Raskaus himot

Itelle iski ihan järkky himotus vaahtokarkkeihin. Huomenna pakko hakea ja marjoja myös torilta.

Miten mua etoo kaikki salaatit, maistuu muka mädältä, vaik normaalisti kelpaa. Töissä syön mut kotona hyi! Ostan kotiin vihanneksia ja hedelmiä, mutta hyi.

Mulla ongelmana proteiinin saanti kun lähes kaikki proteiinipitoinen ällöttöö. Pakotan nyt itseni aamuisin lisäämään soijarouhetta ja raejuustoa puuroon että sais vauva ees vähän proteiinia. Ja pari päivää sit otin samasta syystä kananrintasubin vaik oikeesti oisin halunnut ihan tavallisen vegesubin.

Muistakaa kaikki myös hyvänlaatuisten rasvojen käyttö!mä käytän tosi vähän rasvaa ja viime raskaudessa kun kävin ravintoterapeutilla mulle suositeltiin päivittäin rypsiöljyn lisäämistä 2rkl ruokaan. Onneksi senkin saa upotettua tohon aamupuuroon.

Kaikki hedelmät, vesimelooni ja marjat on sen sijaan nam nam!

Paahtoleipä.
Vesimeloni.
Tällä hetkellä, ken tietää mitä tykkään syödän huomenna :cool::p

Puuro on suuri intohimoni. Ei maitopohjaiset kylläkään. Samoin vesimeloni nam ❤☺

Mä en vois kuvitellakaan laittavani puuroon soijaa, raejuustoa tai öljyä, ellei puuro olis menossa koiralle.

Onko kukaan saanut ohjeistusta tuosta raejuuston syömisestä? Se kun on tuorejuusto kans.

Miten mua etoo kaikki salaatit, maistuu muka mädältä, vaik normaalisti kelpaa. Töissä syön mut kotona hyi! Ostan kotiin vihanneksia ja hedelmiä, mutta hyi.
Mul on sama! Enään ei maistu minkäänlaiset kasvikset, sama onko ne tuoreita vai pakasteita mutta niin yäk.

Onko kukaan saanut ohjeistusta tuosta raejuuston syömisestä? Se kun on tuorejuusto kans.

" ovatko kaikki pastöroidusta maidosta tehdyt maitovalmisteet turvallisia?
Ruokien kuumennus kiehuvan kuumaksi tuhoaa listeriabakteerin ja myös pastörointi on riittävä toimenpide. Eli kun tuotteen pakkausmerkinnöissä ainesosaluettelossa on kerrottu, että tuote on valmistettu pastöroidusta maidosta, kuten raejuusto on, voit käyttää sitä normaalisti raskausaikana."

Kai suomalaiset juustot ovat pääsääntöisesti pästöroitu tai siis valmistettu pästöroidusta maidosta, eilen tutkailin ainakin kippari juusto ja leipäjuusto olivat näitä ja söinkin :) Ulkomaisiin tuotteisiin ainakaan minä en edes kajoa :)

Mä olen kyllä syönyt ulkomaisia kovia juustoja vaikka olisivat pastoroimattomia. Listeria ei viihdy kypsytetyissä juustoissa.

Mä olen kyllä syönyt ulkomaisia kovia juustoja vaikka olisivat pastoroimattomia. Listeria ei viihdy kypsytetyissä juustoissa.
Mä en käytä muutenkaan ulkomaisia tuotteita kuin pakon edestä, vaikka en olisi raskaanakaan :) suomessa kasvaa ja tuotetaan oikein laadukkaita ruoka-aineita, että en viitsi sotkea ruokavaliotani tuontitavaralla. (Mausteet, suolat ulkomailta osin ulkomailta)

Mä tykkään monesta ulkomaisesta ruuasta, mutta niiden tuotteiden osalta, joita saa suomalaisina suosin kyllä suomalaista. Mieluiten vielä mahdollisimman lähellä tuotettua.

Myöskään pastöroituja pehmeitä ei evira enää suosittele,mietin vaan,että onko raejuusto pehmeä juusto? Tosin riski on varmasti pieni.

On se, mutta itse olen pitänyt riskiä niin pienenä, kunhan vaan purkki ei ole seissyt kaapissa avoinna viikkotokulla.

Tomaatit = nam! Niitä menee paljon nyt. Kahvi ei enää maistu. Eka oudoksi koettu mieliteko et join purkillisen piimää ja ai että ku oli hyvää :D aiemmin en oo suurempi piimän ystävä ollu. Vielä ainakaan ei oo tehny mieli mitään suolasen ja makeen yhistelmää tai kaarnaa tms. No kaikkea ehtii vielä tulla :D

Ruisleipää jossa päällä juustoa ja suolakurkkua. Juomaan kylmää kaakaota ☺

Takaisin