Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla nyt seuranta seuraavasti: paasto, sit 1h arvot aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen.
Äitiyspolille aika tortaina ja siellä sit katotaan tarviiko insuliinia/tai muuta lääkitystä. Mulla on nyt arvot lähteny heitteleen aikaslailla, aamupalan jälkeen saattaa olla verensokeri 8.5 vaikka oon syöny samanlailla ku ennenkin...
Mut katotaan mitä ne siellä sanoo. Ruokapäiväkirjaa pitää myös täyttää...
Mua alkoi nyt oikeesti vähän pelottaa, kun ekassa neuvolassa terkka kysyi onko mun vanhemmilla tai sisaruksilla diabetesta ja kun vastasin ei, niin en oo sitten käynyt kertaakaan sokerirasituksessa (silloin alle 25 ikä ja BMI). Myöhemmin mulle tuli vastaan, että myös isovanhemman 2-tyypin diabetes olis riskitekijä, jonka takia pitäis mennä sokerirasitukseen ja mun mummillahan on. En tietenkään tajunnut asiasta mainita neuvolassa ja jotenkin asia on välillä käynyt mielessä, mutten oo sitä sen pidemmälle miettiny, kun syön pääsääntöisesti terveellisesti ja urheilin paljon. Nyt kuitenkin just luin lehdestä, että jollakin oli juuri isovanhemman diabeteksen takia tod.näk. puhjennut raskausdiabetes, vaikka itse oli liikunnallinen ja söi terveellisesti ja tietysti Käypähoitosuosituksissa peloteltiin ties millä, jos ei radia hoida. Mutta siis, että jos mulla oliskin radi niin olisko sen jo huomannut jotenkin tähän mennessä (esim. näkyykö neuvolan pissanäytteessä sokereissa - ne on ollu puhtaat mulla joka kerta - tai omassa olossa)?? Nythän on jo rv 30+2, että ei kai sitä rasitustakaan tehdä enää..?