Raskausajan Diabetes eli "RaDi"

Mulla sanottiin ekassa neuvolassa että pitää varata sokerirasitus nt-ultran jälkeen, eli jonnekin 12-15 viikoille varmaan menee. Seuraava neuvola sitten joskus 15-16 viikolla eli siellä sitten varmaan viimeistään kuulee tulokset. Onhan tuohon vielä aikaa, mutta nyt jo jänskättää että heittääkö arvot. Haluaisin kuitenkin uskoa siihen että terveen paperit olisi mahdollista saada, vaikka viimeksi ongelmaa olikin, mutta jotenkin se vaan tuntuu niin epätodennäköiseltä....
 
Tuleehan ne tulokset varmaan Kanta-palveluunkin, mulle tuli ainakin sähköpostiin viesti kun verikokeen tulokset oli sinne kirjattu. Mahtaahan se olla kyllä melkoista puhelimen vahtaamista että milloin viesti sit pilahtaa :D Mua jänskättää jo kans.
 
Nostelen tätä nyt. Itsellä sokrurasitus reilun viikon päästä. Sillon 15.viikko menossa. Onko muut jo käyneet ja jos saa udella, millaisia tuloksia tullut? :) Itsellä semmoinen kutina että saattaa napsahtaa taas... mutta voi kyllä olla että ei vielä tällä kerralla narahda, vaan vasta sitten päälle kahdenkymmenen viikon testissä.
 
Itse kävin viikko sitten,1 ja 2 tunnin arvot oli priimat mutta paasto oli 5.6 kun se raja on 5.3. Nyt oon sitten mittaillu verensokereita muutaman päivän,mutta ne on ollut ihan normaaleja :)
 
Mä kävin alkukuusta, 2h arvo meni yli ja nyt kotiseuranta vkolle 36 :sad001 Kotona ollu oikein hyviä arvoja, kai? Onkohan noille arvoille jtn alarajaa olemassa o.O
 
Mä kävin 12 viikolla ja paastoarvo oli 5.5
Mittailen ny vaa kotosalla kolmena päivänä viikossa ja valitsin to, pe ja la ku yks päivä piti olla vloppua :)
 
Joo noi ylärajat mulla onkin siinä seurantavihkossa, mut esim tänään aamupaasto 3,9. Jäin miettii onko se liian vähän.
 
se on matala, mutta jos ei itellä oo mitenkään erikoin olo niin en olis huolissaan. Diabeetikolla alle 3 on jo vaarallinen, mutta terveellä harvemmin niin alas ees menee.
 
Sokerirasitus käytynä, viimeks ei ollut, mutta lapsi oli niin iso että nyt jouduin jo alkuraskaudesta rasitukseen, pitäiskin kattoa kannasta onko sinne tullut jo jotain. Neuvola ois ensi viikolla vasta:)
 
Harmillista että joillakin on näemmä mittausrumba edessä. Ei se mitään herkkua kyllä ole, toivottavasti pysyis kaikilla arvot kohdillaan. :) Saa nähdä miten itelle käy ensi viikolla, onneksi täällä ei ole vertaistuki kaukana.

Mulla on nyt joitakin viikkoja ollut oireena ihan tuhoton jano ja sitä myötä sitten lisääntynyt vessassa ravaaminen. Suu tuntuu kuivuvan ihan hetkessä. Mietin että johtuisiko sokereista, mutta toisaalta en jotenkin jaksaisi uskoa että olisivat yhtäkkiä menneet niin huonoiksi, että ihan oireilee. Juon normaalistikin liian vähän vettä, tiedän sen, ja nythän kroppa tarvitsee sitä vielä reippaasti enemmän. Jospa olisi siis vain yksinkertaisesti kehon keino viestittää että juo prkl! :)
 
Sokrurasituksessa ei onneksi poikkeavaa. Arvot oli reilusti alle viitearvojen. Uusi testi sitten viikkojen 25-28 välillä. Kauhistuttaa jo valmiiksi, kun se itse testi litkuinen päivineen on jotain ihan kauheaa... Mutta kyllä sen kestää toki hyvän asian puolesta. :)
 
Minulla ei rasitusta ollenkaan, koti mittailua jo plussasta asti ja nyt reilun kuukauden ollut lääkitys kun liian korkeita arvoja.
 
Jes, puhtaat paperit tuli. Mulla tosiaan oli toi esikoinen valtava, että toisaalta en voi iloita kun tästäkin saattaa tulla sellainen ilman radiakin...
 
Mulla oli tänään sokerirasitus. Äsken neuvolatäti soitteli tuloksia. Paastoarvo oli tasan sen 5,3, kahta muuta en nää muista mutta ne oli hyviä. :) Saan nyt ilmeisesti neuvolasta laitteet että seurailen kotona arvoja. Voiko illalla ennen paaston alkua syödyt sipsit vaikuttaa arvoon? Paastosin 10 tuntia, kun neuvolatäti sanoi että se riittää. Olisko tulos voinut olla alle 5,3 jos olisin paastonnut vaikka 11h? Kyselen tyhmiä, koska radi diagnoosi tuntuu hölmöltä kun arvo on just rajalla.
 
Mulla ainakin neuvolassa neuvottiin että ennen rasitusta kannattaa syödä ns normaali ruokaa ettei mitään mättöä. Ja nyt kun ite seuraan arvoja niin kyllä se vaan illalla vedetty jäätelö esim näkyy aamun arvoissa
 
Ei mulle vaan sanottu. Eli voi johtua siis ihan hyvin sipseistä. Mittailen toki kun laitteet saan kotiin ja syön sen mukaan mitä arvot on. Yritän vaan itelleni järkeillä et mulla ei välttämättä oo radia ja jos on niin ei tarvii sitä stressata.
 
Takaisin
Top