Raskaus/ravintolisät + muut hömpät

Lueskelin täällä teidän juttuja. Vieläkö suositellaan syötäväksi maitohappobakteereita raskauden aikana? Esikoisen aikaan 2006 niistä kohistiin paljon.
 
Mulla perussairauksien vuoksi jo Foolihappo 5mg, maitohappobakteerit, kalkkiD, magnesium ja berocca.

Lisäksi otin käyttöön femibionin, se on ilmeisesti markkinoiden ainoa raskausvitamiinivalmiste missä ei ole rautaa (mä en saa syödä rautavalmisteita)
 
Mä olen syönyt kohta pariviikkoa 1x femibion 1 ja 1x aurinko D 50 ug aamuisin. Joskus pillereiden ottamisen jälkeen tulee etova olo. Liekö sattumaa? Lisäksi yritän pitää ruoka valiota mahdollisimman monipuolisena. Kahvin juontia oon rajoittanut juuri siihen aamukahviin vaikka välillä iltapäivälläkin tekis mieli.
 
Mä ryhdistäydyin ja kävin myös ostamassa Minisuneja. Sit kun muistais vielä laittaa suuhunkin asti.
 
Pitäis hakea. . Oon tähän asti syöny multivitan raskaus ja imetys tabua, mutta pitää nyt katsoa minkä ottaa
 
Prenatal Nutrients-raskaus- ja imetysajan monivita sekä Robiootti Plus-maitohappovalmiste menee täällä. Samat meni esikoisen odotusaikana ja oon imetyksen aikana koittanu muistaa syödä myös :)
 
Mä oon syönyt multivitan raskaus & imetys vitamiineja esikoisen plussasta asti eli 05/14 :)
 
Mie syön minisun mamaa, d-vitamiinia, kalkkia, möllertuplaa ja maitohappobakteereja sekä floravital juomaa :)tuon floravitalinkin pitäis muka piristää niin p*skat mulla auta yhtään :'D Maitohappobakteereja syödään muutenkin "kuureina" kun on näitä flunssakausia, en tiiä auttaako oikeasti mutta ollaan kyllä pysytty terveinä vaikka lähipiirissä ollut ties millaista pöpöä ja pipiä liikkeellä :)
 
Mä oon syönyt B-vitamiiniporetta missä on foolihapon lisäksi muitakin B-ryhmän vitamiineja ja huuhdon tuolla poreella alas pari kalkki-D-tablettia aamuisin. Kun porepaketti loppuu niin ostan jonkun nimenomaan raskaana oleville tarkoitetun valmisteen. :)
 
Nykyään ei suositella kalaöljyjä enää raskaana oleville. Joensuun kaupunki ainakin ottanut sen kannan tutkimuksien perusteella.
 
Mä kysyin neuvolasta siitä kalanöljystä ja mun neukkutäti sanoi et voi käyttää turvallisesti mutta viimestään kuukausi ennen laskettu aika on lopetettava koska ohentaa verta ja silloin synnytyksessä menettäisi enemmän verta. Aion syödä niitä nyt sit.. muuten lopettaisin kyl mutta mulla ne vaikuttaa mielialaan, heti kun vähennän annosta niin tulee masennusoireita.
Tosi jännä miten eri paikkakunnilla eri ohjeet :D
 
Mulla käytössä b-vitamiinipore, kalaöljy, maitohappobakteeri ja monivitamiini. Monivitamiini tarvis vaihtaa noihin äitiysversioihin, tuossa kun on a-vitamiinia huomasin juuri. . Täytyy löytää vaan sellainen versio missä on jodia, sen saannista olen eniten huolissani foolihapon lisäksi. Lisäksi syön iltaisin magnesiumia. Noissa mun b-poreissa on tosi paljon vitamiineja, moninkertaisia määriä suosituksiin verrattuna. Se on vähän mietityttänyt, mutta tarvitsisin levottomien jalkojen takia. Ja valmiiksi jo hirvittää loppuraskauden jalkakrampit, edellisessä raskaudessa heräsinnuseana yönä kun molemmat jalat kramppaa..
 
Salvia Multivita raskaus ja imetys! Siitä löytyy jodia ja magnesiumia ja myös rautaa. Itse olen noita käyttänyt jo jonkin aikaa :)
 
Joo sen takia siis, että kalaöljy lisää verenvuotoriskiä raskaana ollessa niin ei suositella. Ja 2 vkoa ennen leikkauksia pitää lopettaa muutenki.
 
Salvia jos on vesiliukoisia vitamiineja kuten B ja C vitamiinit pääsääntöisesti on, ei haittaa vaikka annos on moninkertainen
 
Näin minäkin sen olen ajatellut.. Kalaöljynä mulla tolosen e-epa, siinä ehdottomasti parhaassa suhteessa rasvahapot! Täytyy vähentää se loppuraskaudesta sit, oikeasti lisää verenvuotoa, kuukautiset oli aina ihan hirveät jos olin noita syönyt! Kalaa en hirveästi muuten syö, siksi aion nuo pitääkin käytössä. Täytyy käydä hakeen toi multivitan purkki... Täytyy vaan etsiä apteekki josta ei jutut lähde leviään. eli ettei osu tuttuja paikalle.
 
Mä oon lukenut, että kalaöljyä saa käyttää, mutta kalanMAKSAöljyä ei (liikaa A-vitamiinia). Ainakin meidän lähiapteekissa oli hyllyssä joku nimenomaan raskaana oleville tarkoitettu kalaöljykapseli, mutta jätin vielä toistaseksi hyllyyn kun ei sitä ole missään mun lukemassa listassa erikseen suositeltukaan.
 
Takaisin
Top