Mulla ei niinkään oo vauvakuumetta nii että tunnistaisin itseni näistä "voi kun se on pieni!" jne kommenteista. Miusta vauvat o kaikki ihan saman näköisiä, sellaisia rumia ruttunaamoja, ja niistä alkaa olla enemmän iloa sitten 1,5-2-vuotiaana. Ton "voi kun söpö!" lässytyksen oon varannu yksinomaan koirille :)
Mutta on se oman yrittäminen ja sisällä kasvaminen ihanaa. Ja takuulla seuraan oman vauvan kasvua ihan tähdet ja sydämet silmissä ja se oma ruttunaama on sit maailman kaunein ja ihanin. Synnytystäkin jopa odotan positiivisin mielin enkä pelolla. Saa toki sit nähdä miten käy, toki tiedostan et siinäkin voi vaikka mikä mennä pieleen eikä siihen lapseenkaan välttämättä kiintymys tule heti vaan ajan kanssa.
Meillä mies täyttää tänä vuonna 44 ja tämä lapsi on minulle ensimmäinen, miehelle neljäs. Hänellä on kaksi kohta aikuista poikaa ja nuorin 1,5v. joka oli miehelle vahinko ja exälle "iloinen yllätys" kun lapsia ei pitänyt tulla. Miehellä oli itse asiassa vasektomia oikeasti jo varattuna ettei exän kanssa tulisi näitä yllätyksiä enempää vaan kun minut tapasi niin perui ajan.
Miulla "alkuperäinen suunnitelma" olis että vähintään kolme mut nyt on kyllä karannut käsistä niin että ottaisin vaikka tusinan jos suodaan. Onneks sen lisäks et mies on 44 miekin täytän jo 30 ni ei ehdi ellei kaksosia tule. Joko vois tässä välissä himmailla hetken et sais koulut valmiiks tai sit tarvii löytää kotiin hoitaja jos ehtii tulla useampi (tai jos täällä on perhepäivähoitoa silloin, päiväkotiin en pieniä halua mut en myöskään halua palata opiskeluun vasta 10 vuoden päästä). Miehen lisälapsiluku on muuttunut nollasta seitsemään. Mahtaa se raasu olla oikeasti rakastunut kun tavatessa tosiaan oli hyvin ehdoton että ei enää yhtäkään ja kuitenkin varuiksi sen vasektomian perui ja eihän me oltu yhdessä edes puolta vuotta kun tätä alettiin yrittämään.
Meilläkin miehellä on toinen puoli pois pelistä uimareiden suhteen (ei voi olla kives toiminnassa, siitä on tullut muhennosta kolarissa), sit toi ikä kohta molemmilla ja sit miun kuukautiskierto oli nytkin yritysaikana 16-45 päivää eli en takuulla ovuloi säännöllisesti. 7kk meni ennen kuin tuli tärppi ja toki ainahan sitä VOI tulla raskaaksi heti uudelleen. Mut näillä taustoilla ja vielä kun toivon täysimettäväni ekat 6kk ni en usko että toinen ilmoittaa muutenkaan tulostaan heti. Mahdollista, kyllä, kun eka raskaus saa joillain toisen alulle helpommin. Toisilla taas ei sitten toista kuulukaan ja miusta kuitenkin kun molemmat lisää lapsia toivoo ois pienempi katastrofi et tulee liian aikaisin kuin että jää ensin yrittämättä ja sitten tulematta (ehdoton en ole, jos ei ole tullakseen niin ei tule, on ihanaa että on edes yksi lapsi vaikka useammalle olis sydämessä tilaa). Pitää miehen kanssa vielä jutella kuinka päin hän haluaa ja pitäis laskea pitkäänkö sitä ehkäisyä tarvii et saa koulun loppuun. Se vaan kun valmistuu sitä mukaan kun ehdin opiskella ja lapsen kanssa mahdoton tietää.