Raskaus ja liikunta

Papu16

Asioista perillä oleva
Miten menee, vai meneekö? Onko ennen mennyt?

En olisi uskonut, että jää TAAS liikunta (sali+lenkkeily) pois jo tässä vaiheessa. Lupasin itelleni, että nyt jatkan niin pitkälle kunhan ei ala supistuksia tulemaan. Salilla ei silti ole näkynyt tätä odottajaa plussaamisen jälkeen. Kävely on jees, jopa piristää. Väsyttää, vituttaa, turvottaa, oksettaa jne. Saako muut itteään niskasta kiinni ja tarttisko edes saada?
 
Mä oon tällä viikolla käyny kerran tuol salin puolella :D Ei vaan yksinkertasesti oo pystyny. Oon muutenkin hirveen laiska mut nyt oon vielä laiskempi :D
 
Joo kävely täälläkin helpottaa pahoinvointia, mutta salille en ole saanut itteäni. Ärsyttää! Jotenkin välillä sinne suunnittelen meneväni ja sitten kun se mahdollisuus olisi, niin laiskottaa ja turvottaa ja ahistaa ja...
 
Mä juoksin aiemmin n viiden kilsan lenkkejä.. Nyt en oo juossut plussan jälkeen ku vaikka halusin... En vaan oo saanu aikaseks..
 
Oon skeitannu kahdeksan vuotta, epäviralliset sm-kisat on viikonpäästä ja tarkotus oli osallistua, mutta enpäs oo tällä viikolla saanu itseäni kertaakaan laudalle kun on väsyttänyt niin paljon.. ja itsesuojeluvaisto pikkasen liian korkealla, ei uskalla kokeilla mitää uutta missä vois kaatua vaikka normaalisti oon hullu kiilto silmissä kokeilemassa. Taitaa muutenkin tulla pakollinen paussi harrastukseen hetken kuluttua kun ei uskalla kaatumisriskin takia enää sitten.. kuinkakohan kauan uskaltaa extremelaleja harrataa, tietääkö joku?
 
Mulle sanottiin pari viikkoa sitten, että kaatumisriskistä huolimatta voi harrastaa vielä pari kuukautta (eli about sen kolmisen kuukautta). Vasta kun kohtu alkaa oikeasti kasvaa&tulla esiin ja isku voi osua suoraan siihen, niin on riskit olemassa. Nyt pitäisi olla suojassa vielä :) Itsellä kyllä paha olo ja varsin kova turvotus rajoittaa jo.
 
Toistaiseksi on viela liikunta sujunut normaaliin malliin. Olen lenkkeillyt ja kaynyt bodycombatissa seka pilateksessa. Viime raskaudessa pahoinvointi ja vasymys esti muistaakseni tassa vaiheessa kaiken liikunnan.

Rv 6+3
 
Itellä ainut liikunta ratsastus ja muut tallilla tehtävät hommat :) Lähteminen on aina raskainta mutta kun pääsee hevon selkään, alkaa energiaa löytyä :p
 
Löysin hölkkäämisen mukavuuden ennen plussaa. Ennen inhosin sitä. Samoin salilla kävin muutaman kerran. Nyt ei ole kyse niinkään viitsimisestä vaan uskaltamisesta. Viime raskaudessakin ainut mitä uskalsin oli spinning, pyöräily ja kävely. Jotenkin pelkäsin että hyppimisestä ja pomppimisesta kyytiläinen tippuu kyydistä :grin

Ja sama nyt. En ole uskaltanut jumpilla käydä vaikka haluaisinkin....
 
Aika vähälle on liikkumiset jäänyt. Salilla käynyt pari kertaa ihan liian harvoin ja lenkilläkin ihan liian vähän. On vaan ollut niin väsy. Nyt alkaa olo vähän piristyä, joten jospa tästä ensi viikolla saisi itsensä enemmän liikkeelle kun on lomaakin.
 
Täälläkin podetaan huonoa omaatuntoa tästä liikkumattomuudesta... Oon aika vasta aloittanut kuntosalilla käynnin ja sain sinne oman ohjelman. Olin innoissani uudesta harrastuksesta ja kävin salilla 3 kertaa viikossa. Nyt kuitenkin on reilu pari viikkoa ollut lievää pahoinvointia ja kauhea väsymys, myös flunssa. Enpä ole kertaakaan salilla pyörähtänyt. :sad001 Sitten kun näin kauan on käymättä niin tuntuu aina vaikeammalta lähteä. Jospa se tästä viikkojen kuluessa?
 
Oisko jollain jotain hyviä salitreeniohjelmia linkittää näin raskauden edetessä? Olen koittanut Googlesta katsoa, mutta tuntuu olevan niin ristiriitaisia ohjeita.

Entä miten hierojalla käynti? Onko sallittua? En viitsi soittaa omalle hierojalla asiaa kysyäkseni, koska sitten asia paljastuu enkä vielä hänelle tästä haluaisi puhua :)
 
Täällä on kans liikkuminen jäänyt tosi vähälle jatkuvan väsymyksen takia. Viime raskaudes tosin kävin pilatekses (ja kahvakuulassakin aika pitkään) ihan loppuun asti. Eli kokeillaan taas niitä, kunhan päästään tästä alun väsymyksestä yli. Tai sit ainakin pakko jatkaa lenkkeilyä, että saa jollain kompensoitua tämän jatkuvan syömisen. Mut yritän olla itselleni armollinen ja tavoittelen lenkkeilyn aloitusta oikeasti vasta, kun päästään toiselle kolmannekselle.
 
Itse en ole kun muutaman kerran selviytynyt salille alkuraskauden aikana. Huonovointisuuden takia oon treenannut mielummin kotona. Meillä yksi kahvakuula, jonka avulla saa hyvin tehtyä kyykyt ja vatsat, selät ja punnerrukset teen omalla painolla. Riittää mulle toistaseks hyvin. Tarkoitus on kyllä salille palata. Aerobisena on toiminut pyöräily ja kävely, juoksemisen jälkeen tulee niin huono olo, että se on saanut toistaiseksi jäädä. Rv 6+4 nyt.
 
Täällä niin kova väsy koko ajan, että ei kiinnosta yhtään liikkua. Sen verran eilen tutkailin, että syksyllä on työväenopistossa joku odottavan äidin selkäjumppa ja äitiysjooga, näihin varmaankin menen. Voi olla hyötyä jo odotuksen aikana, mutta ehkä myös sitten myöhemmin, kun pitäisi palautua ja "kuntoutua" :happy:
 
Maikku, tuo selkäjumppa ja äitiysjooga kuulostaa kivalta! :). Oon lukenu et tuosta äitiysjoogasta voi olla apua myös synnytykseen (rauhoittuminen, oman kehon kuuntelu ja hyvä hengitystaktiikka).

Osallistuin viel viime vuonna toiminnallisiin harjoituksiin (vähän kuin sali, mut vaihtelevampaa + ryhmäliikuntameiningillä), mut kortti pääs vanhenemaan ja enää en uskalla, ku treenikunto päässy ruostumaan ja jutut on paikoitellen melko rankkojakin.. enkä osaa himmailla. Sen takia itteeki houkuttaisi just jooga, missä ei vahingossa pääse reuhtomaan. Meil päi ei vaan taida äitiysjoogia olla, ni voi olla, et joudun lainaamaan kirjastosta äitiysjooga-dvd:n. Lenkkeilyäkin pitäs kokeilla, mut toistaseks en oo saanu sitä tavaksi :)
 
Neukkutäti suositteli äitiys vesijumppaa. Ei tarvi sitoutua mihinkää, voi mennä aina ku siltä tuntuu. :)
 
Oih, missähän tuollaista äitiysvesijumppaa ois? Se vois olla kans kiva Täytyy alkaa metsästään
 
Takaisin
Top