Raskaus ja parisuhde

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koen itse olevani "huono vaimo" raskautumisen myötä. En jaksa mitään, kun on paha olla. Pyydän mieheltä koko ajan palveluksia. Sanoo kyllä haluavansa auttaa ja "hoivaa" mua mielellään, mutta huolettaa kauanko jaksaa mua tällasena.

Meillä alkuraskaus on parisuhteessa huonoa aikaa. Minä olen varsin huonovointinen ja räjähdysherkkä ja mies on todennut, että on paras järjestää kalenteri täyteen työasioita, jottei juuri nähdä. Keskiraskaudessa sitten muuttuu: Minä pursuan iloa ja energiaa ja mieskin alkaa innostua raskaudesta& lisääntyneestä romantiikasta. Lisäksi mies tuntuu vasta ultrien ja kasvavan mahan kautta ymmärtämään, että minä olen raskaana ja alkaa välillä tarjota apua esim. kauppakassien kantamiseen. :) Loppuraskaudesta on todella voimakas yhteenkuuluvuuden tunne ja parisuhde voi hyvin. :)

Mulla tulee helposti ihan sama paska vaimo fiilis! Esikoista odottaessa se tunne oli ihan hirvee ja olinkin jo ihan varma, et kun päästään synnäriltä kotiin, mies pistää mut pakkaa kimpsut ja kampsut ja marssittaa ovesta pihalle! Sain myös itteni vakuuttuneeksi siitä että olen ihan kauhee ämmä ja mies inhoo mua! Olin jossain vaiheessa kieltämässä sitä synnytykseen osallistumisesta! :D mut mies vaan jakso vakuuttaa et ei pidä paikkaansa ja kaikki on hyvin ja itsepintaisesti tuli sitten sinne synnytykseenkin! Kaikenkaikkiaan esikoisen raskausaika oli ihan hirveää, enkä osannu nauttia siitä yhtään!!

Nyt ainakin toistaiseksi tollaset fiilikset on pysyneet poissa ja mies tykkää kun halut on huipussaan nyt jo!! ;D

täällä on väsymys verottanut petipuuhia nyt rankalla kädellä:sorry: yrittänyt kuitenkin pari kertaa viikkoon skarpata vaikkei nyt tosiaankaan itsellä halut ole lähelläkään kattoa:p tuo on kyllä hassua kun tavallaan sitä toivoisi miehenkin jo enemmänkin mahaa taputtelevan tai jotain mutta sitten taas ymmärrän kyllä ettämiehen on hiukka hankala tätä raskautta vielä tässä vaiheessa "sisäistää"

Meillä parisuhde voi todella hyvin, vaikka minua ärsyttääkin miten jatkuvasti joudun pyytämään miestä auttamaan minua jossain, jos olo on kurja.

Seksiä meillä on normaalisti n.3krt/vko, mutta viimeisen kerran aikana minulle tuli paha nirhauma alapäähän ja se vielä eilen vuoti verta. Toisinsanoen olinkin liian kuiva..
No nyt alkaa taas tuntua hyvältä alapäässäkin, niin jos uskaltaisi taas ottaa hieman villimmin ;)

Kyllä me toisillemme tiuskimme, mutta se nyt on normaalia jos jokin ottaa päähän :) En kuitenkaan ole tässä raskaudessa niin tunteiden myllerryksessä mitä esikoisen kohdalla!

Mä en jotenkin tuohon seksiin kyenny itteeni "pakottaan". Tänään on onneksi taas kipinää löytyny oikeen kahteen kertaan ;)

Meillä myös väsymys on tuonut haastetta makuuhuoneen puolelle, eikä ole oma olo ollut kovinkaan seksikäs kun on ollut turvoksissa ja ilmaa täynnä, joten seksi on kyllä ollut vähän vähemmällä alkuraskauden aikana.
Nyt onneksi jo virkeämpää makuuhuoneen puolellakin, isäntä kiittää :)

Meillä minä haluan yhä enemmän. :grin On kyllä ollut niin kiirettä ettei kumpaakaan ole hirveästi kiinnostaneet pupuhommat. Mutta haliminen on kivaa. :hug003

Meillä ei ensimmäinen lapsi vaikuttanut suhteeseen negatiivisesti, päinvastoin. Saa nähdä miten nyt käy, kun talossa on nyt vuoden ikäinenkin. Olen varmasti väsynyt enkä jaksa auttaa kotihommissa entiseen tapaan. (Meillä on mennyt aina vähän 50-60. minä olen se 50. :,D ) Mutta koitan sitten huomioida kumppaniketta muilla tavoilla. :) Oon alkanut tehdä söpöjä eväitä töihin ja sellaista. :smug:

Oon kyllä aika hirveä välillä suuttuessani, mutta miehellä on aikamoiset lehmän hermot. :confused: Itse olisin heittänyt varmaan itseni pihalle jo monta kertaa. :grin

Mies on superhuolehtiva, lähtee sateeseen hakemaan pitkän työpäivän jälkeen kaupasta herkkuja vaimolleen ja yrittään kaikin keinoin olla avuksi. Pakko sanoa, että kiintymyssuhde kyllä korostuu kun toinen huolehtii niin hyvin. Tulee hyvä isä :Heartred

Meillä on kotityöt menneet ennen 20/80 ja minä olen siis ollut se 80. Nyt taitaa mennä melkein toisinpäin :hilarious: Minua etoo likaisten astioiden käsittely ja varsinkin jääkaapista vanhojen ruokien heittäminen pois. Muutenkin pistää yökittämään, niin entäs nyt! :joyful:

Meillä oli ensimmäinen 'riita' nyt raskauden aikana. Väiteltiin keskenämme ja lopulta pidettiin 12h mykkäkoulua, vaikka anteeksi tulikin pyydettyä puolin ja toisin.
Yritän välttää sanaharkkaa, sillä minulla alkaa kaamea poreilu mahassa ja mahahapot alkaa nousta kurkkua ylös.
Onneksi saatiin asia sovittua ja saatiin molempien mielipiteet julki. :oops:

Minulla on halut kadonneet nyt kyllä aika pahasti! Normaalisti olisin valmis vähintään sen 5krt/vko, mutta nyt se 2krt on ihan fine enkä jää edes kaipaamaan lisää o_O
Mennään sitten sillä mikä meille sopii nyt...

Meillä haluja riittäisi molemmin puolin yllin kyllin, mutta kun lääkäriltä tuli seksi kielto aina puoliväliin saakka, niin minkäs teet :sad001

Kuinka innokkaita teidän puolisot on?

Musta tuntuu että mun miehelle on iskenyt jokin kunnon ahdistus koko raskautta kohtaan :( Tuntuu että mikään raskauteen liittyvä ei oikeen kiinnosta. Kuuntelen viikottain doplerilla sydän äänet, niin ainoastaan kerran halusi tulla kuuntelemaan. Kurjaa tällänen, tuntuu että oon ihan yksin asian kanssa. Toivottavasti keskiviikon ultra saa hänet innostumaan enemmän.

Mieheni on perehtynyt omatoimisesti netin kautta raskauspahoinvointiin, raskausviikkoihin yms. asioihin, mutta usein miehille iskee raskaus tajuntaan vasta siinä vaiheessa kun se on jollakin tavalla konkreettista, esimerkiksi ultraääni. Jotkut kiinnostuvat asiasta kunnolla vasta siinä vaiheessa kun vauva on syntynyt eli ihmiset ovat aika erilaisia tässäkin asiassa. Luulen, että miehille se on niin erilaista kun heidä omassa kehossaan ei tapahdu muutoksia.

Oma mieheni innostui aina ultrien jälkeen enemmän! Kun saatiin vauva syliin synkytyksen päätteeksi, hehkui hänestä selkeää ylpeyttä!

Ennen tätä kakkosta puhuin miehelle, että seuraavassa raskaudessa haluan nauttia siitä täysin ja nyt näyttää, että mieskin haluaa sitä! Edellisestä raskaudesta olin kaivanut Vauvan odotus- kirjan, jota eräänä iltana mies luki hyvin keskittyneenä pitkän tovin! Etsi vielä kohdan millä viikolla mennään ja mitä kaikkea nyt tapahtuu :)
Nyt on ilmoittanut, että haluaa tulla jokaiselle käynnille mukaan seuraamaan raskautta :)

Veikkaan edellisessä olevaa raskautta, ettei halunnut turhaan iloita, kun pelkäsi millaista vauvan kanssa eläminen on ja kun hänen kohdalleen on kerran sattunut nainen, joka oli pamahtanut yhden illan panosta paksuksi ja halusi keskeyttää raskauden (vaikka se olikin jo pitkällä), vaikka mies olisi ollut valmis kantamaan vastuun.

No nyt me nautitaan molemmat tästä! <3

Meillä kyllä mies huolehtii että muistan ottaa joka päivä vitamiinit sun muut ja että suht terveellisesti syödään. Sama oli kyllä meiän ensimmäisenkin kanssa, mut silti jotenkin tuntuu et vasta kun vauva oli ulkona ja sai neidin käteen niin täysin tajusi että nyt sitä on sitten isukki :rolleyes: Ainut kerta ikinä kun olen hänen nähneen niin tunteikkaana ja itkevän oli juuri tämä hetki kun sai ekaa kertaa pidellä vastasyntynyttä :shy::Heartpink

Mun mies ahdistui raskaudesta tosi paljon ja hukutti sen alkoholiin. Sitä ryyppäämistä oli sitten jokaviikonloppu. Nyt kuitenkin ryhdistäytynyt ja jokapäivä silittää tai koskettaa vatsaani jollain tapaa, haluaa kuunnella sydänääniä, suunnittelee farkkuautoon vaihtoa, kyselee minkälainen päivä ollut yms. Kuten tänäänkin kun tuli töistä ja kysyi miten oon voinut niin purskahdin vaan itkuun ja sanoin että oon tosi väsynyt. Sitten otti tiukasti syliin ja pyyhki mun kyyneleet poskilta. Luulen että viikon päästä oleva ultra saa hänet vieläkin innostuneemmaksi kun näkee jotain konkreettisesti ja ensimmäisen valokuvan pienestä. Tänään osti mulle raskausvitamiineja apteekista :) Mulla on niin vahva tunne että mun miehestä tulee niin hyvä isä meidän pikkuruiselle. <3

täällä on myös niin että ei tuo mies juuri asiasta ole mitään sanonut, vaikka hieman toivoisi että enemmänkin olisi kiinnostunut. toisaalta kuitenkin ymmärrän tai luulen että hänelläkin saattaa km kummitella mielessä kun silloin kuitenkin dopplerillakin halusi kuunnella ja nyt ei sitten ole ollut innostunut, en tosin ole kuin 2 krt vasta kunnellutkaan:)
seksiä kyllä haluaisi mutta itsellä on halut hiukan kadoksissa ollut mutta jospa tämä väsymys tästä pikku hiljaa alkaisi helpottamaan

Raskaudessa mies on kyllä täysillä mukana. Ahmi viikonloppuna kaikki neuvolasta saadut kirjaset ja lappuset, nyt sitten heittelee kaiken maailman raskausfaktoja. :D

Oon ihan piloille passattu jo nyt, kun pahoinvoinnin vuoksi mies haluaa kaikessa auttaa. :)

Pakko avautua! Meillä siis reilun vuoden ikäinen esikoinen kenen kanssa olen kotona. Mies nyt töiden kautta jossain koulutuksessa muualla jo ne lähti jo vkloppuna että voi ryypätä kavereiden kanssa eka.... Mulla on ollu ihan paska viikko, sattuu ja väsyttää ja koko päivä oli ihan hanurista.... Sit soitan miehelle ja tilitän koko päivän nii tää vaan naureskelee ja sanoo että on kaverinsa kanssa menossa johonkin vitun ostoksille eikä paljo viiti puhua :sour: yhtään viestiä tai puhelua eiioo tullu että miten kotona menee tai että mitähän lapselle kuuluu..hyvä että vastaa puhelimeen. Onko kaikki miehet tämmösiä vai sattuko mulle joku maanantaikappale?

Takaisin