Raskaus ja työ

Miä oon koulutukseltani kokki, mutta vaihtanut alaa jo jokunen vuosi sitten ja nyt työskentelen teollisuudessa. Työtehtäviä on aika paljon erilaisia (osa aika raskaitakin), mut nyt raskausaikana oon tehny vaan niitä mitkä tuntuu itestä hyvältä ja joita pystyy tekemään. Mulla on sillee aika mukava työympäristö, kun oon meijän osastolla ainut nainen, ni pääsen välillä aika helpollakin, kun miehet on hirmu avuliaita :) Pomokin käy välillä muistuttamassa, että ei saa nostella mitään raskasta, pyydä poikia nostelemaan :)

Mulla oli tarkotus lähtee vielä opiskelemaan ens syksynä, mutta taitaa taas lykkääntyä. Hain viime keväänä ammattikorkeeseen metsätalous puolelle (metsätalousinsinööri) ja sainkin paikan, mutta lykkäsin alotusta vuodella, että saisin opintovapaata eikä tarviis irtisanoutua. Nyt on lykättävä sitä taas, mutta ei haittaa yhtään, koska mulla on maailman paras syy jäädä vielä ens syksynäki kotiin <3

Täällä parturikampaaja koulutukseltaan ja just aloitin ammattikorkeassa opiskelee liiketaloutta. Sopivasti ekan vuoden ehtii käydä läpi(toivottavasti pystyy) ja jatkaa sitten kun siltä tuntuu :-)

Täällä myös kampaaja/kosmetologi :) Molempia töitä tullut tehtyä useita vuosia, mutta nyt olen viihtynyt kohta neljä vuotta kotona kahden lapsen kanssa. Tulevaisuudessa olisi haaveena alan vaihdos, ehkä hoitoalalle, mutta ensin haluan huoltaa noi lapset vähän vanhemmiksi kotona ja sitten koittaa mun aikani :smug:

Joo ei oo kampaajilla eikä varmasti kosmetologeillakaan mikään ihanteellinen työtilanne nytten :/ olin ite yrittäjänä kampaajana, mutta eipä tuo kannattanu ei sitten alkuunkaa tällä suomen verotusjärestelmällä. Jos sitä vaikka lukis ittensä nuiden idiootti päättäjien tilalle, niin sais jotain tolkkua asettaa tähän suomen verojärjestelmään ja muutenki näihin tuhansiin ääliömäisiin asioihin mitä täällä suomessa on menossa tällä hetkellä...

Ja kun noita partureitakin on joka kaupungissa, joka kulmalla. Niillä on aikamoinen kilpailu.

Itse valmistuin syksyllä pintakäsityelyn tutkinnosta ja nyt oon työttömänä, ajattelin olla tän raskausajan kotona ja sit jossain vaiheessa, kun siltä tuntuu niin hakea töitä. Katsoo nyt miten kauan viihtyy vauvankin kanssa kotona.

Mä olen tehnyt kampaajan ja kosmetologin töitä ihan palkallisena ja yrittäjänä. Mulle sattui kampaajien kulta aika yritystoiminnan kannalta kun alv oli vaan 8 %. Silloin yrittäjyys todella kannatti. Mutta nyt kun veroprosentti on noussut moninkertaiseksi, onkin sitten ihan toinen juttu. Mullakin on muutama ystävä lopettanut sen vuoksi että töitä saa tehdä niska limassa mikä sitten taas ei tahdo näkyä palkkapussissa.

Joo saat repiä ittes kyllä sillä hommalla loppuun, ja auta armias jos pääset tienaamaan vähä enemmän niin kyllä siitäki muistetaan rokottaa verojen muodossa. Oi että toi 8% kuulostaa jo hyvälle!! :-)

Minä myös teen töitä eläinten kanssa. Koulutus on vähän isompiin, mutta nykyinen toimi keskittyy pieneläimiin siististi sisätiloissa. :)

Vitsinpoikasen heitin kun oli jo niin hyvä putki lähihoitajia :joyful: Tuli väliin sitten muita eläin eikun ammattikuntien edustajia.

Yks kaukana hoitoalasta ilmottautuu. Mulla o viherrakennusalan yritys, talvi menee koneessa istuessa ja lunta lykkiessä, vaikkei sekää kyl mitään ideaalia tunnu ton kasvavan massun kanssa olevan. Hirvittää vähän mitä toi kevät tuo tullessaan, veikkaan et noi kivihommat jää aika ajoissa, kun toi konttaaminen saattaa olla aika hankalaa. Täytyy murjottaa kevät kaivinkoneessa ja kattoa kun muut raataa. Kauheen aikasin ei äippälomalle viittis, raskaasta työstä huolimatta, koska yrittäjä. Vähän jännittää mistä löytäis pätevän sijaisen, hyviä työntekijöitä tälle alalle on hemmetin vaikee löytää

Täällä yksi kaupassa myyjänä toimiva henkilö :) Pitkät päivät jaloillaan,pakkasessa työskentely,nostelu jne.oudot työasennot ei ainakaan vielä rassaa, pomo kyllä veikkas etten ihan äitiyslomaan asti ehkä pysty olemaan,mut siirtävät mut sitten kassalle istumaan :D Käy.
Paljon on hoito-alalta porukkaa,sinne myös itse haluan palata,joskus :)

Toki orvokki 81 :) Pieneläinten kanssa, eli kissat, koirat, kanit, chincillat, fretit, papukaijat ja vaihtelevasti siitä vielä pienempiä kavereita :)

Mä oon aiemmin tehnyt taloushallinnon hommia ja omistan taloushallinnon tradenomin paperit. Parisen vuotta sitten aloitin opiskelut uudestaan ja nyt opiskelen kolmatta vuotta kansalaistoimintaa ja nuorisotyötä, valmistun siis yhteisöpedagogiksi :) opinnot on aikalailla jo loppusuoralla. Jos hyvin käy, niin ehdin jopa valmistua nyt keväällä. Ei toki haittaa, vaikka valmistuminen jäisi syksylle.

Mä luultavasti tulen tekemään jotain projektijuttuja, tai työskentelemään jossakin järjestössä. Oon suuntautunut järjestö- ja vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen ja tällä hetkellä oon Invalidiliiton Asennetta ja Elämänhallintaa -projektissa tekemässä kehittämisprojektia ja opinnäytetyötä. Ammatillisissa opinnoissa olen opiskellut erityiskasvatusta :)

Mä olen eräässä kaupassa vuoropäällikkönä. Työ on fyysisesti raskasta, koko päivä jalkojen päällä ja juosta pitää ympäri myymälää pää kolmantena jalkana, nostella banaanilaatikoita, maitoja yms. Selkä on alkanut vihotella töissä... :inpain: Onneksi saan nyt tehdä kevyempiä hommia, kuten tilauksia.
Nyt ne sielä pähkäilee, että kuka tulis mun jatkajaksi. Mä oon ollut siellä semmonen "luottotyöntekijä", jolta kaikki hommat sujuu.
Voikohan kesälomat pitää pois ennen kuin jään äitiyslomalle. Kun huhtikuu ei ole vielä kesälomakautta, niin nyt pomo pähkäilee että mitä tehdään asian kanssa. Mutta, jos voin pitää kesälomat pois niin töitä jäljellä 2,5 kk o_O

Takaisin