Raskaus ja työ

Mä oon pitämässä jo kertyneet lomat ennen äippälomaa, joka tarkoittaa sitä että töitä enää noin 10 viikkoa! :grin En tiedä miten laki tai tessit siihen suhtautuu, että jos pitää kesäloman lomakauden ulkopuolella, mut luulis et onnistuu jos työntekijä siihen suostuu tai varsinkin itse pyytää. Pidetäänhän kertyneet lomat monesti myös sillon pois jos irtisanotaan tai irtisanoudutaan, huolimatta siitä mikä lomakausi olisi meneillään. Mun työpaikalla on ennenkin äitiyslomalle jäävä saanu pitää lomat ennen äippälomaa ja saanu vielä lomarahatkin, niin kyllä mä aion siihen myöskin vedota. Äitiyslomalta kertyy myöskin normisti lomaa, eli laskin omalla kohdallani että mulla on ihan normaalit lomat odottamassa myös sitten kun meen takas. Toki hoitovapaalta ei kerry lomaa.

Itsekin siinä luulossa, että lomien pitämisen pitäisi onnistua. Tiedä sitten, että koittaako "tahallaan" pitää mut loppuun asti töissä. Lomat haluaisin kuitenkin pitää ennen äitiyslomalle siirtymistä. + maaliskuun puolivälissä viikon talviloma. Siitä vielä sitten olis pari viikkoa töitä ja sit kesälomalle :grin

Mä oon lomittajana vaihtelevasti lypsytiloilla ja hevostiloilla. Työ on fyysisesti raskasta, nyt jo täytyy miettiä ja opetella uusia työasentoja. Jännittää miten mahdun kykkimään lehmien välissä ison mahani kanssa :D

Mä oon aatellu et en pidä lomia ennen ä lomaa, mielummin sit jälkeenpäin pidän et saa ä lomaa vähä pidennettyä. :)

Mulla lähinnä mielessä, että miksi ei... Jos vaan voi pitää. Voi rauhassa (toivottavasti hyvissä voimissa vielä) laittaa kotia kuntoon ja muutenkin valmistautua. + kertyyhän vanhempainvapaasta ja hoitovapaasta lomapäiviä. (Korjatkaa jos olen väärässä) Ja voi olla, että tulorajat paukkuu jos säästelen lomia ja pidän ne esim. 2,5v päästä.

Tänään kerroin töissä.Tosin en ihan suoraan pomolle, mutta kuitenkin. Jännityksellä ja osittain kauhulla odotan viimeistä tuomiota. Ahdistus on ollut suuri tuon raskauden takia ja etenkin siksi, että raskaus on laskennallisesti alkanut samaan aikaan kuin olen töissä aloittanut. Vaikka eihän sitä silloin vielä ensimmäisenä vuotopäivänä tiedäkään, että kuukauden päästä pärähtää plussa testiin.

Hommasin itselleni jo sijaisenkin. Eli ei pitäisi olla siitä ainakaan kiinni..

Ei tää työpäivä menny ihan putkeen kun meinasin pyörtyä asiakkaan eessä. Yhtäkkiä alko vaan silmissä sumentua. Menin kyykkyyn ja kun helpotti menin ite istuin ja hain toisen henkilön siihen tilalle. Lisäks aamulla oksensin taas vaihteeks kerran. No sentää selvisin työpäivän loppuun asti kun istuin suurenosan...

Mulla on ihan sama kun Necklacella, mä haluun rauhassa valmistautua suureen elämänmuutokseen ja laittaa kotia ym. kun vielä toivottavasti pystyn. Lisäks mun työ on henkisellä puolella aika stressaavaa niin en vaan siinä vaiheessa enää halua ressata itteäni täysin toisarvoisilla asioilla. Ja työmoraali ei anna periks, että hakisin fyysisesti helppoon istumatyöhön saikkua. Ja tosiaan myös siks, että mulla on täydet lomat myös sit kun palaan töihin. Mut jokainenhan voi ja tietysti tekee niinkun itelle on paras. :)

Mä meinasin et pidän kahden kuukauden kesälomat äippäloman perään. Jos en pysty olemaan töissä äitiysloman alkuun asti, olen sit saikulla. Mulla fyysinen työ kaupassa.

Meillä täytyy palata töihin edes yhdeksi päiväksi jotta saa lomarahat. Toukokuulta tulis vaan kahden viikon tili joten suunnittelin (mikäli vaan voimissani oon) että pitäisin lomiani pois ja käväsisin töissä vielä ma-ti kun äippäri alkaa ke. Ai miks? Siks kun oon köyhä, rahalle perso ja laiska ;) :P No ei vaan, ainahan loma lomaa on ja samoin melko stressaava työ ja kevät on aina paha töissä.

Aa, aivan!

Itse kun on niin fyysisessä työssä että pitää ihan ihmeenä jos loppuun saakka pärjää siellä, niin jotenkin ajattelee et se saikku on "normaali" juttu.

Mut toki mä ymmärrän tuon teidän tilanteen ja onneks kaikkien ei tarvii toimia samalla tavalla vaan saa tehdä niin kuin itse parhaakseen näkee :)

Minä pidän lomat sit äitiys loman perään kun tiedossa jo että makaan saikulla ennen äippälomaa kun en työhön pysty ison mahan kanssa. Nytkin jo ajoittain potilaan asennon vaihdossa maha edessä. :D Vähän vaan jännättää että miten kauan tässä vielä ollaan. Toivoisin kyllä että voisin olla sinne 28-30 viikolle asti töissä mutta jos en niin en.

Hoitoalalla täälläkin ja työ on sen verran raskasta etten usko pystyväni loppuun asti. Jos nyt pääsiäiseen jaksais. Ite pidän etukäteen keväällä viikon ja loput jää jemmaan. Edellisestä ainakin joutu pitään äippäloman ja hoitovapaan välissä 18pv lomaa. Loput sai anoa säästöön.

Mulla tullut toisen lonkan kipu nyt lisäksi. Haluan kyllä vielä olla töissä.
Tosin työterveyteen pitäs varata aikaa ku syksyllä kävi työtapaturma ja loukkasi sormen. No se oli kunnossa mutta nyt taas niin pirun kipee...

Miten muuten menee nuo neuvolat ja muut? Pomon kanssa vähän erimielisyyttä, ovatko paikallista aikaa vai eivät. Meillä ei ole tessiä, mutta suositus on, että raskauden seurannan, sekä äidin ja sikiön terveyden ja hyvinvoinnin kannalta välttämättömät käynnit ovat palkallista työaikaa, jos niitä ei voi sopia työajan ulkopuolelle. Pomo halusi muuttaa työaikojani myöhemmiksi, että ei tule 10 min myöhästymisiä aamuisin. Jos käynti on keskellä päivää, se on palkallinen, eikä vaikuta työaikoihin. Työmatkaa minulla on sen verran, että lyhytkin käynti vie aikaa pitkälle toista tuntia matkoineen. Taidan sopia kaikki ajat keskelle työpäivää.. :rolleyes:

Meillä kyllä saa mennä työajalla. Kuuluu työaikaan, mikäli aika semmoseen kohtaan osuu :)

Takaisin