Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei kannata lukea tätä loppuosaa, jos ei kiinnosta pinnalliset ulinat turhasta. Niitä on siis nyt kaksi (vain!) aikas punaista, muuten olen toistaiseksi käytännössä selvinnyt ilman. Mutta nämä kaksi on tullut viikon-parin sisällä ja on kyllä aika komeita ja näkyviä, niin pelkään tietysti että lisää on luvassa. Ja lisäksi mun maha on muuttunut tosi karvaiseksi raskauden myötä, ja on vielä täynnä punaisia arpeutuvia kissanraapimisia ja kaiken kruunuksi mulle on tullut finni tai joku vastaava tulehtunut näppy navan yläpuolelle (miten ihmeessä sinne voi edes tulla finni, voiko olla tästä rasvaamisesta?). Ja vielä kaikki verisuonet näkyy läpi, niin musta mun maha on nyt vaan yksinkertaisesti ruma!! Siis todella, mun maha oli ennen niin paljon nätimpi, enkä nyt tarkoita raskausmahan muotoa vaan kaikkia näitä ihomuutoksia lähinnä. Ei huvittais näytellä sitä miehelle tai neuvolantädeille tai kellekään, ja pelottaa että se muuttuu vain pahemman näköiseksi sitten kun siellä ei ole vauvaakaan.
??Kävin sit yöllä piipahtamassa päivystyksessä, lopulta kun lääkäri saapu niin viipy mun luona 2min ja lähti. Eipä se pitäny mun turvotusta minään, meinas et kohtu siellä saattaa painaa jotain, ja siks turvottaa. Vilkas nopsaan nilkkaa (ja mies oli kotona kattellu että olisko peräti myös reisi paksumpi...mainitsin tästä siellä mutta eipä kiinnostanu.)
Jos turpoo enemmän, alkais punottaa ja kipuilis niin sit uudestaan. Hoitaja kyl meinas ku kysyin tulppa-oireista, ettei välttis kipuilis...eli ihan eri vastaus ku lambilla.
Gemini, sama täällä, sekä alakulon että kaivautumisen kanssa :)
Ihan älytön pönkeäminen ollut eilen ja tänään käynnissä - ja vannon, että siellä on jo käyty puoliksi ulkonakin välillä, ainoastaan sikiöpussi pitänyt paketin kasassa :D
Alakuloisuus voi tosiaan johtua tosta "elämättömästä kesästä". Itsellä ei ainakaan enää oikein kuntokaan riitä mihinkään. Ainoa mahis ulkoilulle on lyhyet kävelyt, ja mm. tänään sekin loppui sellaseen läkähtymiskohtaukseen, että hetken luulin jo pyörtyväni.
Toisaalta veikkaan, että niillä hormoneilla on taas tässäkin osuutensa. Ja kovasti toivon, ettei alakulo ennakoi synnytyksen jälkeistä masennusta tms. vakavampaa :/ Mutta sen näkee sitten. Ja koska asiaa on miettinyt jo ennakkoon, ehkä siihen osaa sitten reagoidakin heti.
Välillä on kyllä pakko vai nauraa tälle omalle ajatusmaailmalleni, koska aina kun siitä puhuu ääneen niin se siinä ei vaan ole mitään järkeä :)
! ota ihmeessä puheeksi miehen kanssa nuo tuntemukset.