Raskaus ja työ

Saitko palkan niistä kahdesta päivästä silloin? Eikö se niin ole että jos on palkka tullut niin Sitten voi ehkä mennä läpi että kesälomapäiviä. Mutta jos et ole palkkaa saanut niin sehän on sitten palkaton? Vai oonko mä käsittänyt väärin? :D

Palkan muistaakseni sain niiltä päiviltä. En jaksa nyt mennä tarkistamaan. :D Ei minulta kyllä ole kahta lomapäivää voitu ottaa kertyneistä vuosilomista, jos ovat palkattomia olleet. Eihän siinä olisi mitään järkeä.

Eli et kuulu minkään työehtosopimuksen piiriin?Tsekkasin finlexistä niin silloin se on työaikalain mukainen 75 työpäivää miltä ajalta sairaslomalla kertyy lomapäiviä.

Nesmsku, juuri näin. :) Kiitos tuosta työaikalaista. Kännykällä on niin hidasta noita etsiä. :)

Ei kestä kiittää! Jostain kumman syystä tykkään selvitellä tuollaisia asioita...Töissäkin jos jotain pitää selvittää,esim. juuri omaan tessiin liittyen,niin ne delegoidaan aina minulle.Minusta olisi pitänyt tulla toimistoihminen tai joku personal assistant...

Lääkäri tänään mainitsi että varmasti jo vartalon muodon muutokset aiheuttaa paljon kaikkea. Ja kun on todella fyysinen työ, vanhuksia hoidan niin olisi syytä miettiä kevennettyä työtä. Mutta eihän se ole mahdollista, hoidanko vaan jokatoinen vanhuksen?
Ei meillä ole kevennettyä...Noh viikko vielä saikkua ja sit pohditaan taas että töihin kokeilemaan vaan saikkua lisää..

Ei siinäkään ole kyllä järkeä, että käy vähän väliä vähän kokeilemassa ja taas on saikulla. Eikö voisi samalla sitten kirjoittaa loppuun asti?

Mulle lääkäri sano et hoitotyötä tuskin enää pystyt tekeen mut työnantajan kuuluis kehittää jotain kevyempää työtä. Meillä se esim vois tarkottaa lääkkeiden jakoa tai kirjallisia töitä mut mä en ainakaan pysty istumaan pitkään et eipä sekään sovi. Nyt saikulla on ollu parempi olo. Ite oon saikulla 12.4 asti ja sit katotaan et mikä olo. Siitä ois vielä 2vk äippälomaan.

Täällä on onneksi siinä suhteessa järkevä neuvolalääkäri,että kirjoitti viikon sairasloman/levon jälkeen suoraan myös loppuajan sairaslomaa.Turha hänen mielestään kokeilla ja sitkutella,jos tässä vaiheessa tulee jo kipeitä supistuksia.Vaikka se aluksi tuntui hurjalle,että on 5 viikkoa ennen äitiyslomaa sairaslomalla niin nyt olen kiitollinen,ettei tarvitse miettiä pystyykö vai ei.En minä kuitenkaan olisi siitä palkintoa saanut,että kärvistelen töissä...

Mulla ois enään 3 viikonloppua töitä eli kuusi päivää. Kyllä mä haluan pystyä tekemään ne mokomat vuorot vaikka raskaita onkin. Lähenpä vaikka sitten kesken kaiken pois jos ei onnistu. Viimeviikonlopunhan olin saikulla kun on noita harj supistuksia paljon iltaisin ja mulle oli laitettu iltavuorot tosi rankat sellaiset. Nyt tulevat vuorot pitäisi olla suht iisejä.

Ja sitä kyllä minäkin että eipä tuolta kyllä koskaan mitään kiitosta ole saanut vaikka kuinka urhoollisesti tekis töitä niin mitäpä sitä sitten kärvistelemään jos ei oikeesti jaksa ;)

Mulle kirjotettiin sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Itse olisin mielelläni vielä töissä ollut, mutta lääkärin mielestä ehdin elämäni aikana olla tarpeeksi töissä myöhemminkin. Nyt kuulemma parempi ottaa rauhallisemmin, kun on aika raskas työ. :wink

Eilen oli neuvola ja neuvolasta sanoi kun kerroin olon olevan huono että sairaslomaa vaan lisää. Arvoin siis pitkään että jos menis töihin kokeilemaan. Vaikka tiedän ettei siitä mitään tule, mutta kaipaan sitä sosiaalista elämää töistä.
Iltapäivällä oli neuvola ja sit soitin pomolle et tänään menen lääkäriin en tiedä vielä jatkoja. . Pomo hieman närästys että enkö itse tiedä olosta ni tulen vai en.. no periaatteessa joo mut ei olis eka kerta et lääkäri ei usko. Joskus siis olin kuumeessa ja lääkärin kans piti tapella saikusta, samoin alku raskaudessa en saanu saikkua vaik olin tosi väsy ja pahoin voiva. En mä voi sanoa kauan olen saikulla ennen kun lääkärillä käyny. Ja eilen neuvolasta kun sanoi että sairaslomalle vaan jatkoa niin se auttoi päätöksessä... mulla hb 100 eikä nouse, joten väsymyskin alkaa olemaan tajuton. Liikkuminen hankalaa, kipua aiheuttaa joten 8 tuntia jaloilla ei onnistu.

Kyllä toi on uskomatonta et saikkua ei saa. Mullakin alkuun pahoinvoinnin kanssa 3 päivää kerralla niin kiva ajella pahoinvoivana se 60km ja kuulla et raskausasioissa ei käytetä työterveyshuoltoa :facepalm: kun mistä nää kaikki voi tietää...

meillä nimenomaan työterveyslääkäri on kirjottanu saikkua, neuvolalääkäri ei :D itellä kans sen verran fyysinen työ ni on pakko ollu hakee saikkua :(

Mulla kans käsitys että täällä työterveyslääkäri kirjottais ne saikut. Neuvolalääkärille sit taas ei juuri jokaisen huonon olon ja kolotuksen takia saa aikaa, lähinnä sitten jos on jotain mikä saattaa vaikuttaa vauvan hyvinvointiin.

Takaisin