

Takaisin