Raskaus/ravintolisät + muut hömpät

Kalaöljyä on ennen suositeltu, mut ei enää. KalaMAKSA öljyä ei missään nimessä saa syödä A-vitskun takia. Sitä kalaöljyä on suositeltu siksi alunperin itsekin söin, mutta pikkuhiljaa jokainen nla rupee kieltämään. Uutta tämän vuotista tutkimusta kuulemma, että ei enää saa syödä.

Ps. Kuumeiluosiossa oli monelle muullekin sanottu, että ei. Ei siis pelkkä jns kaupunki :wink Siel puhuivat myös myrkkyjäämistä öljyssä... Itse tiedän nla:sta verenvuotoriskin vain mistä myös varoittelivat.
 
Muokattu viimeksi:
Mutta kuka haluaa syödä ni syököön. Ei ketää voi pakottaa. Jokainen ottaa riskinsä omanmielen mukaan :) Itse kun oloiltani pääsen niin otan avokadosta ja pähkinöistä ne mieluummin.
 
Minulla aina ollut huono tai huonohko hemoglobiini. Neuvolassa mitattiin 115 ja sen jälkeen aloin syömään noita multivita raskaus-tabuja. Verikokeissa pari viikkoa myöhemmin ja hemoglobiini jo 123. Ilmeisesti ne vitskut tekee mitä pitää
 
Söin ekas raskaudes omega 3 rasvahappoja nimenomaan raskaana oleville tarkoitettua. Mulle ei sillon kukaan sanonu että lisää verenvuotoo että pitäis lopettaa ennen ladkettua aikaa. Synnytyksessä sitten menetin paljon verta ja nyt vasta tajusin miksi kun luin tätä ketjua.
 
Mun arsenaali on melkoinen, osaa tosin syön perussairauden (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi:

- Thorne research Basic Prenatal -monivitamiini
- Ultimate omega -kalaöljy
- Jarrow formulas B-right B-vitamiinivalmiste
- Magnesium (merkki on vaihdellut)
- Sinkki
- Seleeni
- Maitohappobakteerit satunnaisesti
- Edit: ja tietysti D-vitamiini! (125mikroa)

Näistä kolmea ensimmäistä tilaan IHerbin kautta ja olen noihin ollut kyllä todella tyytyväinen. Monet vitamiineista ovat noissa ns. aktiivisessa ja sen myötä hyvin imeytyvässä muodossa. Mutta hyviä vaihtoehtojahan löytyy pilvin pimein, jää vaan valinnanvaikeus :wink
 
Täällä mennään pelkällä mini sun mama monivitamiinilla. Panostan ennemmin hyvään ruokavalioon, kalaa paristi viikossa, täysjyvää ym. Nyt kun on tarjolla noita korkeamikrogrammaisia d vitamiineja, muistakaa että kerääntyy isoina annoksina elimistöön kun on rasvaliukoinen. Kerääntymistä on välillä raportoitu negatiivisia terveysvaikutuksia.
 
Mitäs juuri luin että raskaana ollessa on suositeltu että söisi sen 400% d-vitamiinia.. Pohjoismaissa siis. Kun kesä on niin lyhyt ja vaatii pitkän aikaa että sen tarvittavan määrän saisi pelkästään auringosta.
 
minä aloitin tänään raudan syömisen ja raskaus omegan. Tein oman diagnoosin alhaisesta hemoglobiinista kun rupes pyörryttämään kesken puuron keiton, samanlainen olo oli viimeks kun olin käynyt luovuttamassa verta.
Minisunia oon napsinut jo puoli vuotta.
Onneks mulla oli vanhat hemojernit ja retaferit kaapissa.
 
Raskaus omega3 ja minisun mama haettu viimein. Aika riistoa hinnoiltaan, 40€ yhteensä. Plus rennietä jättipakkaus.

Tosi hyvä liikeidea tehdä paniikkimammoille pillereitä, kun mehän maksamme itsemme kipeäksi :D

On muuttunu tältäkin osin 10 v takaisesta jolloin suositeltiin monivitamiinitabu ja d vitamiini tipat.
 
Takaisin
Top