Raskaus himot

Kohtuudella syön salmiakkia mutta en koko pussillista :)

Tämän päivän himo kinkkupiirakat: Kivikylän palvikinkku suikaleita 100g, creme fraissee purkki ja puoli rasiaa ruohosipulituorejuustoa mössöksi sekaisin ja voitaikinaneliöiden päälle :P uuniin 200c kunnes kypsiä. Nammm!!!

Mun rupes kauheasti tekemään mieli omppua ja marjoja. Mutta niiden syöminen sellaisenaan tökkii joten tein sitten smoothien itelleni. Omppua, kuorittuja viinirypäleitä ja kotimaisia marjoja pakkasesta +8 tilkka vettä ja jäitä jonkin verran ja voi että miten hyvää tuli :)

Mun mieliteot on sellasia ettei niitä täällä ulkomailla pysty toteuttaa ja ette arvaa kuin itkettää! Mannapuuroo/vispipuuroo tekee mieli mutta en löyä mannasuurimoita enkä puolukoita. Marjarahkaa tekee mieli mutta ei oo rahkaa... Karjalanpiirakoita ei oo ja ruisjauhoja ei löydy...vaan sellasia karkeempia jauhoja joten ei tullu hyviä :/ Mehukeittoja ei oo... Irtokarkit ihan huonoja... Iski koti-ikävä ruokahimojen takia!

Suklaamuroja on tehty mieli joka päivä vaikka ne ei normaalisti kuulu ruokavalioon joten onneks cocopopseja täältä sentään saa :D

Mun mieliteot on sellasia ettei niitä täällä ulkomailla pysty toteuttaa ja ette arvaa kuin itkettää! Mannapuuroo/vispipuuroo tekee mieli mutta en löyä mannasuurimoita enkä puolukoita. Marjarahkaa tekee mieli mutta ei oo rahkaa... Karjalanpiirakoita ei oo ja ruisjauhoja ei löydy...vaan sellasia karkeempia jauhoja joten ei tullu hyviä :/ Mehukeittoja ei oo... Irtokarkit ihan huonoja... Iski koti-ikävä ruokahimojen takia!

Suklaamuroja on tehty mieli joka päivä vaikka ne ei normaalisti kuulu ruokavalioon joten onneks cocopopseja täältä sentään saa :D

MUOKS. Tuli sitten x3 anteeks ;)

Mulla lukee paperissa että vain kuumennettuna yli 70 asteeseen saa syödä koska listeria-bakteeri. Ja graavattu ja kylmäsavustettu on periaatteessa kato raakaa koska ei ole kypsennetty yli 70 asteen ja graavauksessa kypsyminen tapahtuu suolalla ja kumpikaan noista keinoista ei tuhoa listeriaa.

Näin fuji muistelinkin että se pahuksen listeria estää kaiken hyvän. Mikähän on todellinen % listeriaan sairastuneista odottajista, jos riski on minimaalinen, nii edes yks kylmäsavuvoikkari... :-D

Noi ei kypsennetyt, vakuumipakatut kalat taitaa olla melkein suurin riski. Siitä ainakin neuvolassa varoteltiin mua. Paljon mistään muusta ei sanottukaan. Itse tuoreeltaan graavattuna ehkä vähän pienempi riski.

Mulla on koko ajan ällötys.. Mut silti pakko syödä jatkuvasti. Paahtoleivästä on tullu pakkomielle, sitä voisin syödä joka aterian korvikkeeksi :hungry:

Tossa lapussa mainittiin kyllä myös se itse graavattu. Mutta tosiaan ei mitään tietoa että millainen se riski voisi olla.

Mitenhän tavan kalan savupönttö savustus? Siinä nousee kyllä lämpötila. Kesäsin tulee ahventa ja haukea savustettua, jahka ukko sitä kalastaa. Ja kunnon suola nii naminami.

Lämminsavustettu on ok kunhan ei ole vakuumi.. Eli ite ku laittaa niin hyvä :) anoppi aatteli laittaa jossain vaiheessa kesällä ja sillä on semmonen sähkösavustin.

Ja mulla lukee että haukea pitää välttää kaikissa muodoissa koko raskaus/imetysaika koska siinä on elohopeaa paljon ja ahventa myös vaan rajoitetusti samasta syystä. Harmittaa kun rakastan esim ite pyydettyä grillattua ahventa.

Takaisin